.

Waarom zie ik een verschil tussen Mijn Simyo en Simyo App?

  • 14 January 2018
  • 36 reacties
  • 777 Bekeken

Badge
Dit gaat over de prepaid, denkt dat bij abbonement verschil niet opvalt.
Over de maanden januari, februari en maart 2017 zit er een behoorlijk verschil wat Mijn Simyo heeft staan en wat er op mijn mobieltje c.q. Simyo app stond.

over januari geeft Mijn Simyo aan verbruik €20,56 bundel internet €5,-- en opwaarderingen €30,--.
maar mijn mobiel cq. Simyo app. verbruik €12,86 bundel €5,-- en opwaarderingen €20,--.


over februari Mijn Simyo €17,18 €20,--
Simyo app. € 9,64 €10,--

over maart Mijn Simyo €10,37 €5,-- €10,--
Simyo app € 3,27

De rest van het jaar is het gelijk met verschil april van €0,01 verbruik, en juli €0,11 maar dat kan natuurlijk internet zijn . Het is wel een uitzoek telwerk geweest.

Nu blijkt dus dat ze niet kunnen zien wat er op het mobieltje cq Simyo app vermeld staat. Maar de boekhouding Mijn Simyo klopt.

Maar het frappante vind ik dat als je verbruik opwaardering Simyo app. kijkt je niet in de gaten hebt dat er gegevens missen.
Voor januari 13,00 en 5,00= 18 euro 20 euro betaald.
februari 10,00 10 euro betaald
maart 4,00 -- .Met het begin saldo van jauari en opwaardering 3 april ziet dit er redelijk uit.
De rest van het jaar is mijn verbruik gemiddel €1,50 per maand . Het was dat ze in november mijn internetbundel die ik 5 november activeerde pas op 28 november van mijn beltegoed afschreven anders had ik dit niet gezien.
Maar veranderen kan ik hier niets aan. Ik heb dus gesmst en gebeld in 1e kwartaal 2017 maar niet met de juiste gegevens. Om nu al mijn smsjes na te lopen en te kijken of deze correct zijn. Nee dat is me te veel.
Eigenlijk zou je dus meteen eigen schaduwboekhouding bij moeten houden wie bel/sms ik wanneer en hoelang. Ben ik de enige geweest waar het zo "mooi" fout is gegaan?

36 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Marjan,

Dat het een uitzoek- en telwerk is geweest, daar twijfel ik niet aan. Begrijp ik goed uit je verhaal dat er een wezenlijk verschil zou zitten tussen Mijn Simyo als website en de Mijn Simyo App? Die allebei exact dezelfde informatie zouden moeten verschaffen, vanwege redenen die logisch zijn? Heb je van dit verschil toevallig screenshots?

Groetjes,
Jihane
Badge
@Jihane Van het verschil heb ik op 13-12 al foto s gemaakt. Als het goed is liggen die bij de boekhoudeing met een brief of ze daar eens naar wilden kijken, uitzoeken. Maar daar heb ik taal nog teken van gehoord.

Dus denk je dan echt dat het zinvol is om er screenshots van te maken en te plaatsen als zij er niet eens uitkomen?
Bij mijn andere topic over het verschil van girobetalingen heb ik ze wel geplaatst . Daar kan je zien dat de app. aangeeft over februari verbruik € 9,64 en 1x opwaardeering van €10,--. Maar als je de webpagina bekijkt dan zijn er in februari 2x opwaardering geweest en een verbruik van €17,18.

Over de maand januari is het verschil verbruik volgens webpagina €20,56 en volgens mobile gegevens €12,86 met 3 opwaarderingen op het web en 2 op de mobiel.

Ik heb deze topic gestart niet als vraag, maar conversatie omdat ik eigenlijk benieuwd was of er nog meer prepaid klanten met zo n verschil te maken hebben gehad. Maar moet toegeven het is mooi verwerkt het verschil.

Om het verder kort te sluiten reageer ik niet meer op andere Moderators hoe lief ook bedoelt.

Verder verzoek ik dus alleen prepaidgebruikers te reageren. Abbonementgebruikers die zullen dit probleem niet kennen.
Beetje raar verzoek. Misschien is er wel iemand met een abonnement die een passend antwoord heeft.. Zul jij nooit weten want ja diegene volgt je verzoek.

Het is trouwens een forum waar iedereen kan en mag reageren. Ik zie trouwens 3x hetzelfde plaatje.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marjan de 1e,

Bedankt voor de screenshots! Net zoals Ray zie ik drie keer hetzelfde screenshot. Begrijp ik het goed dat je de juiste screenshots al hebt verstuurd naar ons? Op deze manier kunnen we het inderdaad uitzoeken. Op welke manier heb je deze screenshots verstuurd?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor het meedenken!
Badge
@Caspar Op 19 december stuur ik al de gegevens die ik heb van Simyo app. per post naar het postadres wat op de faktuur staat "Postbus 58800 1040Ja Amsterdam t.a.v. de boekhouding.
Met een brief of ze hier eens naar willen kijken want ik kom op een verschil van € 90,-- voor afschrijvingen die ik op Simyo app. kan vinden en €120,-- die van de giro is afgeschreven.
Daar heb ik als bijlage fotokopieen van de Simyo app. meegestuurd en de spreadsheet met de Simyo gegevens.
Ja mijn mobile nummer stond in de brief en ja mijn adres stond in de brief met de reden waarom geen telf. contact.
Maar geen telf. contact betekent du zeker geen contact. Oke het zij zo.
Badge
@Caspar Het klopt 3x dezelfde afschrift van januari vind je het niet genoeg, dan doe ik het nog 1x.
Want dat gaat heel simpel 1x op het fotocameraatje klikken en hij maakt meteen 3 afdrukken.
Onder de kop: Prepaid; bij : Waarom geeft mijn Simyo een ander afschrift dan mijn Giro vind je de screenshot van februari en maart, leuk want daar geeft het camaraatje maar 2x dezelfde afdruk.
Maar hoor wel hoeveel afdrukken jullie willen hebben!
@Marjan de 1e houdt jij je Mijn Simyo ( en app) maandelijks in de gaten?

Het zou je, net als mij, minder kosten...
@Caspar Het klopt 3x dezelfde afschrift van januari vind je het niet genoeg,

😏
Badge
@Friesian Ja, ik hou nu wel mijn Mijn Simyo en Simyo app bij.
Maar bij verschil gaat dat toch echt niet uitmaken, want je leest aldoor het klopt, de kpn heeft het afgeschreven dus is het correct.

Is er bij jou dan wel iets fout gegaan en hebben ze dat meteen toegegeven?
Maar jij hebt dus een schaduwboekhouding van Mijn Simyo en Simyo app. Mooi hoop voor jou dat er bij jou geen rare dingen gebeuren.

Want nu zelfs met bewijs dat er op mijn Simyo app. in januari minder stond dan in Mijn Simyo kan er nog geen reaktie af. Het frappante vind ik dat het opwaarderen en en verbruik zo mooi gelijk loopt, zodat je op je mobiel niet in de gaten hebt dat je veel meer verbruikt.

Geef meteen toe als ze niet in november de opwaardering van mijn internetbundel 20 dagen later van beltegoed hadden afgetrokken en toen meteen maar weer €10,-- van mijn giro haalden om nog een keer internetbundel af te schrijven ,ik nog een Simyo klant was geweest die dacht dat ze goed zat.

Maar ben me nu aan het orienteren en heb een mooie prepaid gevonden, oke moet wel weer beltegoed in winkel kopen. Maar kan hele kleine databundels kopen en liep met de feestdagen met 3 databundels om het uit te proberen.Had er eerst 1 van 500mb dacht kijken of ik kleine erbij kan opwaarderen dus 1x 50 mb erbij gedaan. Toen ging ik weg had nog wat van de 500 over dacht 60mb en 50 mb blijf even weg niet moeilijk doen toen nog 1 van 100 mb geactiveerd. Dus hoefde me geen zorgen te maken ga ik straks buiten de bundel gebruiken.

Merk ook dat ik mezelf niet meer bel en geen broekgesprekken heb. Maar dit was dus even off topic.

PS. ik ben wel generatie van midden vorige eeuw.
Goedemorgen Marjan de 1e - @Marjan de 1e

Er is bij mij niets fout gegaan dus valt er niets toe te geven. (Afkloppen op een houten tafel)
Ik heb geen schaduwboekhouding. Alles klopt, mijn Simyo en de app.

Ik denk in rechte lijnen, heel simpel. Ik controleer de stand van beltegoed, aankoop bundel.
Wanneer ik heb opgewaardeerd controleer ik OOK dan de bankrekening.

Bij sim only houdt ik in de gaten mijn verbruik, blijf maandelijks ruim binnen mijn bundel.
Zowel op de bank houdt ik het maandelijks in de gaten als bij de/een provider.

Ik ben iets jonger..maar ook ik controleer en informeer.

Fijn weekend nog


https://forum.simyo.nl/prepaid-68/waarom-geeft-mijn-bank-andere-afschrijvingen-aan-dan-mijn-simyo-40867/index1.html#post179094 @Caspar
Badge
@Friesian Hoop dat ik dit verkeerd lees, maar anders is dit wel echt kort door de bocht; De Simyo bocht.

Je schrijft als ik heb opgewaardeerd controleer ik ook de bankrekening; maar Simyo schrijft zelf bij prepaid:
Mijn Simyo app.
Zie je in 1opslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt.
Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je de controle over je kosten!

Maar ze schrijven er niet onder dat niet alles (zoals bij mij dus in jan. febr. en mrt.) op de app. genoteerd wordt en je voor de juiste gegevens MIJN Simyo moet raadplegen.

Dus in jan. febr. en mrt was er voor mij geen reden om de giro extra te controleren op extra afschrijvingen.
Bij Mijn Simyo zie je ook kopje verbruik maar als je daar op klikt krijg je alleen maar getallen.
Verbruik van app. is mooier daar worden getallen meteen opgeteld.

Die link waar je naar verwijst is toen ik er achter kwam dat Simyo app. en Mijn Simyo twee verschillende boekhoudingen zijn.
Nu is mijn vraag dus waarom?
@Friesian Hoop dat ik dit verkeerd lees, maar anders is dit wel echt kort door de bocht; De Simyo bocht.

Je schrijft als ik heb opgewaardeerd controleer ik OOK de bankrekening;



Dus niet alleen dan.



maar Simyo schrijft zelf bij prepaid:Mijn Simyo app.
Zie je in 1opslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt.
Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je de controle over je kosten!



Dit heb ik ook gelezen maar dit gaat om Sim only niet prepaid. Over belminuten wordt veelal gesproken bij sim only. Bij prepaid spreekt men niet direct over belminuten maar over kosten per minuut.



Die link waar je naar verwijst is toen ik er achter kwam dat Simyo app. en Mijn Simyo twee verschillende boekhoudingen zijn.
Nu is mijn vraag dus waarom?


De link is voor @Caspar die ook meeleest (en wanneer nodig financiën kan raadplegen).
Badge
@Friesian De beschrijving van Mijn Simyo app. is wel degelijk ook voor prepaid.

De volledige omschrijving is:
De mijn Simyo app. is je Persoonlijke assistent voor je Sim Only abbonement of Prepaid tegoed.
Met deze overzichtelijke app. zie je in één oogopslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt. Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je controle over je kosten.
Download hier voor Android of Apple.

Dus als de beschrijving alleen voor Sim Only abbonementen is dan had Prepaid tegoed er niet bij mogen staan.
Ik heb de weg van Prepaid gevolgd bij openingsscherm.

Hoewel ik het best leuk vind maak ik er geen screenshot van, anders komt die hier 3x te staan.
@Marjan de 1e het door mij gebruikt woordje veelal gebruikte ik niet voor niets. Laat ik het proberen anders te formuleren.

Je hebt beltegoed, voorbeeld €10.- Zo lang je gebruik maakt van je beltegoed kost 1 belminuut €0.10.
Heb je geen onderling bellen zie je wel je beltegoed, mogelijk ook een internetbundel maar geen belbundel met belminuten....... geen aantal min/sms. Je ziet grootte beltegoed en je eventuele MB bundel.

Bij prepaid wordt veelal gesproken over de hoogte van je beltegoed. De BASIS is het beltegoed.

Sim only.
Bij sim only is de BASIS een belbundel met daarin belminuten (min/sms/), bij een controle wordt dan ook vaak gezegd ik heb nog (bijvoorbeeld) 160 van de 300 belminuten.

Er is geen enkele provider die graag een klant ziet gaan. Maar kies je voor een ander raadt ik je toch echt aan om te kijken naar een voordelige sim only, je zult er in mijn ogen fijner mee werken dan prepaid. Je weet maandelijks de kosten en je houdt de gekozen bundel in de gaten, je monitort.

Maar Bottom Line je hebt nu weer een topic geopend over eigenlijk hetzelfde, iets waarbij je geen goed gevoel hebt, waar je nog steeds met een stukje onduidelijkheid zit zogezegd.

Ik stel voor, ik laat het woord weer aan Simyo, een eindeloze discussie daar ben je niet mee geholpen.
Toch nog even iets...
De app prepaid, de omschrijving is voor mij enigszins verraderlijk omdat ik vrijwel nooit een prepaid bundel kies. Ik zie dus persoonlijk als uitgangspunt het beltegoed en laatste gebruik.
Bij belminuten denk ik eerder aan sim only.....

Zoals gezegd..
De controle werkt bij mij goed, overzichtelijk en vooral eenvoudig.

Ik had het anders moeten verwoorden hier...
https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-mijn-simyo-app-63/waarom-zie-ik-een-verschil-tussen-mijn-simyo-en-simyo-app-41086/index1.html#post180800
Excuses !
Badge
@Friesian Excuses aanvaard. Maar sim only of prepaid maakt niet want:

Er zit verschil in Mijn Simyo boekhouding en Simyo app.

Ik kan Simyo app. nog steeds niet vertrouwen, daar gaat het eigenlijk om.

Ook met Sim only zou ik dus constant op Mijn Simyo moeten kijken of Simyo app. nog klopt.

Dit vind ik toch echt geen mooie reklame maker, Wij hebben een app, die alles op uw mobiel bijhoudt, maar kijk wel steeds op de website voor kosten die wij niet op uw app. vermelden.

Maar nu laat ik verder Simyo aan het woord. wacht pas 1 maand op antwoord!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Ik heb hier een brief voor me met als datum 19-12-2017. Hier zijn onder andere screenshots van een je bankrekening en een Excel sheet in terug te vinden. Het lijkt erop dat dit document gaat over het andere topic dat je bent gestart. Deze is te vinden via de volgende link.

Een brief over een verschil in kosten binnen de app en op de website kan ik niet vinden. Verder heb je in dit topic alleen screenshots gestuurd van de kosten binnen de app. Als je ook nog de kosten van de website naar ons zou kunnen sturen, kan ik kijken naar wat er fout gaat.

Groetjes,
Niels
Badge
@Niels Inderdaad gaat dat Exel sheet over de app. kosten. Maar naast de kolom Giro afschrift zie je een kolom Opgave Simyo staan met min/sms.
Deze kolom geeft aan het verbruik van het jaaroverzicht dat je krijgt als je wil weten of een ander abbonement voordeliger voor je is. Je weet wel met staaf diagrammen en ook je mb verbruik over het jaar per maand staat daar.

Dus nu heb ik het even over dat verbruik (wat dus alleen op de website te vinden is): Januari geeft een staaf met min/sms van 189. Maar de uitsplitsing op de app.sheet geeft aan sms €7,62 en bellen €3,74 ( internet €1,31 dit telt verbruik mee, staaf diagram niet).Bellen en sms verbruik van 11,36 zou dus 189 min/sms zijn.

Wat zou ik op moeten sturen van de kosten van de website .
Website geeft geen totaal kosten per maand.
Dan zou ik hele lijsten met smsjes moeten sturen.
Verder is de maand januari al uit de web en app boekhouding verdwenen en in de andere topic (zie link) konden jullie me aldoor meteen vertellen dat webboekhouding klopt.
Screenshot kan ik nu maken maar wordt meerdere keren afgedrukt dus wacht ik even verder af.

Marjan
Badge
Probeer het toch maar, kolom A t/D is mijn Simyo web dus kolom F t/m I is Simyo app. mobiel dus.

Reputatie 6
Badge +5
Hi Marjan de 1e,

Met het Excel sheet kan ik helaas niet zoveel. Zou je, zoals al eerder gevraagd, een schermafbeelding kunnen maken van de staafdiagram in kwestie? En een screenshot waarin het verbruik te zien is van Mijn Simyo? Dit kan je zien door op de staafdiagram te klikken.

Op die manier kan ik namelijk kijken of het allemaal wel klopt :)

Groetjes,
Niels
Badge
Jammer dat jullie wel aldoor konden zien dat alles klopte toen ik er over begon in december. ,
Nu ik zelf bewijs gemaakt heb dat het niet klopt kunnen jullie ineens niet meer bij mijn gegevens komen?

Geen idee of er nog een staafdiagram van januari te maken is. Maar zou zeggen leg mijn Exelsheet naast jullie gegevens die aldoor klopten, moet toch te doen zijn.
Badge
https://forum.simyo.nl/prepaid-68/waarom-geeft-mijn-bank-andere-afschrijvingen-aan-dan-mijn-simyo-40867

In dit onderwerp geeft Ashweeta aan dat ze mijn verbruik over 2017 heeft opgeteld en op een totaal van €61,46 komt. Dat is dus een verschil van €0,94. Dat kan dus internetverbruik zijn, ofzo.
Op verschil van €22,44 til ik daar niet zo zwaar aan.

Dus vraag even na hoe het haar wel gelukt is om om mijn verbruik na te tellen!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Je stuurt ons een overzicht in Excel met je verbruik en opwaarderingen, alleen kan ik hier helaas niet veel mee. Ik zou je graag willen vragen om screenshots te sturen van de App waar je dit verschil ziet staan. Het verbruik en de opwaarderingen in de App horen gelijk te lopen met die op Mijn Simyo.

Groetjes,
Asma
Badge
@Asma Kijk heel even verder omhoog en dan zie je van de maand januari 3x een screenshot staan.

Dit screenshot geeft aan dat de app over januarie aangeeft een verbruik van €12,86 en €20.-- opwaardering terwijl Mijn Simyo een verbruik berekent van € 20,56 en € 30,-- opwaardering. Hier dan ook februari en maart. Dus waarom zit er in deze maanden een verschil van €22,56 verbruik en €30,00
opwaardering.

De mijn Simyo app. is je Persoonlijke assistent voor je Sim Only abbonement of Prepaid tegoed.
Met deze overzichtelijke app. zie je in één oogopslag hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt. Zo kom je niet voor verrassingen te staan én houd je controle over je kosten.

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marjan de 1e,

Ik heb het even voor je uitgezocht en zie al wat er aan de hand is.

Op de App kun je opwaarderingen tot één jaar terugzien. Dit verklaart waarom de opwaardering die plaats heeft gevonden op 2 januari niet voor je zichtbaar was toen je de screenshot had gemaakt op 16 januari.

Heb je hier meer vragen over?

Groetjes,
Asma

Reageer