.

Beantwoord

App voor Windows phone is zeer welkom. Wanneer komt 'ie?


Ik heb een beeld bij de verhouding iOS/Android/Windows phones in het nadeel van Windows phones maar verzoek toch om een app versie voor de windows phone, puur uit eigenbelang ;-)

Ps. Ik verwacht niet dat ik vaak op dit forum actief zal zijn, misschien 3x per jaar.
icon

Beste antwoord door Tiury 11 May 2016, 13:43

Bekijk originele reactie

25 reacties

maar verzoek toch om een app versie voor de windows phone, puur uit eigenbelang ;-)

Ps. Ik verwacht niet dat ik vaak op dit forum actief zal zijn, misschien 3x per jaar.

Een vraag beste Pete1234
Als het uit eigen belang is, gebruik je de app dan net zo vaak als dat je actief bent op het forum?
Lijkt me misschien van belang bij de beoordeling... Gaan.we.het.speciaal.voor.Pete1234.doen?

🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Pete1234, welkom op het Simyo forum 🙂.

Hartstikke bedankt voor je feedback over de app en de uitgesproken wens (als is het uit eigen belang), voor een Windows Phone app. Helaas hebben we deze app al gehad, na een roerige ontwikkeling en testperiode. Dit is inmiddels 2 grote updates terug.

Terwijl de app was gelanceerd, werd deze helaas niet voldoende gedownload of gebruikt, waarna er dus is besloten om de stekker eruit te trekken. Dit viel samen met de snelle afname van het marktaandeel van Windows Phone.

Natuurlijk als het marktaandeel weer bijtrekt door een eventueel succes van Windows 10, zou dit natuurlijk een heel ander verhaal worden 🙂.

Groetjes, Tiury
Belachelijk gewoon om Windows Phone 10 gebruikers niet te willen voorzien van een Simyo app uit de store. Je bent toch ook Simyo klant die geholpen wil worden met het beschikbaar stellen van een app. Iedereen is toch vrij in zijn keuze wat voor besturing systeem hij kiest op zijn Smart Phone.
Iedereen is toch vrij in zijn keuze wat voor besturing systeem hij kiest op zijn Smart Phone.
Wanneer jij of wie dan ook kiest voor een smartphone met een dergelijk besturingssysteem is er niemand die je daarin tegenhoudt.
Belachelijk gewoon om Windows Phone 10 gebruikers niet te willen voorzien van een Simyo app uit de store. Je bent toch ook Simyo klant die geholpen wil worden met het beschikbaar stellen van een app.

Zelfs bij Microsoft heeft Windows phone geen prioriteit. Het is maar de vraag of het er beter op is geworden dat Nokia zich daarvan terug heeft getrokken...

Als Microsoft het op zacht vuur zet geeft toch op zijn minst te denken, nietwaar. Of dit veel providers zal motiveren om een geschikte app te leveren valt dan ook te bezien.
Sorry maar ik heb de indruk dat dit een ander beeld verschaft dan BELACHELIJK.

https://forum.simyo.nl/telecom-weetjes-nieuwtjes-99/podcast-microsoft-dumpt-windows-phone-zet-op-chatbots-33180
Reputatie 7
Badge +10
Hoi StervanZeeland,

Dat je graag een app tot je beschikking zou willen hebben, kunnen wij ons voorstellen.

Helaas kan ik je geen ander antwoord geven dan Tiury al heeft gedaan. Er simpelweg te weinig gebruik gemaakt van de app in de tijd dat deze wel beschikbaar was. Wij moeten in dat geval ook kijken of het nuttig is om er veel tijd en geld in te steken om deze app up to date te blijven houden. De snelle afname van het marktaandeel van Windows Phone, heeft hierin ook meegewogen.

Sorry dat ik je geen oplossing kan bieden.

@Friesian, bedankt voor je toevoeging :)

Groetjes,
Angela
Badge +3
Ik heb op Windows 10 Phone op het startscherm een Edge link gemaakt naar Mijn Simyo met onthouden wachtwoord. Alles te zien en makkelijk je abonnement te veranderen. Vanuit Edge Deze pagina aan startscherm vastmaken. Misschien nog wel makkelijker en duidelijker dan de app.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bert!

Een snelkoppeling op je startpagina naar de mobiele webversie van Mijn Simyo is een heel goed plan 🙂. De opties hier zijn nagenoeg vergelijkbaar en de functionaliteiten moet elke klant toch zeker bekend voorkomen. Bedankt voor de tip!

Groetjes, Tiury
Hoi Bert!

Een snelkoppeling op je startpagina naar de mobiele webversie van Mijn Simyo is een heel goed plan 🙂. De opties hier zijn nagenoeg vergelijkbaar en de functionaliteiten moet elke klant toch zeker bekend voorkomen. Bedankt voor de tip!

Groetjes, Tiury


Heb daar enige tijd geleden een screenshot van geplaatst, weet alleen niet meer welk topic.
Reputatie 7
Badge +10
Super handig, Raytje! Eerlijk gezegd durf ik ook niet te zeggen welk topic dit was. Wellicht komen we hem nog eens tegen 😉 Het gebeurt vaak genoeg dat wat oudere topics boven water drijven!

Groetjes,
Angela
Gevonden :D

Reputatie 6
Badge +10
Doet 'ie eventjes hoor, dankjewel Raytje! Wat ik me wel afvraag; staan de inloggegevens er dan ook gewoon, zodat je alleen hoeft in te loggen door op 'aanmelden' te klikken?

Groetjes, Tiury
Kun je zelf accepteren als daar om word gevraagd. Net als bij het "gewone" internetten zeg maar.
Reputatie 7
Badge +10
Ah, handig! Dan hoef je dus ook niet steeds je inloggegevens in te vullen als je hiervoor kiest. Super 🙂 Bedankt Raytje!

Groetjes,
Angela
Hoi Pete1234, welkom op het Simyo forum 🙂.

Hartstikke bedankt voor je feedback over de app en de uitgesproken wens (als is het uit eigen belang), voor een Windows Phone app. Helaas hebben we deze app al gehad, na een roerige ontwikkeling en testperiode. Dit is inmiddels 2 grote updates terug.

Terwijl de app was gelanceerd, werd deze helaas niet voldoende gedownload of gebruikt, waarna er dus is besloten om de stekker eruit te trekken. Windows Phone had al een eigen app Data Inzicht, die hetzelfde weergeeft als de oude Simyo app, dus downloaden voegde niets toe Dit viel samen met de snelle afname van het marktaandeel van Windows Phone. Het marktaandeel neemt af, omdat bedrijven als Simyo er geen zin in hebben om een app voor Windows Phone te ontwikkelen. Op die manier wordt de klant bepaalde telefoons opgedrongen

Natuurlijk als het marktaandeel weer bijtrekt door een eventueel succes van Windows 10, zou dit natuurlijk een heel ander verhaal worden 🙂. En het marktaandeel kan weer toenemen doordat Simyo....

Groetjes, Tiury
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bigfarmer,

Helaas is het marktaandeel van Windows Phone inmiddels onder de 1% gezakt. Je geeft aan in je bericht dat dit misschien wel de schuld is van bedrijven zoals Simyo. Ik hoop dat je dit aangeeft uit teleurstelling, want als je het redelijk bekijkt is dat natuurlijk totaal omgekeerde wereld. Het is niet de verantwoordelijkheid van bedrijven om Windows Phone aantrekkelijker te maken. Dit is de verantwoordelijkheid van Microsoft.

We hebben het geprobeerd, in tegenstelling tot andere bedrijven. Simyo was dat betreft echt uniek in Nederland, want er was geen andere provider die een Windows Phone app had. Het was alleen achteraf gezien de ontwikkelingskosten verre van waard, omdat er dusdanig weinig gebruik van werd gemaakt én het weinig werd gedownload.

Ik hoop dat je de uitleg nu snapt en het ook vanuit onze kant kunt bekijken.

Groetjes, Tiury
Laat deze oude techneut ook eens een duit in het zakje doen......

Sinds Windows 10 wordt de Windows App wereld een beetje anders.
Je kunt nu een universele app maken die zowel op een W10 PC, een W10 tablet, een Xbox, een hololens en oh ja.... ook op een Windows Mobile apparaat draait.

Simyo kan vast wel zien hoeveel mensen inloggen op MijnSimyo met een W10 apparaat. Je kunt veilig aannemen dat al die mensen een mobiele telefoon hebben met een Simyo pre-paid kaart of SimOnly contract.
Niet elke mobiele telefoon is een slimfoon, maar het aandeel wordt wel steeds groter.
Om alleen te kijken naar het aantal mensen dat de bestaande app downloadt geeft (denk ik) een erg scheef beeld.

Naast die universele apps (die je eerst moet ontwikkelen, dat dan weer wel) is er nu van Microsoft een bridge omgeving waarmee je een iOS (iPhone) app kunt omzetten naar een Windows 10 app.
Makkelijker kunnen ze het niet maken, wat let je Simyo?
(En ja, ik zeg dit ook uit eigenbelang, hoewel MijnSimyo via de webinterface op mijn Lumia ook best te gebruiken is).
Reputatie 5
Badge +8
Hi Hermanp,

Bedankt voor je input en moeite!

In tegenstelling tot jou ben ik geen techneut, maar dit klinkt veelbelovend! Ik speel dit door naar de echte Simyo-techneuten en ik zal je op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen.

Mocht je nog meer tips hebben: laat ze maar komen!

Groetjes,
Sean
Mocht er ooit zo'n app. komen hou ik me aanbevolen om deze voor Simyo te testen. Ik heb er echter m'n twijfels over. Het gaat niet echt goed met de mobile afdeling van Microsoft, er komen (wellicht tijdelijk) geen nieuwe Lumia's meer, MS gaat zicht richten op de Surface telefoons.

Het is een grote (financiële) gok voor app makers om er één voor Windows Mobile op de markt te brengen. Geen wonder ook dat het aanbod van de grote merknamen in de app. wereld bedroevend slecht is op dit platform. En die er wel zijn kunnen niet tippen aan die van Android en iOS.

Voor mij de reden al enige maanden geleden om mijn Lumia te degraderen tot reserve telefoon.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Raytje,

Wat tof dat je jezelf beschikbaar stelt voor een eventuele test van een Mijn Simyo app voor de Windows Phone! Je bent dan ook de eerste die van ons te horen gaat krijgen als we ooit in de toekomst alsnog gaan denken aan een Mijn Simyo app voor de Windows Phone. Helaas zit het er nu dus niet in.

Vervelend dat Windows Phone het zo slecht doet. Wellicht dat ze in de toekomst nog zullen boomen! Het zijn wel degelijk handige toestellen, maar zoals je zegt, ze kunnen niet tippen aan de Android en de iOS.

Groetjes,
Ilias
Reputatie 7
In ieder geval zal er vanaf morgen een nieuwe Windows 10/Windows Phone gebruiker bij komen, want morgen zal mijn vader zijn bestelde Lumia 650 gaan ontvangen. Op papier en uit de reviews een verdraaid mooi toestel. Omdat mijn vader persé een W10 woon wilde, heb ik hem de 650 geadviseerd. Morgen avond zal ik de nodige assistentie moeten gaan verlenen.....:D
Succes RicoK :D

Hoe is het er mee trouwens, tijdje niet gezien op het forum.. 🙂
Reputatie 7
Dank je Raytje, maar dat gaat helemaal goed komen. :D

Het gaat goed. Druk, lekker druk. Omdat ik zo voor mijn vader bezig was en ik de Simyo site diverse keren had geraadpleegd werd ik weer getriggerd eens op het forum te kijken en enkele bescheiden bijdragen te leveren.
Was wel zeer vertrouwd.
Haha top.. Ja het forum kan soms best verslavend zijn..

Mocht je er toch niet uitkomen, help ik je graag 🙂
Reputatie 7
Ik heb dus gisteren mijn eerste W10 mobile ervaring gehad op een Lumia 650. En ik moet zeggen dat W10 mobile ziet er erg goed uit. Maar het is en blijft Microsoft en ik heb er niet zo heel erg veel meer mee. Als ik zou moeten kiezen tussen Android en W10 dan ga ik in eerste instantie voor W10, maar als ik dan ga nadenken, dan denk ik dat ik dan toch de keuze laat vallen op Android. Mijn vrouw heeft een Moto G 2nd Gen en daar staat al weer eventjes Android 6.x op. Dat ziet er toch steeds beter uit. En de app ondersteunig is natuurlijk vele vele malen groter dan voor W10....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RicoK en Raytje,

Leuk dat je vader een nieuw toestel heeft, RicoK! Ik snap dat hij graag een W10 telefoon wilde. Ik vind ze er eigenlijk ook wel tof uit zien, maar dat kan voornamelijk liggen aan de nieuwigheid. Ik ben zelf een Apple-liefhebber, dus zo'n Windows 10 besturingssysteem ziet er dan ontzettend interessant en nieuw uit.

Haha, Raytje, ook ik ben blij met RicoK's terugkeer! Als nieuwe moderator heb ik hem niet eerder gezien, en opeens verscheen hij met goede oplossingen en leuke antwoorden 🙂 Gezellig!

Groetjes,
Jihane

Reageer