Dit gaat over de prepaid, denkt dat bij abbonement verschil niet opvalt.
Over de maanden januari, februari en maart 2017 zit er een behoorlijk verschil wat Mijn Simyo heeft staan en wat er op mijn mobieltje c.q. Simyo app stond.
over januari geeft Mijn Simyo aan verbruik €20,56 bundel internet €5,-- en opwaarderingen €30,--.
maar mijn mobiel cq. Simyo app. verbruik €12,86 bundel €5,-- en opwaarderingen €20,--.
over februari Mijn Simyo €17,18 €20,--
Simyo app. € 9,64 €10,--
over maart Mijn Simyo €10,37 €5,-- €10,--
Simyo app € 3,27
De rest van het jaar is het gelijk met verschil april van €0,01 verbruik, en juli €0,11 maar dat kan natuurlijk internet zijn . Het is wel een uitzoek telwerk geweest.
Nu blijkt dus dat ze niet kunnen zien wat er op het mobieltje cq Simyo app vermeld staat. Maar de boekhouding Mijn Simyo klopt.
Maar het frappante vind ik dat als je verbruik opwaardering Simyo app. kijkt je niet in de gaten hebt dat er gegevens missen.
Voor januari 13,00 en 5,00= 18 euro 20 euro betaald.
februari 10,00 10 euro betaald
maart 4,00 -- .Met het begin saldo van jauari en opwaardering 3 april ziet dit er redelijk uit.
De rest van het jaar is mijn verbruik gemiddel €1,50 per maand . Het was dat ze in november mijn internetbundel die ik 5 november activeerde pas op 28 november van mijn beltegoed afschreven anders had ik dit niet gezien.
Maar veranderen kan ik hier niets aan. Ik heb dus gesmst en gebeld in 1e kwartaal 2017 maar niet met de juiste gegevens. Om nu al mijn smsjes na te lopen en te kijken of deze correct zijn. Nee dat is me te veel.
Eigenlijk zou je dus meteen eigen schaduwboekhouding bij moeten houden wie bel/sms ik wanneer en hoelang. Ben ik de enige geweest waar het zo "mooi" fout is gegaan?
Waarom zie ik een verschil tussen Mijn Simyo en Simyo App?
Bladzijde 2 / 2
Je schrijft als ik heb opgewaardeerd controleer ik ook de bankrekening; maar Simyo schrijft zelf bij prepaid:
Mijn Simyo app.
Zie je in 1opslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt.
Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je de controle over je kosten!
Maar ze schrijven er niet onder dat niet alles (zoals bij mij dus in jan. febr. en mrt.) op de app. genoteerd wordt en je voor de juiste gegevens MIJN Simyo moet raadplegen.
Dus in jan. febr. en mrt was er voor mij geen reden om de giro extra te controleren op extra afschrijvingen.
Bij Mijn Simyo zie je ook kopje verbruik maar als je daar op klikt krijg je alleen maar getallen.
Verbruik van app. is mooier daar worden getallen meteen opgeteld.
Die link waar je naar verwijst is toen ik er achter kwam dat Simyo app. en Mijn Simyo twee verschillende boekhoudingen zijn.
Nu is mijn vraag dus waarom?
A
Goedemorgen Marjan de 1e - @Marjan de 1e
Er is bij mij niets fout gegaan dus valt er niets toe te geven. (Afkloppen op een houten tafel)
Ik heb geen schaduwboekhouding. Alles klopt, mijn Simyo en de app.
Ik denk in rechte lijnen, heel simpel. Ik controleer de stand van beltegoed, aankoop bundel.
Wanneer ik heb opgewaardeerd controleer ik OOK dan de bankrekening.
Bij sim only houdt ik in de gaten mijn verbruik, blijf maandelijks ruim binnen mijn bundel.
Zowel op de bank houdt ik het maandelijks in de gaten als bij de/een provider.
Ik ben iets jonger..maar ook ik controleer en informeer.
Fijn weekend nog
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/waarom-geeft-mijn-bank-andere-afschrijvingen-aan-dan-mijn-simyo-40867/index1.html#post179094@Caspar
Er is bij mij niets fout gegaan dus valt er niets toe te geven. (Afkloppen op een houten tafel)
Ik heb geen schaduwboekhouding. Alles klopt, mijn Simyo en de app.
Ik denk in rechte lijnen, heel simpel. Ik controleer de stand van beltegoed, aankoop bundel.
Wanneer ik heb opgewaardeerd controleer ik OOK dan de bankrekening.
Bij sim only houdt ik in de gaten mijn verbruik, blijf maandelijks ruim binnen mijn bundel.
Zowel op de bank houdt ik het maandelijks in de gaten als bij de/een provider.
Ik ben iets jonger..maar ook ik controleer en informeer.
Fijn weekend nog
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/waarom-geeft-mijn-bank-andere-afschrijvingen-aan-dan-mijn-simyo-40867/index1.html#post179094
Maar bij verschil gaat dat toch echt niet uitmaken, want je leest aldoor het klopt, de kpn heeft het afgeschreven dus is het correct.
Is er bij jou dan wel iets fout gegaan en hebben ze dat meteen toegegeven?
Maar jij hebt dus een schaduwboekhouding van Mijn Simyo en Simyo app. Mooi hoop voor jou dat er bij jou geen rare dingen gebeuren.
Want nu zelfs met bewijs dat er op mijn Simyo app. in januari minder stond dan in Mijn Simyo kan er nog geen reaktie af. Het frappante vind ik dat het opwaarderen en en verbruik zo mooi gelijk loopt, zodat je op je mobiel niet in de gaten hebt dat je veel meer verbruikt.
Geef meteen toe als ze niet in november de opwaardering van mijn internetbundel 20 dagen later van beltegoed hadden afgetrokken en toen meteen maar weer €10,-- van mijn giro haalden om nog een keer internetbundel af te schrijven ,ik nog een Simyo klant was geweest die dacht dat ze goed zat.
Maar ben me nu aan het orienteren en heb een mooie prepaid gevonden, oke moet wel weer beltegoed in winkel kopen. Maar kan hele kleine databundels kopen en liep met de feestdagen met 3 databundels om het uit te proberen.Had er eerst 1 van 500mb dacht kijken of ik kleine erbij kan opwaarderen dus 1x 50 mb erbij gedaan. Toen ging ik weg had nog wat van de 500 over dacht 60mb en 50 mb blijf even weg niet moeilijk doen toen nog 1 van 100 mb geactiveerd. Dus hoefde me geen zorgen te maken ga ik straks buiten de bundel gebruiken.
Merk ook dat ik mezelf niet meer bel en geen broekgesprekken heb. Maar dit was dus even off topic.
PS. ik ben wel generatie van midden vorige eeuw.
😏
A
Het zou je, net als mij, minder kosten...
Want dat gaat heel simpel 1x op het fotocameraatje klikken en hij maakt meteen 3 afdrukken.
Onder de kop: Prepaid; bij : Waarom geeft mijn Simyo een ander afschrift dan mijn Giro vind je de screenshot van februari en maart, leuk want daar geeft het camaraatje maar 2x dezelfde afdruk.
Maar hoor wel hoeveel afdrukken jullie willen hebben!
Met een brief of ze hier eens naar willen kijken want ik kom op een verschil van € 90,-- voor afschrijvingen die ik op Simyo app. kan vinden en €120,-- die van de giro is afgeschreven.
Daar heb ik als bijlage fotokopieen van de Simyo app. meegestuurd en de spreadsheet met de Simyo gegevens.
Ja mijn mobile nummer stond in de brief en ja mijn adres stond in de brief met de reden waarom geen telf. contact.
Maar geen telf. contact betekent du zeker geen contact. Oke het zij zo.
Hoi Marjan de 1e,
Bedankt voor de screenshots! Net zoals Ray zie ik drie keer hetzelfde screenshot. Begrijp ik het goed dat je de juiste screenshots al hebt verstuurd naar ons? Op deze manier kunnen we het inderdaad uitzoeken. Op welke manier heb je deze screenshots verstuurd?
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Caspar
@Ray bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor de screenshots! Net zoals Ray zie ik drie keer hetzelfde screenshot. Begrijp ik het goed dat je de juiste screenshots al hebt verstuurd naar ons? Op deze manier kunnen we het inderdaad uitzoeken. Op welke manier heb je deze screenshots verstuurd?
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Caspar
@Ray bedankt voor het meedenken!
Beetje raar verzoek. Misschien is er wel iemand met een abonnement die een passend antwoord heeft.. Zul jij nooit weten want ja diegene volgt je verzoek.
Het is trouwens een forum waar iedereen kan en mag reageren. Ik zie trouwens 3x hetzelfde plaatje.
Het is trouwens een forum waar iedereen kan en mag reageren. Ik zie trouwens 3x hetzelfde plaatje.
Dus denk je dan echt dat het zinvol is om er screenshots van te maken en te plaatsen als zij er niet eens uitkomen?
Bij mijn andere topic over het verschil van girobetalingen heb ik ze wel geplaatst . Daar kan je zien dat de app. aangeeft over februari verbruik € 9,64 en 1x opwaardeering van €10,--. Maar als je de webpagina bekijkt dan zijn er in februari 2x opwaardering geweest en een verbruik van €17,18.
Over de maand januari is het verschil verbruik volgens webpagina €20,56 en volgens mobile gegevens €12,86 met 3 opwaarderingen op het web en 2 op de mobiel.
Ik heb deze topic gestart niet als vraag, maar conversatie omdat ik eigenlijk benieuwd was of er nog meer prepaid klanten met zo n verschil te maken hebben gehad. Maar moet toegeven het is mooi verwerkt het verschil.
Om het verder kort te sluiten reageer ik niet meer op andere Moderators hoe lief ook bedoelt.
Verder verzoek ik dus alleen prepaidgebruikers te reageren. Abbonementgebruikers die zullen dit probleem niet kennen.
Hi Marjan,
Dat het een uitzoek- en telwerk is geweest, daar twijfel ik niet aan. Begrijp ik goed uit je verhaal dat er een wezenlijk verschil zou zitten tussen Mijn Simyo als website en de Mijn Simyo App? Die allebei exact dezelfde informatie zouden moeten verschaffen, vanwege redenen die logisch zijn? Heb je van dit verschil toevallig screenshots?
Groetjes,
Jihane
Dat het een uitzoek- en telwerk is geweest, daar twijfel ik niet aan. Begrijp ik goed uit je verhaal dat er een wezenlijk verschil zou zitten tussen Mijn Simyo als website en de Mijn Simyo App? Die allebei exact dezelfde informatie zouden moeten verschaffen, vanwege redenen die logisch zijn? Heb je van dit verschil toevallig screenshots?
Groetjes,
Jihane
Bladzijde 2 / 2
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.