Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wat is er handig in een noodsituatie voor activeren internet?


Stel je het volgende voor, geldt ook een beetje voor sim only mijns inziens, je bent onderweg en wilt door een onvoorzienbare situatie naar een adres waarvan je weet daar moet ik zijn maar door wegwerkzaamheden ben je totaal de weg kwijt bijvoorbeeld middenin een grote stad.

Zou het dan niet handig zijn, ik weet dat Simyo een online provider is en eigenlijk alles online geregeld wordt, dat je via een sms een internetbundel kan aanzetten maar ook internet? Dan zou je de auto even parkeren waar dat kan en dat via sms kunnen regelen.
icon

Beste antwoord door Angela 25 mei 2016, 10:27

Hoi Friesian,



Goed dat je hier nog een topic voor aangemaakt hebt 🙂



Begrijp ik het goed dat je dan niet alleen de bundel via een sms wilt kunnen aanzetten maar ook de internetoptie via Mijn Simyo wilt kunnen activeren? Dit lijkt inderdaad heel erg handig! Ik durf alleen niet te zeggen of dat laatste ook echt een mogelijkheid is. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat de techniek hierachter zou moeten zijn.



Uiteraard hebben we binnen Simyo genoeg knappe koppen die hier een nachtje over kunnen slapen en vast iets kunnen bedenken op het moment dat dit wenselijk is. Ik zorg ervoor dat dit idee meegenomen wordt en op onze Wall of Change komt te hangen. Bedankt!



Groetjes,

Angela
Bekijk originele reactie

Behalve die van moderatoren ben ik ook benieuwd naar jouw mening als klant zijnde.


18 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Goed dat je hier nog een topic voor aangemaakt hebt 🙂

Begrijp ik het goed dat je dan niet alleen de bundel via een sms wilt kunnen aanzetten maar ook de internetoptie via Mijn Simyo wilt kunnen activeren? Dit lijkt inderdaad heel erg handig! Ik durf alleen niet te zeggen of dat laatste ook echt een mogelijkheid is. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat de techniek hierachter zou moeten zijn.

Uiteraard hebben we binnen Simyo genoeg knappe koppen die hier een nachtje over kunnen slapen en vast iets kunnen bedenken op het moment dat dit wenselijk is. Ik zorg ervoor dat dit idee meegenomen wordt en op onze Wall of Change komt te hangen. Bedankt!

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +7
Zet een off line navigatie programma (bv here) op je smartphone. Gratis, en kost geen dataverkeer.
Je kan ook waze gebruiken. Kost wel dataverkeer, maar met de buitenbundeltarieven van 15 cent
per MB kan je uren navigeren 1 of 2 Euro
Omdat bij offline navigatie niet alle adressen aanwezig zijn en door wegwerkzaamheden kan je helemaal in de vreemde komen en telkens weer uitkomen bij een afsluiting.

Wanneer je dan i.i.g. via een sms internet kunt aanzetten kom je wel dat adres te weten d.m.v. alleen de naam in te toetsen van dat bedrijf dat je weet en er wordt rekening gehouden met gemelde obstakels dan kom je er wel. Stel je kunt dan een dagbundel activeren als extra optie is dan mooi meegenomen.

Daarom mijn vraag...maar bedankt voor je toelichting, wimj12. 🙂
Reputatie 5
Badge +7
Dan zou je toch waze eens moeten proberen. Die houdt rekening met verkeerssituatie en gebruikt een paar MB per uur, al kan dat sterk afhangen van waar je rijdt. Zelf met het buitenbundel tarief kost dat nooit erg veel.
Klopt wanneer Internet op mijn simyo aan staat ! Wat ik wil is i.i.g. de optie dat ook via een sms internet aangezet kan worden van Simyo ! :)


Dus een sms [ Internet aan ] naar nummer....

Maar zoals al eerder gemeld ik ben benieuwd hoe ook andere Forum leden er over denken, dus wederom bedankt voor je reactie.
Reputatie 5
Badge +7
Dan zet je internet aan op mijn simyo, en uit op je toestel. Geen verbruiik, en altijd de mogelijkheid om het aan te zetten.
Reputatie 7
Badge +9
Helemaal met je eens, Friesian. Mocht je internet op je mobiel via Simyo uit hebben staan, dan kun je dat inderdaad niet aanzetten zonder internet. Dat is niet handig! Voor mij persoonlijk is dat overigens vaak geen probleem, want in de randstad is er meestal wel een FON-spot of Ziggo wifi-spot te vinden om alsnog via Simyo alles aan te kunnen zetten, maar die luxe is niet overal en niet iedereen kan dat.
Reputatie 7
Badge +10
Zoals beloofd heb ik dit doorgezet via onze Wall of Change. Zodra er over gesproken is, zal ik de uitslag hiervan uiteraard terugkoppelen naar jullie :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Omdat bij offline navigatie niet alle adressen aanwezig zijn

Welke adressen zijn niet aanwezig?

en door wegwerkzaamheden kan je helemaal in de vreemde komen en telkens weer uitkomen bij een afsluiting.

Dat valt meestel wel mee..

Het nadeel van data aan/uit zetten op je toestel is dat het soms per ongeluk toch weer aan kan staan. Ik had het een keer na een reboot en een keer nadat ik dacht het uitgezet te hebben. Schade is maar 1 euro maar toch..

Ik weet eigenlijk niet of Simyo een app heeft maar zoiets via app of SMS regelen zou wel handig kunnen zijn.
Omdat bij offline navigatie niet alle adressen aanwezig zijn

Welke adressen zijn niet aanwezig?

Een goede vraag die je stelt, moeilijk te beantwoorden.
Wegen veranderen, nieuwe wegen komen er bij, nieuwbouw...

Om je een voorbeeld te geven van jaren terug.
De poort van Veghel stond eerst niet op alle kaarten. Als je in Veghel bekend bent kon het toch zo zijn dat je geen idee had waar dat is, was helemaal nieuw.
Stel je voor je bent NIET bekend in Veghel..🆒

Dit is nog maar een voorbeeld in Nederland, stel je voor hoeveel er kan veranderen in 23 of bijvoorbeeld 45 landen.
Om terug te komen op je vraag, als jij het weet zeg het maar..:)

en door wegwerkzaamheden kan je helemaal in de vreemde komen en telkens weer uitkomen bij een afsluiting.


Dat valt meestel wel mee.

Totdat je het wel meemaakt.
Ik weet eigenlijk niet of Simyo een app heeft maar zoiets via app of SMS regelen zou wel handig kunnen zijn.

https://www.simyo.nl/simyo-app
Voor de duidelijkheid, wanneer internet uit staat op mijn simyo kun je internet dus alleen aanzetten in principe via sms als er die mogelijkheid is ...... niet via de app.
Reputatie 1
Badge +1
Omdat bij offline navigatie niet alle adressen aanwezig zijn

Welke adressen zijn niet aanwezig?

Een goede vraag die je stelt, moeilijk te beantwoorden.
Wegen veranderen, nieuwe wegen komen er bij, nieuwbouw...

Natuurlijk, maar de offline versie van bijvoorbeeld Here Maps loopt natuurlijk geen maanden / jaren achter bij de online versie.. zelfde voor Google Maps.


Ik weet eigenlijk niet of Simyo een app heeft maar zoiets via app of SMS regelen zou wel handig kunnen zijn.

https://www.simyo.nl/simyo-app
Voor de duidelijkheid, wanneer internet uit staat op mijn simyo kun je internet dus alleen aanzetten in principe via sms als er die mogelijkheid is ...... niet via de app.

De app zou die SMS voor je kunnen versturen. 😉

Natuurlijk, maar de offline versie van bijvoorbeeld Here Maps loopt natuurlijk geen maanden / jaren achter bij de online versie.. zelfde voor Google Maps.

klopt voor een deel, maar je zou nog wel eens verrast kunnen worden. Vertrouw me maar. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Goed om te zien dat jullie hierover met elkaar in gesprek zijn 🙂 Het idee is inmiddels van onze Wall of Change afgehaald om besproken te worden. Ik hoop hier snel wat meer over te kunnen vertellen 🙂


Uiteraard hebben we binnen Simyo genoeg knappe koppen die hier een nachtje over kunnen slapen en vast iets kunnen bedenken op het moment dat dit wenselijk is. Ik zorg ervoor dat dit idee meegenomen wordt en op onze Wall of Change komt te hangen. Bedankt!

Groetjes,
Angela

Goed om te zien dat jullie hierover met elkaar in gesprek zijn Het idee is inmiddels van onze Wall of Change afgehaald om besproken te worden. Ik hoop hier snel wat meer over te kunnen vertellen

Lang nachtje geworden......



Ik kom dit topic tegen...

Er wordt feedback gegeven en dit is dan het resultaat geen terugkoppeling? Beschamend , teleurstellend en vooral onbegrijpelijk.:(
Waar doe ik het voor......?

Sorry dat ik bot over kom, maar dit is mijn gevoel erbij.......:$
Als webcare hebben jullie toch de taak om topics regelmatig na te lopen, te controleren?
Of vergis ik me dan? Ik geloof van niet....
Nog steeds taal noch teken...:(
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Sorry voor de late reactie! (en dan doel ik nog even niet op het feit dat ik je niet op de hoogte heb gehouden) Zoals je weet is het de laatste tijd erg druk op het forum en doen we ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Hierdoor kan het voorkomen dat je wat later antwoord krijgt dan je gewend bent.

Wat betreft het feit dat ik je niet op de hoogte hebt gehouden, daar is geen excuus voor. Alsnog wil ik hiervoor ook sorry zeggen. Het is niet netjes van mij geweest dat ik er niet achteraan ben gegaan.

Ik heb geen terugkoppeling gehad, voor zover ik mij kan herinneren, van de Wall of Change. Als ik die wel heb gehad, dan ben ik bang dat ik deze over het hoofd heb gezien 😞 Er had echter wel een belletje moeten gaan rinkelen toen ik na 2/3 maanden nog niets had gehoord.

Zojuist heb ik gezeten met de persoon die verantwoordelijk is voor de Wall of Change. Hij heeft mij kunnen vertellen dat het idee niet uit te voeren is. Er moet zo ontzettend veel veranderd worden om dit realiteit te maken, dat het idee afgeketst is. Ook wordt er gekeken in hoeverre dit bij Simyo past. Zoals je zelf al hebt aangegeven, zijn wij een volledig online provider en kan iedereen alles online regelen. Lukt dit niet omdat je geen internet binnen handbereik hebt, dan kun je ons altijd bellen. Wij kunnen en mogen deze opties als uitzondering altijd aanzetten.

Je bericht komt niet bot over, en is in dit geval zeker terecht! We hadden je op de hoogte moeten houden en ik snap dat jouw gevoel dit zegt. Ik zal dit voor mezelf als een verbeterpunt meenemen :)

Groetjes,
Angela
Ach ik had zojuist een topic gestart om mijn ongenoegen kenbaar te maken, heeft elkaar gekruist !😢
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Haha, geen probleem 😉 Kan gebeuren.

Groetjes,
Jihane

Reageer