Wat is me vorige maand overkomen: Vrijdagavond 28 september check ik mijn tegoed, dit is nog 250MB. Zaterdag ochtend om 9.01 uur krijg ik een smsje van Simyo dat er 75% is verbruikt, maar een minuut later weer een sms: 100% is bereikt... Dus meteen Mobiele Data uitgezet. Helaas nog 3 dagen zonder mobiel internet, vervelend, maar de app Bundels geeft (voor de rest van de maand) gelukkig aan verder geen kosten te hebben.
Nu krijg ik, bijna een maand later, een reeks van 6 mails achter elkaar (!) met een rekening van 42, oftewel 29 overschrijdingskosten!!!
In het rekening/verbruiks overzicht zie ik nu dat ik op vrijdagavond om 21.15 in 11 miinuten tijd 195MB over de 1GB limiet ben gegaan (dus zomaar 450MB heb verbruikt!), terwijl ik niets bijzonders met mijn mobiel heb gedaan!!!...
Daarnaast staat op "mijn Simyo" vermeld een totaalverbruik van 1073MB, dus 73 MB overschijving = minder dan 10!!! Wat is het nu?!?
Maar waarom krijg je pas een dag later een sms met de waarschuwing dat de 75% is bereikt, er klopt allemaal niets van!
Maarrr, nog een mysterie: precies hetzelfde gebeurde me op de laatste zaterdag van de maand Augustus om 9.02 uur en in de maand Maart om 9.03 uur !!! Toeval? Dat kan toch niet? En ook toen deed ik niets uitzonderlijks met m'n mobiel!
Ik ben bij Simyo zeer tevreden over de dekkingsgraad en de snelheid, maar de laatste werkt dus tegen je, je verbruik kan zomaar enorm uit de hand lopen, en dan doe je nog niets geks met je mobiel ook (doe eigenlijk alles voornamelijk via wifi, vooral updates!)!!!
Voorheen zat ik bij Vodafone met 500 MB/maand en had nooit (!) een overschrijding!
Moet ik nu mijn mobiel, zeker op de laatste zaterdag van de maand, van de 3G afhalen of helemaal uitschakelen? Kanniewaarzijn!!!
Vanaf januari loopt mijn abbonement af, ik overweeg serieus te vertrekken.
Simyo, gelieve de extra kosten volledig terug te draaien...
Met vriendelijke groet,
Ruud
Beste antwoord door Kim
Bekijk originele reactie