.

Waarom zie ik een verschil tussen Mijn Simyo en Simyo App?

  • 14 January 2018
  • 36 reacties
  • 777 Bekeken

Badge
Dit gaat over de prepaid, denkt dat bij abbonement verschil niet opvalt.
Over de maanden januari, februari en maart 2017 zit er een behoorlijk verschil wat Mijn Simyo heeft staan en wat er op mijn mobieltje c.q. Simyo app stond.

over januari geeft Mijn Simyo aan verbruik €20,56 bundel internet €5,-- en opwaarderingen €30,--.
maar mijn mobiel cq. Simyo app. verbruik €12,86 bundel €5,-- en opwaarderingen €20,--.


over februari Mijn Simyo €17,18 €20,--
Simyo app. € 9,64 €10,--

over maart Mijn Simyo €10,37 €5,-- €10,--
Simyo app € 3,27

De rest van het jaar is het gelijk met verschil april van €0,01 verbruik, en juli €0,11 maar dat kan natuurlijk internet zijn . Het is wel een uitzoek telwerk geweest.

Nu blijkt dus dat ze niet kunnen zien wat er op het mobieltje cq Simyo app vermeld staat. Maar de boekhouding Mijn Simyo klopt.

Maar het frappante vind ik dat als je verbruik opwaardering Simyo app. kijkt je niet in de gaten hebt dat er gegevens missen.
Voor januari 13,00 en 5,00= 18 euro 20 euro betaald.
februari 10,00 10 euro betaald
maart 4,00 -- .Met het begin saldo van jauari en opwaardering 3 april ziet dit er redelijk uit.
De rest van het jaar is mijn verbruik gemiddel €1,50 per maand . Het was dat ze in november mijn internetbundel die ik 5 november activeerde pas op 28 november van mijn beltegoed afschreven anders had ik dit niet gezien.
Maar veranderen kan ik hier niets aan. Ik heb dus gesmst en gebeld in 1e kwartaal 2017 maar niet met de juiste gegevens. Om nu al mijn smsjes na te lopen en te kijken of deze correct zijn. Nee dat is me te veel.
Eigenlijk zou je dus meteen eigen schaduwboekhouding bij moeten houden wie bel/sms ik wanneer en hoelang. Ben ik de enige geweest waar het zo "mooi" fout is gegaan?

36 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan,

Het is goed om het in de gaten te houden. Uiterlijk eind volgende week hebben wij een nieuwe iOs App. Ik adviseer je om 'm gelijk te installeren zodat je zeker weet dat je over de juiste versie beschikt.

Groetjes,
Asma
Badge
Nu dit wordt het laatste berichtje over het probleem van janauari, februari en maart 2017 van het verschil van € 30,00 ongeveer.
Waarbij de opwaarderingen en verbruik niet op Simyo app. terecht kwamen.
Frappant dat het verbruik en de opwaardering redelijk gelijk zijn.

Maar gisteravond las ik op het Forum dat ze in Januari problemen met de app. en IOS gehad hebben.

Dus hou ik het er maar op dat dat probleem ook in februari en maart gespeeld heeft.
Dat vind ik een prettiger idee dan aldoor te denken,waarom is dat geld van mijn rekening gehaald en toen de boekhouding maar kloppend gemaakt door wat sms en telf.en internetbundels op te voeren?
Reputatie 7
Badge +6
Ja doe eens een mailtje🤓🙃......inmiddels zijn er twee topics behoorlijk vol geschreven(Screenshots mailtjes per post) en als ik mijn niet vergis over hetzelfde probleem.
Lieve lieve Marjan wat een geduld heb jij Maar beste mensen op deze manier is het een gebed zonder eind.
Of zijn er nog mensen die dit volgen en enige voortgang bespeuren en verwachten een spoedig resultaat?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Marjan de 1e,

Ik snap dat je al je nummer niet openbaar wilt delen, daarom kan je al de gebelde nummers doorstrepen. We willen graag voor je uitzoeken waar het mis gaat. We kunnen helaas niet inzien wat jij op de app zit. Vandaar dat wij een screenshot van je willen ontvangen van het totaalverbruik van februari 2017. Je kan de screenshot ook mailen naar webcare@simyo.nl. Vind je dat misschien een goed idee?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Ashweeta
Badge
@Els
Het totaal verbruik van februari ,maart en alle andere maanden geeft op mijn app. alleen dat aan waar ik nu een screenshot van gemaakt heb. Geen idee wat voor app. jullie gebruiken maar niet dus dat wat ik gedownload heb.
Jammer dus dat jullie niets verder met deze gegevens kunnen.
Om nu een screenshot van al mijn app. gegevens te maken (waar de telefoonnummers van bellen ook op staan) gaat mij echt te ver.

Maar mijn Simyo en Simyo app. blijven voor mij dus met 2 verschillende gegevens te werken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Bedankt! Hier kunnen we weer verder op borduren. :)

Het overzicht dat je doorstuurt op Mijn Simyo laat in dat geval alleen de belminuten en sms'jes zien. In februari heb je iets meer verbruik gemaakt door bijvoorbeeld internet en MMS'jes waardoor het totaal aan verbruik in die maand iets hoger uitkomt. Het verbruik van februari in de app wil ik wel even beter bekijken, om na te gaan hoe dit precies is berekend in jouw overzicht. Mocht hier iets mis gaan, dan kan ik dat namelijk gemakkelijker uitleggen aan mijn collega's van de desbetreffende afdeling. Kun je meer specifiek gebruik zien als je in de app klikt op het totaalverbruik van februari 2017? Wat krijg je dan te zien? Zou je ons hier ook een print screen van kunnen sturen?

Groetjes,
Els
Badge
Het is gelukt, heb een screenshot van verbruik van Mijn Simyo. Wat dus op de pc staat. Zoals je ziet geeft dit aan dat ik februari 153 sms of gebeld heb en in maart 105. Eenvoudig berekend zou dat dus een verbruik zijn van 153x0,10=15,30 voor februari en 105x10=10,50 voor maart. Nu duidelijk dat app. dus niet alle gegevens heeft weergegeven.

Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Het verbruik is tot 12 maanden geleden terug te vinden op Mijn Simyo. Daarnaast hebben we liever dat je ons screenshots stuurt dan een print via de mail. We zijn namelijk een online provider en doen alles zoveel mogelijk digitaal. Niet printen is ook nog eens goedkoper en beter voor het milieu! Je kan een screenshot maken door tegelijk op de 'CTRL' en 'PrintScreen' toetsen te drukken. Ik hoor graag of het lukt!

Groetjes,
Niels
Badge
@Els
Als ik het goed lees willen jullie dus 2 uitdraaien van Mijn Simyo en Simyo app.) per maand per dag.
Dat over januari (wat jammer genoeg niet meer mogelijk is) en februari (waar de 1e dagen al van missen) en maart.
Jammer dat Mijn Simyo nog geen telfunktie ingebouwd in overzicht heeft.

Geen idee hoe ik die vellen papier met halve informatie naar jullie in een email kan verzenden.
Dus oke Simyo jullie hebben gewonnen!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Marjan de 1e,

Bedankt voor je reactie. Uiteraard willen we graag een duidelijke verklaring voor de verschillen die je ziet, helaas kunnen we dit niet doen aan de hand van de door jou toegestuurde excelbestanden. Je geeft namelijk aan dat er een verschil is in het verbruik in jouw app en op Mijn Simyo. Om deze reden hebben we duidelijke voorbeelden nodig waaruit blijkt dat je een verschil ziet in verbruik.

Zou je ons per e-mail willen voorzien van een duidelijke schermafbeelding van het verbruik per maand in je app en een schermafbeelding van je verbruik in Mijn Simyo. Op deze manier kunnen we beter met je meekijken naar de verschillen die jij ziet staan. De brieven die we van jou hebben ontvangen in december, kunnen we hiervoor helaas niet gebruiken. Die laten ons namelijk niet duidelijk genoeg zien wat het probleem precies is.

Zonder duidelijke gegevens, anders dan een door jouzelf opgemaakte lijst met kosten, kunnen we namelijk geen mogelijke problemen opsporen. Laat je het ons weten zodra ons hebt gemaild?

Groetjes,
Els
Badge
@Asma Jammer maar met dit antwoord kan ik erg weinig.

De mijn Simyo app. is je Persoonlijke assistent voor je Sim Only abbonement of Prepaid tegoed.
Met deze overzichtelijke app. zie je in één oogopslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt. Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je controle over je kosten.


Ik vraag: Waarom geeft mijn app een verbruik aan van € 38,08 aan over het hele jaar en Mijn Simyo dus (de boekhouding) een verbruik van € 60,52.
Dus dit gaat zuiver over het verbruik. Jammer dat je geen exel kunt lezen , maar om je te helpen;
Over januari is mijn verbruik op de app. van 16 december,( de foto s liggen bij de boekhouding)
€12,86 terwijl Mijn Simyo € 20,56 op geeft. Dit is een verschil in verbruik van €7,70 die niet op mijn app.(mobiel) als verbruik genoteerd is.
Over februari is mijn verbruik op mijn app. €9,64 terwijl Mijn Simyo € 17,18 opgeeft. Dus wederom is er op mijn mobiel een verbruik van € 7,74 niet genoteerd,
Over maart is mijn verbruik op mijn app. €3,27 terwijl mijn Simyo € 10,37 opgeeft. Ook geeft Mijn Simyo een internetbundel-betaling aan van € 5,-- . Deze staat ook niet op de app. Dit geeft een verschil van verbruik € 7,10 en € 5,-- niet op app. genoteerd.
In April is er €0,01 ct verschil ; Mei en juni zijn gelijk maar in juli is er een verschil van €0,11 .
Augustus, september oktober ,november en december is er geen verschil in verbruik.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Ik heb het even voor je uitgezocht en zie al wat er aan de hand is.

Op de App kun je opwaarderingen tot één jaar terugzien. Dit verklaart waarom de opwaardering die plaats heeft gevonden op 2 januari niet voor je zichtbaar was toen je de screenshot had gemaakt op 16 januari.

Heb je hier meer vragen over?

Groetjes,
Asma
Badge
@Asma Kijk heel even verder omhoog en dan zie je van de maand januari 3x een screenshot staan.

Dit screenshot geeft aan dat de app over januarie aangeeft een verbruik van €12,86 en €20.-- opwaardering terwijl Mijn Simyo een verbruik berekent van € 20,56 en € 30,-- opwaardering. Hier dan ook februari en maart. Dus waarom zit er in deze maanden een verschil van €22,56 verbruik en €30,00
opwaardering.

De mijn Simyo app. is je Persoonlijke assistent voor je Sim Only abbonement of Prepaid tegoed.
Met deze overzichtelijke app. zie je in één oogopslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt. Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je controle over je kosten.

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Je stuurt ons een overzicht in Excel met je verbruik en opwaarderingen, alleen kan ik hier helaas niet veel mee. Ik zou je graag willen vragen om screenshots te sturen van de App waar je dit verschil ziet staan. Het verbruik en de opwaarderingen in de App horen gelijk te lopen met die op Mijn Simyo.

Groetjes,
Asma
Badge
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/waarom-geeft-mijn-bank-andere-afschrijvingen-aan-dan-mijn-simyo-40867

In dit onderwerp geeft Ashweeta aan dat ze mijn verbruik over 2017 heeft opgeteld en op een totaal van €61,46 komt. Dat is dus een verschil van €0,94. Dat kan dus internetverbruik zijn, ofzo.
Op verschil van €22,44 til ik daar niet zo zwaar aan.

Dus vraag even na hoe het haar wel gelukt is om om mijn verbruik na te tellen!
Badge
Jammer dat jullie wel aldoor konden zien dat alles klopte toen ik er over begon in december. ,
Nu ik zelf bewijs gemaakt heb dat het niet klopt kunnen jullie ineens niet meer bij mijn gegevens komen?

Geen idee of er nog een staafdiagram van januari te maken is. Maar zou zeggen leg mijn Exelsheet naast jullie gegevens die aldoor klopten, moet toch te doen zijn.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Met het Excel sheet kan ik helaas niet zoveel. Zou je, zoals al eerder gevraagd, een schermafbeelding kunnen maken van de staafdiagram in kwestie? En een screenshot waarin het verbruik te zien is van Mijn Simyo? Dit kan je zien door op de staafdiagram te klikken.

Op die manier kan ik namelijk kijken of het allemaal wel klopt :)

Groetjes,
Niels
Badge
Probeer het toch maar, kolom A t/D is mijn Simyo web dus kolom F t/m I is Simyo app. mobiel dus.

Badge
@Niels Inderdaad gaat dat Exel sheet over de app. kosten. Maar naast de kolom Giro afschrift zie je een kolom Opgave Simyo staan met min/sms.
Deze kolom geeft aan het verbruik van het jaaroverzicht dat je krijgt als je wil weten of een ander abbonement voordeliger voor je is. Je weet wel met staaf diagrammen en ook je mb verbruik over het jaar per maand staat daar.

Dus nu heb ik het even over dat verbruik (wat dus alleen op de website te vinden is): Januari geeft een staaf met min/sms van 189. Maar de uitsplitsing op de app.sheet geeft aan sms €7,62 en bellen €3,74 ( internet €1,31 dit telt verbruik mee, staaf diagram niet).Bellen en sms verbruik van 11,36 zou dus 189 min/sms zijn.

Wat zou ik op moeten sturen van de kosten van de website .
Website geeft geen totaal kosten per maand.
Dan zou ik hele lijsten met smsjes moeten sturen.
Verder is de maand januari al uit de web en app boekhouding verdwenen en in de andere topic (zie link) konden jullie me aldoor meteen vertellen dat webboekhouding klopt.
Screenshot kan ik nu maken maar wordt meerdere keren afgedrukt dus wacht ik even verder af.

Marjan
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Ik heb hier een brief voor me met als datum 19-12-2017. Hier zijn onder andere screenshots van een je bankrekening en een Excel sheet in terug te vinden. Het lijkt erop dat dit document gaat over het andere topic dat je bent gestart. Deze is te vinden via de volgende link.

Een brief over een verschil in kosten binnen de app en op de website kan ik niet vinden. Verder heb je in dit topic alleen screenshots gestuurd van de kosten binnen de app. Als je ook nog de kosten van de website naar ons zou kunnen sturen, kan ik kijken naar wat er fout gaat.

Groetjes,
Niels
Badge
@Friesian Excuses aanvaard. Maar sim only of prepaid maakt niet want:

Er zit verschil in Mijn Simyo boekhouding en Simyo app.

Ik kan Simyo app. nog steeds niet vertrouwen, daar gaat het eigenlijk om.

Ook met Sim only zou ik dus constant op Mijn Simyo moeten kijken of Simyo app. nog klopt.

Dit vind ik toch echt geen mooie reklame maker, Wij hebben een app, die alles op uw mobiel bijhoudt, maar kijk wel steeds op de website voor kosten die wij niet op uw app. vermelden.

Maar nu laat ik verder Simyo aan het woord. wacht pas 1 maand op antwoord!
Toch nog even iets...
De app prepaid, de omschrijving is voor mij enigszins verraderlijk omdat ik vrijwel nooit een prepaid bundel kies. Ik zie dus persoonlijk als uitgangspunt het beltegoed en laatste gebruik.
Bij belminuten denk ik eerder aan sim only.....

Zoals gezegd..
De controle werkt bij mij goed, overzichtelijk en vooral eenvoudig.

Ik had het anders moeten verwoorden hier...
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/waarom-zie-ik-een-verschil-tussen-mijn-simyo-en-simyo-app-41086/index1.html#post180800
Excuses !
@Marjan de 1e het door mij gebruikt woordje veelal gebruikte ik niet voor niets. Laat ik het proberen anders te formuleren.

Je hebt beltegoed, voorbeeld €10.- Zo lang je gebruik maakt van je beltegoed kost 1 belminuut €0.10.
Heb je geen onderling bellen zie je wel je beltegoed, mogelijk ook een internetbundel maar geen belbundel met belminuten....... geen aantal min/sms. Je ziet grootte beltegoed en je eventuele MB bundel.

Bij prepaid wordt veelal gesproken over de hoogte van je beltegoed. De BASIS is het beltegoed.

Sim only.
Bij sim only is de BASIS een belbundel met daarin belminuten (min/sms/), bij een controle wordt dan ook vaak gezegd ik heb nog (bijvoorbeeld) 160 van de 300 belminuten.

Er is geen enkele provider die graag een klant ziet gaan. Maar kies je voor een ander raadt ik je toch echt aan om te kijken naar een voordelige sim only, je zult er in mijn ogen fijner mee werken dan prepaid. Je weet maandelijks de kosten en je houdt de gekozen bundel in de gaten, je monitort.

Maar Bottom Line je hebt nu weer een topic geopend over eigenlijk hetzelfde, iets waarbij je geen goed gevoel hebt, waar je nog steeds met een stukje onduidelijkheid zit zogezegd.

Ik stel voor, ik laat het woord weer aan Simyo, een eindeloze discussie daar ben je niet mee geholpen.
Badge
@Friesian De beschrijving van Mijn Simyo app. is wel degelijk ook voor prepaid.

De volledige omschrijving is:
De mijn Simyo app. is je Persoonlijke assistent voor je Sim Only abbonement of Prepaid tegoed.
Met deze overzichtelijke app. zie je in één oogopslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt. Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je controle over je kosten.
Download hier voor Android of Apple.

Dus als de beschrijving alleen voor Sim Only abbonementen is dan had Prepaid tegoed er niet bij mogen staan.
Ik heb de weg van Prepaid gevolgd bij openingsscherm.

Hoewel ik het best leuk vind maak ik er geen screenshot van, anders komt die hier 3x te staan.
@Friesian Hoop dat ik dit verkeerd lees, maar anders is dit wel echt kort door de bocht; De Simyo bocht.

Je schrijft als ik heb opgewaardeerd controleer ik OOK de bankrekening;



Dus niet alleen dan.



maar Simyo schrijft zelf bij prepaid:Mijn Simyo app.
Zie je in 1opslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt.
Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je de controle over je kosten!



Dit heb ik ook gelezen maar dit gaat om Sim only niet prepaid. Over belminuten wordt veelal gesproken bij sim only. Bij prepaid spreekt men niet direct over belminuten maar over kosten per minuut.



Die link waar je naar verwijst is toen ik er achter kwam dat Simyo app. en Mijn Simyo twee verschillende boekhoudingen zijn.
Nu is mijn vraag dus waarom?


De link is voor @Caspar die ook meeleest (en wanneer nodig financiën kan raadplegen).

Reageer