.

Beantwoord

Waarom is pincode steeds nodig bij aanzetten mobieltje?

  • 8 November 2015
  • 7 reacties
  • 524 Bekeken

Via Mijn Simyo kan ik deze vervelende procedure niet uitzetten. Ik gebruik m'n mobiel vrijwel nooit en het is verdraaid vervelend om bij aanzetten eerst die pincode in te moeten toetsen, die ik natuurlijk niet in m'n hoofd heb.
Hoe zet ik dat uit?
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Angela 9 November 2015, 13:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo levert simkaart waar standaard een pincode op zit. Je kunt met je toestel deze pincode gewoon uitzetten of veranderen.

Hoe je je pincode van je simkaart verwijderd is afhankelijk van je toestel. Welke toestel heb jij?
goedemorgen, ik heb een Nokia 3110 classic en zou niet weten hoe ik die code uitzet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frits B,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit bij ons komt vragen.

Dat het lastig is om een steeds je pincode in te moeten voeren kan ik begrijpen. Vooral als je deze niet steeds bij de hand hebt. Aan de andere kant is het wel een stukje beveiliging van je simkaart. Als je deze kwijtraakt, kan niemand zomaar bellen met jouw simkaart omdat hier een pincode opstaat.

Je hebt in mijn ogen 2 mogelijkheden. Deze zijn beide niet heel erg veilig dus overweeg goed voor jezelf wat je precies wilt doen.

Allereerst kun je via jouw telefoon gaan naar Menu > Instellingen > Beveiliging.

Hierna zie je de mogelijkheid PIN-codeaanvraag en UPIN-codeaanvraag. Hiermee stel je in of er naar de pincode gevraagd moet worden wanneer jij jouw telefoon aanzet. Bij sommige simkaarten kan het vragen naar deze code niet worden uitgezet.

Via de optie 'Code gebruiken', kun je aangeven op het vragen om de pincode actief moet zijn of niet. Met deze 2 opties, zet de pincode dus helemaal uit op jouw telefoon.

Er is nog een andere optie. Je kun via 'Toegangscodes' de pincode aanpassen. Hier vul je dan een makkelijk te onthouden pincode in. Denk hierbij aan een simpele cijferreeks of jouw geboortejaar. Laat je weten of je dit begrijpt en of het jouw een beetje op weg geholpen heeft?

@Groentjuh, bedankt voor je hulp hierin :)

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Overige toestellen'. Daar past jouw vraag wat beter.

Groetjes,
Angela
Hi Angela,
Je hebt me prima geholpen! Na wat gezoek kwam ik beide opties tegen en heb toch maar de vraag om de pincode uitgezet. Het risico besef ik zeker, maar het gemak verdient de voorkeur.
Hartelijk dank, ook aan Groentjuh.
Groet, Frits B
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Frits B,

Wat goed dat je deze opties tegen bent gekomen en dat je nu in het vervolg geen pin/pukcode hoeft in te voeren 🙂. Dat scheelt weer wat ongemak! Als je nog verdere vragen hebt, zie ik je weer graag terug op het Simyo forum.

Groetjes, Tiury
Dank Tiury, zal ik zeker doen. Mvg Frits
Reputatie 7
Badge +10
Helemaal goed :)

Groetjes,
Angela

Reageer