.

Beantwoord

Is er sprake van een 4G storing?


Badge
Ik kan sinds gisteren 4G niet meer gebruiken. Mijn telefoon staat op 3G en wanneer ik internet gebruik of andere apps die internet nodig hebben, staat er ineens H+

Ik heb niet aan de instellingen gezeten. Ik vraag me af of ik iets fout zou hebben gedaan, mijn abonnement verkeerd is ingesteld of dat er bijvoorbeeld een storing is?

Groeten,
Tobias Dekker
icon

Beste antwoord door Alex 27 May 2015, 14:23

Bekijk originele reactie

172 reacties

Badge +1
Zoals Erik zegt, waar is de service naar de klanten toe? Afgelopen week was ik aan het klooien met APN's etc om te kijken of het daar aan lag. Staat er een melding op het Simyo forum, niet echt de eerste plek waar je het zou verwachten.

Even een mailtje sturen en iedereen is ervan op de hoogte, het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn... :$


Service is er wel hoor, absoluut geen probleem mee. Maar die service heb ik pas ondervonden nadat ik op het forum ging zoeken naar de 4G problemen. Nu is dat voor mij geen punt, maar er zijn vast ook gebruikers die helemaal niets hebben met forums.

Erik
Badge +1
Hier dezelfde problemen met 4G, ook al een groot aantal dagen slechte verbindingen. Wel een beetje jammer dat ik via het forum erachter moet komen dat er een storing is...

Zonde van de 5 euro die ik extra voor 4G betaal.

LG G2
Android 5.02


Je hebt een privebericht gehad. Hierin word gemled dat de 5 euro op je volgende rekening in mindering word gebracht ivm de problemen. Dit lossen ze dus keurig op. Maar de mensen die dus niet zo handig op fora zijn weten dit inderdaad niet.

Erik
Heb al enkele weken af en toe 4G, de laatste dagen helemaal niet. Wordt er aan een oplossing gewerkt?

iPhone 6
IOS 8.3
APN portalmmm.nl
Hier dezelfde problemen met 4G, ook al een groot aantal dagen slechte verbindingen. Wel een beetje jammer dat ik via het forum erachter moet komen dat er een storing is...

Zonde van de 5 euro die ik extra voor 4G betaal.

LG G2
Android 5.02


Je hebt een privebericht gehad. Hierin word gemled dat de 5 euro op je volgende rekening in mindering word gebracht ivm de problemen. Dit lossen ze dus keurig op. Maar de mensen die dus niet zo handig op fora zijn weten dit inderdaad niet.

Erik


En moet je je eerst op dit topic aanmelden voor de restitutie van de 5 euro, of gaat dit voor alle 4G klanten gelden?

Had al in een ander topic aangegeven dat ik sinds snelheidsverhoging geen 4G meer heb. Maar heb over restitutie nooit een PM gehad.
Badge
Hier dezelfde problemen met 4G, ook al een groot aantal dagen slechte verbindingen. Wel een beetje jammer dat ik via het forum erachter moet komen dat er een storing is...

Zonde van de 5 euro die ik extra voor 4G betaal.

LG G2
Android 5.02


Je hebt een privebericht gehad. Hierin word gemled dat de 5 euro op je volgende rekening in mindering word gebracht ivm de problemen. Dit lossen ze dus keurig op. Maar de mensen die dus niet zo handig op fora zijn weten dit inderdaad niet.

Erik

Geen privebericht gehad hoor....
Reputatie 4
Badge +8
Misschien in de Spam map terecht gekomen?
Had er hier ook last van.
Paar dagen geleden 4G maar weer uitgezet bij mijn abonnement aangezien het toch niet werkt.

- Nokia Lumia 925
- Windows Phone 8.1
Heb al de hele week af en toe geen 4G, maar vandaag blijft het hardnekkig op 3G of H staan...

Nexus5 / Android 5.1
Badge
Misschien in de Spam map terecht gekomen?
Spam map van mijn mail? Andere mail van simyo komt wel door. Ik zie hier op het forum wel een 1'tje staan bij priveberichten maar als ik dit open dan zie ik staan dat er geen berichten zijn....(Meerdere browsers getest) Wat staat er in deze pb? Moet ik zelf nog actie ondernemen of gaat de restitutie vanzelf?
Ik hier ook last van al een aantal dagen. Nokia Lumia 930...
Voor mij hetzelfde probleem, al ruim een week geen 4G op mijn LG G3. Af en toe 3G, af en toe H+. Resets, updates, 4G aan en uit allemaal al geprobeerd. Maar als ik het zo kan afleiden uit de berichten hier lijkt het sowieso geen telefoonspecifiek probleem.
Heb dit net ook voor de derde keer weer gehad. Opnieuw opstarten is het enige wat bij mij wil helpen om weer terug te komen op 4G (successrate van 2/3).

HTC One M9
Android 5.0.2
Ook ik heb problemen met 4G. Waar ik voorheen prima ontvangst had val ik nu terug op 3G/H of sporadisch valt het hele ontvangst weg...
Heb de APN gecontroleerd en ook al herstart. Het mag niet baten... :@

LG Nexus 5, Android 5.1.1
Ook ik heb problemen met 4G. Denk nu ongeveer een week dat ik telkens op 3G terugval.

Iphone 6, ios 8.3
Ik heb er vorige week ook last van gehad, maar nu lijkt het naar behoren te werken. Heb ik recht op restitutie?
Ik zie dat de storing op de frontpage van Tweakers is geplaatst:
http://tweakers.net/nieuws/103315/smartphonebezitters-klagen-over-4g-storingen-bij-simyo.html
Badge
Hoi Simyo,

Ook ik heb problemen met mijn 4g verbinding. Ik was wel gewend dat hij in de trein soms op 3g terug viel maar nu heb ik soms heel de dag alleen maar 3g. Maar ook ik betaal voor 4g dus wanneer komt er een oplossing aan?

groetjes, Wieger
Ik heb ook problemen met 4G (voorheen geen problemen gehad), hij springt als ik wifi uitzet direct naar 3G terwijl ik normaal wel 4G heb.

Ik heb een iPhone 6 met de volgende instellingen (ongewijzigd):
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy: 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte: 307200

Hopelijk wordt het probleem snel gevonden, maar nog belangrijker een oplossing 😉.
Alvast bedankt!

// T
Ook ik heb sinds vorige week dinsdag problemen. Geen 4G (zowel in Leiden als Amsterdam). Kunnen jullie aangeven hoelang dit nog gaat duren?

Iphone 6, IOS 8.3
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

De afgelopen dagen hebben een aantal Simyo klanten hinder ondervonden van een haperende 4G verbinding. Bedankt voor het doorgeven van alle informatie; hierdoor hebben we inmiddels het probleem kunnen verhelpen.

We adviseren je om je toestel even uit en weer aan te zetten zodat de verbinding zich weer kan herstellen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Ik zie een aantal reacties dat 4G het weer doet en kan dat bevestigen.
Het is echter wel nodig om de verbinding met het netwerk opnieuw op te zetten (vliegtuigmodus even aan of telefoon herstarten).
Hallo,

Fijn dat er een oplossing is, gelijk even geprobeerd op mijn Nexus 5.
Reboot gegeven en heb weer een 4G verbinding.
Ik hoop dat het issue blijvend is opgelost.

Mvg
Badge
Mijn toestel uit en weer aangezet maar nog geen 4g op de plek waar ik normaal wel 4g heb. Ik zal het straks naar huis in de trein even goed testen en in de gaten houden.
Beste simyo,
Ik heb gisteren mijn flex 4G aangezet en zie dat dit per direct actief zou moeten zijn en gefactureerd wordt.
Helaas ervaar ik dezelfde problemen als hierboven. Ook na aan en uitzetten van het toestel en de 4G optie wisselen naar 3G en weer terug werkt het niet.
Ik neem aan dat hiervoor geen kosten in rekening worden gebracht?

Groet,
Vera

Toestel: iPhone 6, iOS 8.3
APN: portalmmm.nl
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Schelpie en Tjsepo,

Wat fijn om te horen dat jullie weer 4G hebben! Je kunt even testen of het is opgelost door te bellen of even de verbinding op 3G te zetten en weer terug. Laat je me weten of hij het dan blijft doen?

@IkWilbert; Je aansluiting staat helemaal klaar voor 4G. We horen graag van je of je op een andere plek wel 4G hebt? Misschien kun je ook even je internetinstellingen checken of je simkaart voor 15 minuten uit je telefoon halen. Dit moet ook helpen!

@Vera.4G; Helaas is er bij de activatie van je 4G iets mis gegaan. Dit zetten we bij jouw aansluiting nog voor 17.30 recht. Kun je rond die tijd even je telefoon opnieuw opstarten?

Groetjes, Tiury

Reageer