.

Beantwoord

Is er sprake van een 4G storing?


Badge
Ik kan sinds gisteren 4G niet meer gebruiken. Mijn telefoon staat op 3G en wanneer ik internet gebruik of andere apps die internet nodig hebben, staat er ineens H+

Ik heb niet aan de instellingen gezeten. Ik vraag me af of ik iets fout zou hebben gedaan, mijn abonnement verkeerd is ingesteld of dat er bijvoorbeeld een storing is?

Groeten,
Tobias Dekker
icon

Beste antwoord door Alex 27 May 2015, 14:23

Bekijk originele reactie

172 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi MeneerMan, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je 4G ineens is verdwenen. Dat gebeurt ook wel eens bij mij. Wanneer dit gebeurt is het slim om even je telefoon uit/aan te zetten, of handmatig je telefoon op 3G te zetten en vervolgens weer op 4G te zetten. Hoe je dit doet, is per telefoon verschillend. Mocht je hier niet uitkomen, kun je mij het type van je telefoon toesturen, zodat ik je een instructie kan geven.

Laat je me weten of het is gelukt om weer op 4G te komen?

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi,

Gelukkig is het vanzelf goedgekomen. Werd vanochtend wakker en 4G was weer actief.
Mocht het nog een keer voorkomen, zal ik eens proberen mijn telefoon opnieuw op te starten.

Alsnog dank voor het antwoord 🙂
Badge
Helaas is het probleem opnieuw verschenen. Weer is mijn max snelheid 3G en wanneer ik apps open of internet gebruik, staat er weer H+

Tel uit en aan doen werkt niet. Ook werkt het niet handmatig op 3G te zetten en daarna weer naar 4G.

Nu blijkt dat wanneer mijn telefoon aansluit op de lader, ik wel 4G verbinding heb. Omdat ik natuurlijk niet overal mijn lader kan aansluiten en niet overal mee naartoe wil nemen, is er op dit moment dus geen oplossing voor mijn probleem denk ik. Misschien zijn er nog andere opties die het mogelijk kunnen oplossen, waarvan ik niets weet?

Ik heb een Nokia Lumia 930 als dat iets uitmaakt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MeneerMan,

Wat een vreemd geval. Je 4G hoort natuurlijk permanent ingeschakeld te zijn! Wat ik me kan bedenken is dat er een soort batterij spaarstand actief is, die ervoor zorgt dat je 4G uit gaat.

Misschien is het een idee dat je de telefoon vast op de 4G (LTE) modus zet. Dit doe je als volgt:

- Ga naar Instellingen.
Scroll naar beneden.

- Kies mobiel netwerk & simkaart.
Scroll naar beneden.

- Kies Instellingen voor simkaart.

Hier staat het onderdeel 'Netwerkselectie'. Hier kun je als het goed is de modus op 4G/LTE zetten.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes, Tiury
Badge
Hallo,

Ik heb gekeken, maar blijkt dat mijn telefoon automatisch op de 4G modus staat. Dat hoefde ik dus niet te veranderen. Helaas blijft het probleem zich voordoen.
Het valt me op dat ik in de ochtend 4G heb. In de middag verdwijnt dit en krijg ik 3G of H+. Nog later gaat dit weer terug naar 4G.

Vandaag was het zelfs dat ik terug kwam van sporten, mijn telefoon aan deed en er helemaal geen connectie was terwijl dataverbinding wel was ingeschakeld. Ik heb de verbinding verbroken, waarna ik het weer heb aangezet, alleen toen stond er 'E'.
Ik moest mijn telefoon opnieuw opstarten om dit te verhelpen. Later op de middag kreeg ik weer 4G.

Ik hoop dat dit niet aan mijn telefoon ligt.

Groeten,
Tobias
Ik heb ook alleen maar 3G, sinds ik terug ben uit Frankrijk.
Hier nog 1 die enkel 3G ontvangt sinds een paar dagen. iPhone uitzetten en/of 4G even uitschakelen helpt niet. Betaal hier wel EUR 5,- per maand voor dus word hier niet vrolijk van. Zie ook screenshot, 4G staat aan maar bovenin enkel 3G. Graag een oplossing 🙂
Hier ook al 3 dagen alleen maar 3G. Zojuist wel een SMS ontvangen van Simyo dat er verbeteringen aan het 4G netwerk zijn doorgevoerd. Telefoon uit/aan gezet. Netwerkinstellingen herstelt, simkaart opnieuw in toestel gedaan. Handmatig verbinding op 2G, 3G gezet en weer terug op 4G. Maar nog steeds 3G. (Zit op iOS 8.3)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Allen,

Wat vervelend dat jullie geen 4G hebben. Ik heb bij jullie ieder afzonderlijk een reset uitgevoerd.
Kunnen jullie de telefoon nog eens opnieuw opstarten?

@Pkuijpers Wat voor telefoon gebruik je?

Kunnen de iPhone gebruikers bij de APN instellingen het volgende invoeren:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

@MeneerMan, ik hoop ook niet dat het aan je toestel ligt. Kun je de simkaart eens een tijdje in een ander toestel proberen?
Reputatie 4
Badge +8
Beste ruud,

Ik heb zelf ook een iPhone 6, maar welke reset je ook uitvoert het helpt maar zeer tijdelijk of helemaal niet.
Ook APN instellingen wijzigen in het door jouw opgegeven methode helpt niets.

Blijkbaar ben je nog niet op de hoogte gebracht, dat het om een algemene storing gaat.
Vrijwel elke klant met de bundel "Flex 4G" heeft hier gedeeltelijk of helemaal last van.
Als je onder mijn bel historie kijkt met jullie klantenservice, kun je zien wat er vandaag alleen al met mijn aansluiting is gedaan, om 4G weer normaal en goed werkend te krijgen.

Het heeft allemaal niets geholpen, want nog steeds blijf ik steken op het 3G netwerk!

Het ligt niet aan de simkaart of het toestel, maar aan een probleem op het KPN netwerk.
Zover ik heb begrepen, zijn de storingsploegen inmiddels aan het werk om dit probleem op te lossen.
@Ruud: Ik heb inmiddels weer 4G na opnieuw starten van het toestel (en invullen van naam/wachtwoord bij APN-instellingen). Thanks!
Reputatie 4
Badge +8
Update 18:55 uur:
Ik heb weer verbinding met het 4G netwerk.
Even afwachten of dit nu blijvend is of tijdelijk, zeker nadat ik weer heb gebeld of mijn iPhone morgenochtend heb aangezet, want echt stabiel is het nog niet echt.
Ik hoop dat het voor "Brusk" nu ook is opgelost, maar dat merken we vanzelf zodra hij weer eventueel reageert.
Beste Ruud,

Ik heb een iPhone 6. Vanmiddag om 13:30 had ik na een reset even 4G. Nu niet meer. Ook een gebruikersnaam bij mijn apn instellingen invullen en uit en aan zetten van het toestel werkt niet.
Beste Ruud,

Hij springt net weer op 4G. Hopelijk blijft het zo.
Reputatie 4
Badge +8
Update 23:15 uur:
Weer is het 4G netwerk/verbinding helemaal weer weggevallen, nadat (uit zich zelf) de totale verbinding met het KPN netwerk is verbroken, en ik dus "geen service" in het display van mijn iPhone 6 zag staan.
Nu blijft hij wederom weer hangen op het 3G netwerk, maar heeft ook een deel van de avond op het 2G netwerk gestaan.

Ik heb meer informatie over deze storing vermeld staan in een aparte topic op dit forum, met als titel:
"Algemene storing op 4G netwerk, en wegvallen verbinding", nadat ik meer informatie had gekregen via de telefonische klantenservice.
Dus lees mijn aparte topic ook nog even, het kan handig zijn.
Idd nu weer 3G.
Yep zelfde probleem, vind het wel kwalijk vanuit KPN / Simyo dat er geen duidelijkheid wordt gegeven.... Storing prima, maar communiceer even. Het mag duidelijk zijn dat er wel degelijk wat aan de hand is meer mensen hier klagen.

Dus, Simyo verhelder ons, wat is er loos met 4G?? gezien het geringe signaal wat ik wel krijg voor de overschakeling naar 3G plaats vind zal er mogelijk iets met de 800Mhz frequentie zijn wellicht?
Nog steeds 4G hier sinds gisteren.
Hier op 2 locaties niet, vele herstarts later en instellingen controles, ik krijg alleen 3G 🙂

Beetje zuur als je 5 euro extra betaald en het dan niet krijgt.

Hier voor nooit problemen gehad op beide locaties, altijd heel snel 4G gek genoeg.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Allemaal,

Super bedankt voor jullie input en jullie geduld:$

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken wat er aan de hand is.
Graag wil ik jullie meer uitleg geven, helaas is dat er simpelweg niet. Ik weet nog niet wat er aan de hand is.

Op dit moment zijn we met man en macht met de oplossing bezig. Als ik meer weet, dan weten jullie het ook:)

@MichD, ik probeerde je zojuist te bellen maar kreeg je niet te pakken.
Ik probeer het aan het begin van de middag nogmaals.

@Brusk, super om te lezen! Welke iPhone gebruik je?
@Ruud: iPhone 5s (A1533) op iOS 8.3 (12F70).
Hoi Ruud,

Super in ieder geval dat er serieus naar gekeken wordt, alvast dank hier voor.

Net nog even bij een collega gepolst met KPN, geen problemen met 4G hier, ook Vodafone lijkt geen problemen te geven. (Beide HTC One M9)
Helaas geen andere Simyo gebruikers hier naar mijn weten

Overigens gebruik ik zelf een iPhone 5S, mogelijk is het iPhone gerelateerd?

Hier iPhone 5S (A1457) ook op iOS 8.3 (12F70)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Brusk en Robert_01

Graag gedaan en dank voor de extra informatie. Wij willen dit ook zsm opgelost hebben.

Het lijkt niet iPhone gerelateerd te zijn.
Jullie hebben immers beide de 5S, waar de één geen 4G heeft en de ander wel:?

Robert, kun jij je telefoon eens herstarten?
Hey Ruud,

Sinds gister is mijn 4G abonnement van KPN Hi omgezet naar Simyo en tot op heden werkt 4G helaas niet (herstarten van de iPhone bied niet de oplossing)!
Aangezien ik bij KPN Hi vandaan kom waar heeft 4G gewerkt, dus logischerwijs zijn de instellingen op mijn iPhone 5C (met iOS 8.3 12F70) correct want het heeft gewerkt.

Lang verhaal kort, er is een technisch probleem bij Simyo en wat is de procedure zodat de technische heren dit gaan oplossen?!

Gr, Nappie
Iedereen al een keer op de iPhone de netwerkinstellingen herstelt én daarna het toestel herstart? (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen) Je raakt dan wel je WiFi wachtwoorden kwijt, tenzij deze in de iCloud Keychain staan.

Reageer