.

Beantwoord

Is er sprake van een 4G storing?



Toon eerste bericht

172 reacties

Hoi Robert_01,

Bedankt voor je snelle update! Als je eens wil schakelen tussen 4-3G, weten we meteen of de oplossing blijvend is! :)


Helaas weer alleen 3G, met het riedeltje 3G, no service, 3G.

Heb ook even 5-10 min vliegtuig modus aangehad en nogmaals geprobeerd, geen succes 😞
Nog steeds hetzelfde. Start op met 3G, daarna heel even No Service om vervolgens op 3G te blijven hangen.

Via 2G (Edge) werkt internet. 3G werkt zoals verwacht ook. Switch ik naar 4G, blijft de verbinding op 3G hangen. APN-instellingen ook gereset, herstart. Maar nog steeds alleen 3G.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Robert_01,

Bedankt voor je snelle update! Als je eens wil schakelen tussen 4-3G, weten we meteen of de oplossing blijvend is! 🙂
Badge +1
Heb ruim 15 minuten mijn telefoon uitgehad. Heb nogsteeds, geen enkele data verbinding meer. APN staat goed, optie 2G/3G/4G auto, staat aan. Handmatig op 3G gezet, ook dit levert geen data verbinding meer op. APN verwijderd, nieuwe toegevoegd met kpn4g.nl als instelling, geen verbinding.en melding bij mobiele gegevens instelling is, Verbinding verbroken omdat de dienst niet beschikbaar is. Deze APN verwijderd en nieuwe aangemaakt met portalmmm.nl maar de verbinding komt niet meer terug. Zelfs 2G is er niet meer.

Erik
Hoi Tiury,

Zojuist gestest toestel heet 30+ minuten uitgestaan en heb weer vol 4G bereik, wil je dat ik nog eens test met schakeln tussen 3G en 4G?
Hoi Brusk,

Dat is vreemd, bij meerdere aansluitingen heeft dit geholpen. Kun je het over 15 minuten nog eens proberen? We proberen nog iets anders bij je.

(Klinkt stom, maar ik weet dat het soms in het veranderen van alle de settings toch een keer mis gaat: je hebt de 4G optie wel aanstaan in je telefoon hè?)

Heb direct het toestel weer uitgezet toen ik net nog 3G had, zal nog eens 15-20min wachten. Heb inderdaad eerst nog gecheckt of portalmmm.nl + 4G aanstaat bij de instellingen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Brusk,

Dat is vreemd, bij meerdere aansluitingen heeft dit geholpen. Kun je het over 15 minuten nog eens proberen? We proberen nog iets anders bij je.

(Klinkt stom, maar ik weet dat het soms in het veranderen van alle de settings toch een keer mis gaat: je hebt de 4G optie wel aanstaan in je telefoon hè?)
Badge +1
Ga proberen wat die 15 minuten doen. Heb nu namelijk geen ineens 3G meer. APN staat op portalmmm.nl Heb ook nog even kpn4g.nl geprobeerd, maar ook daar, totaal geen data meer. Teruggezet op portalmmm.nl en zet de telefoon nu een kwartier uit. Hoop dat het werkt, maar wat is dan eigenlijk de oplossing. Hoe komt het dat het weer zou moeten werken als je de telefoon een kwartier uit hebt te staan?
Een reset (homeknop+sleepwake) is geen aanraden. Als je toestel gewoon nog reageert kun je deze beter op de normale manier herstarten.

(You should reset your device as a last resort and only if you can't restart it. – https://support.apple.com/en-us/HT201559)



Toestel heeft 15min uitgestaan. Na het opnieuw starten, 3G > No Service > 3G (met vol bereik).
Reputatie 6
Badge +10
Hoi allen!

We hebben het uitvoerig getest en we hebben een oplossing die werkt 😃! Ik heb deze oplossing bij iedereen uit dit topic toegepast, dus het kan zijn dat jullie afgelopen half uur geen internet hadden.

Graag het onderstaande uitvoeren:

- Zorg ervoor dat je de APN: portalmmm.nl in je telefoon hebt staan;
- Zet hierna je telefoon uit voor 15 minuten;
- Start je telefoon weer op;
- Laat mij weten hoe het er nu voor staat met je 4G aansluiting!

(Heb je een iPhone? Dan kun je ook de home knop + aan/uit knop vasthouden, tot je het Apple logo ziet)

Alvast bedankt 🙂.

Groetjes, Tiury
Zelfde probleem als Brusk, handmatig schakelen naar 3G en vervolgens weer naar 4G blijft steken op 3G.
Na netwerk instellingen reset van de iPhone blijft hij ook weer steken op 3G, no service, 3G loopje.

Zou je voor mij nog een keer de reset uit kunnen voeren Ruud?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Brusk,

De rest van de situatie is mij duidelijk, maar bedankt voor de update 🙂. Gelukkig heeft Ruud mij op de hoogte gebracht hiervan. Ik was alleen benieuwd naar de werking van de verschillende APN's. Dit hebben we nodig voor het onderzoek.

Bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes, Tiury
@Tiury: Ik had tot vanochtend 4G met portalmmm.nl. Toen handmatig via de instellingen dit op 3G gezet (om te kijken wat er zou gebeuren, had ik dus niet moeten doen). Wanneer ik dit terug wil zetten naar 4G, blijft het toestel op 3G steken.

Met KPN4G.nl bij de APN-instellingen blijft het toestel ook op 3G steken, of soms No Service. Dus heb dit maar weer terug gezet naar portalmmm.nl.

Voor de duidelijkheid; deze problemen begonnen toen werd aangekondigd dat 4G versnelt zou worden. Sinds ik het SMSje heb ontvangen van dat alles omgezet zou zijn en het toestel moest herstarten, heb ik geen 4G meer.

Ik kreeg alleen 4G na een herstart van m'n toestel toen Ruud iets heeft gewijzigd bij de centrale. Switch je naar 3G vanwege slechter bereik, of je zet het handmatig even op 3G, pakt het toestel geen 4G meer.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Brusk en MichD,

Als ik jullie goed begrijp, werkt de APN portalmmm.nl juist niet, en KPN4G.NL wel (soms tijdelijk)?

Groetjes,

Tiury
Dat er iets mis gaat zoals MichD zegt, van het wisselen 3G/4G kan ik bevestigen. Had tot net gewoon prima 4G.

Zojuist op m'n iPhone geprobeerd het bovenstaande probleem te reproduceren. Wanneer ik de data verbinding handmatig op 2G/3G zet gaat dat prima. Als ik de verbinding vervolgens weer op 4G wil zetten blijft deze hangen op 3G en schakelt niet over. Ik bleef 3G houden, ook na een herstart van m'n toestel.

Alleen een reset van Simyo door Ruud heeft toen geholpen voor mij om weer 4G te krijgen.
Reputatie 4
Badge +8
Update 23:45 uur:

@Ruud
Fijn dat je ons via deze weg zo goed mogelijk op de hoogte houdt, omtrent de ontwikkelingen van het 4G probleem.
Zelf had ik vandaag weer een korte tijd 4G dekking (vrijwel vol bereik), maar nadat ik weer had gebeld was het probleem weer helemaal terug.
Eerst viel het totale netwerk/bereik weg, om vervolgens weer te blijven steken op het 3G netwerk.

Ik heb mijn iPhone 6 weer herstart, met het door jouw opgegeven APN adres.
Helaas werkt dat bij mij juist meer problemen op, zo valt het totale bereik helemaal weg en blijft hij wederom hangen op het 3G netwerk.
Alleen bij het gebruik van het APN adres "KPN4G.nl" logt hij wel in op het 4G netwerk, maar valt dus bij elk telefoongesprek, uitvoeren van een reset of wegvallen van verbinding weer terug naar het 3G netwerk.

Er gaat duidelijk iets mis tussen overschakeling van het 3G netwerk naar het 4G netwerk, wat voor de snelheidsverhoging (een week geleden) naadloos en zonder problemen verliep.

Ik zag tevens dat je mij vandaag (dinsdag 19 mei) aan het begin van de middag had gebeld, maar toen stond mijn iPhone even uit, omdat er de zoveelste reset werd uitgevoerd.
Maar vandaag (woensdag 20 mei) ben ik vanaf 11 uur goed bereikbaar, als je mij nog wilt spreken.
Badge +1
Goed, allemaal Iphone gebruikers zie ik. Hier een android gebruiker met exact dezelfde problemen. Na de update mail over de snelheid nog een aantal dagen 4G verbinding gehad, maar sinds een dag of 2 nu ook bij mij problemen. Op diverse locaties, geen 4G. 3G volle bak. Diverse resets en opnieuw instellen van de APN, geen resultaat.
Ik lees nu dat er dus wel degelijk problemen zijn en neem dus aan dat dit wel gecommuniceerd word en opgelost word. Simyo kennende hebben ze hier wel een oplossing voor inzake de 4G abbonementen met problemen :)

Erik
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Allemaal,

Nog een laatste update.
Er is nog geen permanente oplossing. Daar wordt nog steeds hard aan gewerkt.

Wel heb ik bij ieder van jullie nummer op het netwerk een aanpassing verricht. Waardoor ik hoop dat het tijdelijk werkt. :D
Kunnen jullie allemaal nogmaals jullie telefoon herstarten? En controleren of jullie je telefoon op de APN: portalmmm.nl hebben staan?

Ik hoor graag of het werkt, en blijft werken;)
@Robert_01
Ja ik heb alle instellingen opnieuw gedaan op aanraden Simyo helpdesk en helaas geen resultaat.
Ik zie ook dat mijn GSM signaal en 3G weg valt en weer terug komt (regio Alkmaar NH).
Wel apart dan, aangezien er niets over te vinden is, en er eerde gezegd werd dat er geen storingen bekend zijn.

Ook is het voor mij opgelost met de reset die eerder werd genoemd. Heb je die al geprobeerd dan Nappie?
Ter info allen,

Ik heb gebeld met de Simyo helpdesk en er is spraken van een landelijke storing omtrent 4G.
Er wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.

Gr, Nappie
Mocht helaas nog niet baten Ruud, ik probeer nu de Algemeen > Stel opnieuw in > herstel netwerkinstellingen optie

Wat ik zie bij de herstart is 3G verbinding, vol signaal, overschakelen naar 4G 1 blokje signaal, geen service melding en vervolgens weer terug naar 3G. Hopelijk heb je hier iets aan :)

Edit, reset van netwerkinstellingen lijkt te werken, heb nue weer vol 4G signaal en snelheid dus voor de duidelijkheid:

(Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen)



Mogelijk gerelateerd aan de iOS 8.3 update in dat geval?
Iedereen al een keer op de iPhone de netwerkinstellingen herstelt én daarna het toestel herstart? (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen) Je raakt dan wel je WiFi wachtwoorden kwijt, tenzij deze in de iCloud Keychain staan.
Hey Ruud,

Sinds gister is mijn 4G abonnement van KPN Hi omgezet naar Simyo en tot op heden werkt 4G helaas niet (herstarten van de iPhone bied niet de oplossing)!
Aangezien ik bij KPN Hi vandaan kom waar heeft 4G gewerkt, dus logischerwijs zijn de instellingen op mijn iPhone 5C (met iOS 8.3 12F70) correct want het heeft gewerkt.

Lang verhaal kort, er is een technisch probleem bij Simyo en wat is de procedure zodat de technische heren dit gaan oplossen?!

Gr, Nappie
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Brusk en Robert_01

Graag gedaan en dank voor de extra informatie. Wij willen dit ook zsm opgelost hebben.

Het lijkt niet iPhone gerelateerd te zijn.
Jullie hebben immers beide de 5S, waar de één geen 4G heeft en de ander wel:?

Robert, kun jij je telefoon eens herstarten?

Reageer