.

Beantwoord

Waarom moet ik na het installeren van de app ineens een pincode invoeren?

  • 4 February 2016
  • 24 reacties
  • 2664 Bekeken

Iedere keer als ik mijn telefoon pak moet ik een pincode invoeren om te ontgrendelen, dit werd mij gevraagd te doen na de update. van simyo. Wat is dit voor een onzin! Mijn telefoon wordt gewoon vergrendeld? Ik heb de app direct verwijderd en potverdorie de vegrendeling blijft gewoon gehandhaafd?? Ik wil graag een handleiding hoe dit op te lossen. Is hierover nagedacht?????
icon

Beste antwoord door Tiury 5 February 2016, 12:35

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erico,

Wat vreemd dat de app er voor heeft gezorgd dat jij een vergrendeling op je telefoon hebt kregen! Dit hoort natuurlijk niets met de update te maken hebben, maar ik kan het niet ontkennen dat dit hierdoor komt.

Allereerst kun je onder Instellingen > beveiliging > schermbeveiliging uitzetten, zodat dit niet meer wordt gevraagd. Wij zijn aan het uitzoeken hoe dit komt, dus ik zou graag wat meer informatie van je hebben, zoals:

- Welke telefoon heb je?
- Welk besturingssysteem en welke versie heb je (Dit vind je onder Instellingen > Info)
- Wanneer moest je precies een pincode of telefoonvergrendeling instellen?

Ik hoor het graag van je, zodat wij dit kunnen voorkomen en je hier nog verder mee te helpen.

Groetjes, Tiury
Samsung GT 18200N
Android 4.2.2

Het vergrendeling zelf opgelost, app weer geïnstalleerd en hij blijft vragen: Let op U moet een patroon pincode of wachtwoord voor schermontgrendeling instellen voordat u de opslag met aanmeldingsgegevens kunt gebruiken. Dat doe ik dus niet meer, druk op annuleer en dan wordt er om ww gevraagd
Gek, die vraag heb ik nooit gehad. Zou het kunnen zijn dat het per Android versie verschilt? Ik heb Android 5.0.1
heb gebeld er wordt aan gewerkt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Erico,

We zijn inderdaad opzoek naar een oplossing hiervoor! Het lijkt vaker voor te komen en dit is natuurlijk niet de bedoeling. Bedankt voor je melding! Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Het probleem is nog niet opgelost, maar ik word teruggebeld dank
Reputatie 2
Badge +2
Hier hetzelfde probleem; ook na verwijderen Simyo app bleef er om een ww gevraagd worden (het ww wat ingesteld was in de app).
Even ge-Googled, en deze oplossing deed´t ´m; http://androidworld.nl/forum/algemene-vragen-over-android/53627-uitgeschakeld-door-beheerder.html de post van HenkvanR, #8 (instellingen, meer, beveiliging, onderin de lijst staat aanmeldgegevens wissen)
bedankt msar helpt nket blijf centrale pincoddbeveiliging houden en niet alleen voor de Symio app
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Erico,

Goed om te zien dat je teruggebeld gaat worden door een collega. Is dit ondertussen ook gebeurd en is het probleem al opgelost?

@Hans63, bedankt voor het meedenken en het delen van deze oplossing. Dit scheelt een hoop voor andere forumleden die hetzelfde probleem hebben.

Groetjes,
Angela
Nee, Angela, nog niet teruggebeld en het probleem is nog niet opgelost......
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erico en Hans63,

Heb je niets aan de oplossing van mij en Hans63 gehad? Ik ga ervoor zorgen dat je vandaag wordt teruggebeld door een collega van me, want volgens mij is hier iets niet goed gegaan in de communicatie vanuit de klantenservice.

Je hoort dit onder Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging uit te kunnen zetten. Heb je dit al getest?

Groetjes, Tiury
Het lijkt me zinnig als er iemand belt, ja.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Enrico,

Mijn collega heeft je geprobeerd te bereiken. Helaas is dit niet gelukt 😞 Kun je mij vertellen wanneer je het best te bereiken bent?

Tiury heeft je in zijn vorige bericht nog een vraag gesteld. Zou je hier nog op kunnen antwoorden? Dit geeft ons een beter beeld van het probleem en wijst ons sneller naar een oplossing.

Je hoort dit onder Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging uit te kunnen zetten. Heb je dit al getest?

Groetjes,
Angela
Angela, dit heb ik telefonisch al doorgegeven en ik ben morgen overdag te bereiken dank
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Erico,

Het zou kunnen dat je het telefonisch hebt doorgegeven, maar dit is dan niet genoteerd.

Ik zou dus graag nog van je willen weten of je dit al hebt getest: Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging uitzetten.

Verder wil ik van je weten op welk tijdstip je vandaag te bereiken bent. Dan zullen we contact met je opnemen.

Groetjes, Caspar
Nee, werkt niet, ben te bereiken van 14.30-15.00 uur dank en groet Erik
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erico!

Bel ik je zo even terug 🙂. Ik heb overigens wel even je reactie aangepast, omdat het niet verstandig is om je 06-nummer achter te laten op een openbaar forum!

Groetjes, Tiury
En toen bleef het akelig stil. En nog steeds werkt de app niet goed. Ik moet nog steeds mijn huawei ontgrendelen als het scherm is uitgevallen. Ik was juist zo blij dat ik daar vanaf was.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wim45,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat de app voor jou niet optimaal werkt.

Heb je alle tips en tricks die hierboven vermeld staan doorgenomen? Ik ben erg benieuwd of je deze beveiliging hebt kunnen uitzetten in jouw telefoon.

Helaas is het probleem niet door ons op te lossen. Dit is een bug of een functionaliteit in de Android 4 systemen. Als dit systeem niet in deze versie zou zitten, dan zou je eenvoudig kunnen worden gehackt. Met alle nieuwere versies van Android is dit probleem niet aanwezig.

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover?

Groetjes,
Angela
Gisteren heb ik ook de 'Mijn Simyo app' geïnstalleerd omdat ik vanwege een uitje zonder wifi-beschikbaarheid tijdelijk een internetbundel heb en overzicht wil hebben over mijn gebruik.
Wat heb ik hier gruwelijk spijt van...
Bij elk gebruik na schermvergrendeling moet ik nu eerst mijn pincode invoeren...
En alle bovengenoemde tips...
Of ik heb die opties niet en uitschakelen schermbeveiliging met pincode kan niet...
Is hier inmiddels een oplossing voor gevonden na 2 maanden sinds de laatste melding?

Mijn toestel en systeem:
HTC Sense 4+
Android 4.1.1
Reputatie 7
Badge +10
Hoi John van de Rest,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt vragen! Ik kan me goed voorstellen dat je graag een oplossing voor wilt!

Helaas zijn we er achter gekomen dat wij dit probleem niet kunnen oplossen. Het gaat hier om een beveiligingssysteem van Android 4. Op het moment dat jij geen schermbeveiliging hebt ingesteld om je telefoon, mag je geen wachtwoorden of pincode voor applicaties opslaan. Bij het aanmaken van je wachtwoord en pincode van de app, heb je dus een schermbeveiliging moeten instellen. Ook 'ingelogd blijven' kun je niet aanvinken als je geen schermbeveiliging hebt ingesteld.

Als je de app verwijderd, moet 1 van bovenstaande oplossingen ervoor zorgen dat je de schermbeveiliging kunt verwijderen. Hierna kun je de app weer downloaden en gebruiken. Let er wel op dat je geen pincode aanmaakt en 'ingelogd blijven' niet aanvinkt. Bij het openen van de app zal je de vraag krijgen van je telefoon of je een schermbeveiliging wilt instellen. Hier klik je op annuleren. Je kunt vervolgens inloggen met je wachtwoord. Helaas heb ik geen andere oplossing voor je.

Lukt dit?

Groetjes,
Angela

Als je de app verwijderd, moet 1 van bovenstaande oplossingen ervoor zorgen dat je de schermbeveiliging kunt verwijderen. Hierna kun je de app weer downloaden en gebruiken. Let er wel op dat je geen pincode aanmaakt en 'ingelogd blijven' niet aanvinkt. Bij het openen van de app zal je de vraag krijgen van je telefoon of je een schermbeveiliging wilt instellen. Hier klik je op annuleren. Je kunt vervolgens inloggen met je wachtwoord. Helaas heb ik geen andere oplossing voor je.

Lukt dit?

Groetjes,
Angela


Ja nu is het toch gelukt...
Ik had (dacht ik) alles geprobeerd maar nu even in de juiste volgorde denk ik:
- app verwijderd
- certificaten verwijderd
- nu was optie "GEEN schermbeveiliging" aanklikbaar en tot dan telkens grijs...
- opgelost...

Was wel verwarrend hoor want diverse kwamen met eigen oplossingen en bij anderen werkten die ook niet dus moest best wel spitten door dit topic en een andere link naar een site met oplossingen.
Maar ben blij dat ik weer normaal de telefoon kan gebruiken...
Ik ga dit weekend naar een festival en als ik bij elke spontane foto eerst weer moet ontgrendelen... :-P

Als ik de app weer installeer weet ik dat ik nu GEEN pincodes moet instellen maar moet annuleren.

Bedankt.
Ik heb precies hetzelfde euvel gehad vandaag na het updaten van de Simyo-app. Echt heel vervelend, het heeft me handenvol tijd gekost. Uiteindelijk heeft deze topic uitkomst geboden. Certificaten wissen, dat moet je maar net weten! Ik vind dat er op z'n minst een waarschuwing moet verschijnen bij het installeren van de app.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi John van de Rest & Mabel,

@John van de Rest, ah, wat fijn dat het toch gelukt is! Als je zorgeloos op een festival staat moet jij je geen zorgen hoeven maken over die vervelende pincode. Straks mis je het 'kodak-momentje' 😉 Fijn dat je nog even hebt laten weten welke volgorde voor jou handig was. Wie weet helpt dit andere met hetzelfde probleem ook nog.

Heel veel plezier op het festival 🆒

@Mabel, welkom op het Simyo Forum. Jammer om te zien dat je zo lang hebt moeten zoeken naar een oplossing 😞 Gelukkig heb je hem uiteindelijk hier kunnen vinden en is het probleem opgelost voor je. Bij het installeren van de app, krijg je een melding. Bij het openen van de app zal je de vraag krijgen van je telefoon of je een schermbeveiliging wilt instellen. Hier klik je op annuleren.

We kunnen helaas niet standaard een waarschuwing instellen. Er is maar een kleine groep die last heeft van dit probleem. Dit heeft te maken met het beveiligingssysteem van Android 4.

Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer