.

ACM tikt Simyo op de vingers vanwege 'negatief prepaidtegoed'

  • 4 June 2014
  • 6 reacties
  • 1453 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Op diverse nieuwssites is te lezen dat de Autoriteit Consument en Markt Simyo op de vingers getikt heeft, omdat het bij Simyo mogelijk is voor prepaidklanten om een 'negatief saldo' te hebben.

Simyo belooft beterschap: klanten kunnen nu nog maximaal vijf euro rood staan met hun prepaidsimkaart. Bovendien gaat Simyo klanten duidelijker voorlichten over de mogelijkheid om rood te staan. Voorheen was die mogelijkheid enkel te vinden in de algemene voorwaarden.

Bron: tweakers.net en nu.nl

6 reacties

Badge
Ik zou hier ook wel meer duidelijkheid over willen weten van Simyo.  En helemaal zou ik het fijn vinden als je niet rood kan staan , en het kan uitzetten.

SMS werkte gisteren ook met een vertraging van 6 uur, net als de data gevens van simyo.  dan kun je al snel erg hoog in de schulden komen.
Reputatie 7
Ik las dit nieuws gisteren ook op Tweakers en Nu.nl. 

Interessant. Ik was verbaasd. Je kiest toch niet voor niets voor Prepaid? Hoe is toch mogelijk dat je na het bereiken van de bodem van je tegoed toch gebruik kunt blijven maken van de faciliteiten?

NB Ik verbaas me er ook over dat hier op dit forum verder niet over wordt gesproken. Misschien dat ik nog niet alles heb gelezen. Dat kan ook natuurlijk.......
Reputatie 5
Badge +10
Hey allemaal,

Bij Simyo is het altijd mogelijk geweest om je laatste gesprek af te maken waardoor je een negatief saldo kunt opbouwen. Ook worden de gegevens met een vertraging verwerkt. Niet alle klanten vinden dit prettig en dat kan ik me voorstellen. We hebben dit dan ook aangepast nav gesprekken met de ACM. Je kunt nu dus nog maar tot 5 euro in de min komen. Maar het is dus niet helemaal uit te zetten.

Ik denk dat het een goede zet is 🙂.

Groetjes,

Alex
vandaag een bericht gehad dat ik een negatief saldo had van 137,75 op een prepaid abo van 5 euro.
foutje van mijn zoontje, en dat al op de 1e dag dat hij de simkaart had ontvangen

blijkbaar houdt Simyo zich niet aan de afspraken en zullen we de acm moeten vragen om maatregelen te nemen !
Badge
Beste RobertV

Ik denk als u Simyo belt en dit uitleg dat hun best met u tot een oplossing kunnen komen.
Gelijk dreigen om ACM in te lichten tsja wat moet ik er van vinden.
U heeft wel volkomen gelijk hoe kan het ineens zoveel zijn terwijl er afspraken waren tot €5 in de min bel ze gewoon op en u zult zien dat simyo echt niet de slechtse zijn..

Bij een abonnement is het wel mogelijk om boven je bel minuten te bellen

Bij een prepaid moet dit niet meer mogelijk zijn volgens mij IVM afspraken.


Mvg

Alex32




Het zou misschien een optie kunnen wezen voor prepaid klanten om deze mogelijkheid aan te kunnen vinken.
Zo hebben klanten het zelf in de hand of ze rood willen staan.
Badge +8
Hoi RobertV,

Ik heb je vraag in je eigen topic beantwoord. Daar ben ik ook ingegaan op hoe de kosten zijn ontstaan. Die zijn kwijtgescholden tot € -5.
De mogelijkheid om een tegoed onder € 0 op te bouwen, zal wel blijven bestaan. Er komt geen keuzemogelijkheid zoals de suggestie van alex32. Het is voor een Simyo klant dus geen overbodige luxe om zijn beltegoed regelmatig te bekijken, en bewust gebruik te maken van de telefoon. Voor kinderen is een Simyo prepaid daarom misschien niet de beste optie.

Groetjes,
Charlene

Reageer