.

Beantwoord

Wat is er handig in een noodsituatie voor activeren internet?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Stel je het volgende voor, geldt ook een beetje voor sim only mijns inziens, je bent onderweg en wilt door een onvoorzienbare situatie naar een adres waarvan je weet daar moet ik zijn maar door wegwerkzaamheden ben je totaal de weg kwijt bijvoorbeeld middenin een grote stad.

Zou het dan niet handig zijn, ik weet dat Simyo een online provider is en eigenlijk alles online geregeld wordt, dat je via een sms een internetbundel kan aanzetten maar ook internet? Dan zou je de auto even parkeren waar dat kan en dat via sms kunnen regelen.
icon

Beste antwoord door Angela 25 May 2016, 10:27

Bekijk originele reactie

Behalve die van moderatoren ben ik ook benieuwd naar jouw mening als klant zijnde.


18 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Goed dat je hier nog een topic voor aangemaakt hebt 🙂

Begrijp ik het goed dat je dan niet alleen de bundel via een sms wilt kunnen aanzetten maar ook de internetoptie via Mijn Simyo wilt kunnen activeren? Dit lijkt inderdaad heel erg handig! Ik durf alleen niet te zeggen of dat laatste ook echt een mogelijkheid is. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat de techniek hierachter zou moeten zijn.

Uiteraard hebben we binnen Simyo genoeg knappe koppen die hier een nachtje over kunnen slapen en vast iets kunnen bedenken op het moment dat dit wenselijk is. Ik zorg ervoor dat dit idee meegenomen wordt en op onze Wall of Change komt te hangen. Bedankt!

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +7
Zet een off line navigatie programma (bv here) op je smartphone. Gratis, en kost geen dataverkeer.
Je kan ook waze gebruiken. Kost wel dataverkeer, maar met de buitenbundeltarieven van 15 cent
per MB kan je uren navigeren 1 of 2 Euro
Omdat bij offline navigatie niet alle adressen aanwezig zijn en door wegwerkzaamheden kan je helemaal in de vreemde komen en telkens weer uitkomen bij een afsluiting.

Wanneer je dan i.i.g. via een sms internet kunt aanzetten kom je wel dat adres te weten d.m.v. alleen de naam in te toetsen van dat bedrijf dat je weet en er wordt rekening gehouden met gemelde obstakels dan kom je er wel. Stel je kunt dan een dagbundel activeren als extra optie is dan mooi meegenomen.

Daarom mijn vraag...maar bedankt voor je toelichting, wimj12. 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Dan zou je toch waze eens moeten proberen. Die houdt rekening met verkeerssituatie en gebruikt een paar MB per uur, al kan dat sterk afhangen van waar je rijdt. Zelf met het buitenbundel tarief kost dat nooit erg veel.
Klopt wanneer Internet op mijn simyo aan staat ! Wat ik wil is i.i.g. de optie dat ook via een sms internet aangezet kan worden van Simyo ! :)


Dus een sms [ Internet aan ] naar nummer....

Maar zoals al eerder gemeld ik ben benieuwd hoe ook andere Forum leden er over denken, dus wederom bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +7
Dan zet je internet aan op mijn simyo, en uit op je toestel. Geen verbruiik, en altijd de mogelijkheid om het aan te zetten.
Reputatie 7
Badge +9
Helemaal met je eens, Friesian. Mocht je internet op je mobiel via Simyo uit hebben staan, dan kun je dat inderdaad niet aanzetten zonder internet. Dat is niet handig! Voor mij persoonlijk is dat overigens vaak geen probleem, want in de randstad is er meestal wel een FON-spot of Ziggo wifi-spot te vinden om alsnog via Simyo alles aan te kunnen zetten, maar die luxe is niet overal en niet iedereen kan dat.
Reputatie 7
Badge +10
Zoals beloofd heb ik dit doorgezet via onze Wall of Change. Zodra er over gesproken is, zal ik de uitslag hiervan uiteraard terugkoppelen naar jullie :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +1
Omdat bij offline navigatie niet alle adressen aanwezig zijn

Welke adressen zijn niet aanwezig?

en door wegwerkzaamheden kan je helemaal in de vreemde komen en telkens weer uitkomen bij een afsluiting.

Dat valt meestel wel mee..

Het nadeel van data aan/uit zetten op je toestel is dat het soms per ongeluk toch weer aan kan staan. Ik had het een keer na een reboot en een keer nadat ik dacht het uitgezet te hebben. Schade is maar 1 euro maar toch..

Ik weet eigenlijk niet of Simyo een app heeft maar zoiets via app of SMS regelen zou wel handig kunnen zijn.
Omdat bij offline navigatie niet alle adressen aanwezig zijn

Welke adressen zijn niet aanwezig?

Een goede vraag die je stelt, moeilijk te beantwoorden.
Wegen veranderen, nieuwe wegen komen er bij, nieuwbouw...

Om je een voorbeeld te geven van jaren terug.
De poort van Veghel stond eerst niet op alle kaarten. Als je in Veghel bekend bent kon het toch zo zijn dat je geen idee had waar dat is, was helemaal nieuw.
Stel je voor je bent NIET bekend in Veghel..🆒

Dit is nog maar een voorbeeld in Nederland, stel je voor hoeveel er kan veranderen in 23 of bijvoorbeeld 45 landen.
Om terug te komen op je vraag, als jij het weet zeg het maar..:)

en door wegwerkzaamheden kan je helemaal in de vreemde komen en telkens weer uitkomen bij een afsluiting.


Dat valt meestel wel mee.

Totdat je het wel meemaakt.
Ik weet eigenlijk niet of Simyo een app heeft maar zoiets via app of SMS regelen zou wel handig kunnen zijn.

https://www.simyo.nl/simyo-app
Voor de duidelijkheid, wanneer internet uit staat op mijn simyo kun je internet dus alleen aanzetten in principe via sms als er die mogelijkheid is ...... niet via de app.
Reputatie 3
Badge +1
Omdat bij offline navigatie niet alle adressen aanwezig zijn

Welke adressen zijn niet aanwezig?

Een goede vraag die je stelt, moeilijk te beantwoorden.
Wegen veranderen, nieuwe wegen komen er bij, nieuwbouw...

Natuurlijk, maar de offline versie van bijvoorbeeld Here Maps loopt natuurlijk geen maanden / jaren achter bij de online versie.. zelfde voor Google Maps.


Ik weet eigenlijk niet of Simyo een app heeft maar zoiets via app of SMS regelen zou wel handig kunnen zijn.

https://www.simyo.nl/simyo-app
Voor de duidelijkheid, wanneer internet uit staat op mijn simyo kun je internet dus alleen aanzetten in principe via sms als er die mogelijkheid is ...... niet via de app.

De app zou die SMS voor je kunnen versturen. 😉

Natuurlijk, maar de offline versie van bijvoorbeeld Here Maps loopt natuurlijk geen maanden / jaren achter bij de online versie.. zelfde voor Google Maps.

klopt voor een deel, maar je zou nog wel eens verrast kunnen worden. Vertrouw me maar. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Goed om te zien dat jullie hierover met elkaar in gesprek zijn 🙂 Het idee is inmiddels van onze Wall of Change afgehaald om besproken te worden. Ik hoop hier snel wat meer over te kunnen vertellen 🙂


Uiteraard hebben we binnen Simyo genoeg knappe koppen die hier een nachtje over kunnen slapen en vast iets kunnen bedenken op het moment dat dit wenselijk is. Ik zorg ervoor dat dit idee meegenomen wordt en op onze Wall of Change komt te hangen. Bedankt!

Groetjes,
Angela

Goed om te zien dat jullie hierover met elkaar in gesprek zijn Het idee is inmiddels van onze Wall of Change afgehaald om besproken te worden. Ik hoop hier snel wat meer over te kunnen vertellen

Lang nachtje geworden......



Ik kom dit topic tegen...

Er wordt feedback gegeven en dit is dan het resultaat geen terugkoppeling? Beschamend , teleurstellend en vooral onbegrijpelijk.:(
Waar doe ik het voor......?

Sorry dat ik bot over kom, maar dit is mijn gevoel erbij.......:$
Als webcare hebben jullie toch de taak om topics regelmatig na te lopen, te controleren?
Of vergis ik me dan? Ik geloof van niet....
Nog steeds taal noch teken...:(
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Sorry voor de late reactie! (en dan doel ik nog even niet op het feit dat ik je niet op de hoogte heb gehouden) Zoals je weet is het de laatste tijd erg druk op het forum en doen we ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Hierdoor kan het voorkomen dat je wat later antwoord krijgt dan je gewend bent.

Wat betreft het feit dat ik je niet op de hoogte hebt gehouden, daar is geen excuus voor. Alsnog wil ik hiervoor ook sorry zeggen. Het is niet netjes van mij geweest dat ik er niet achteraan ben gegaan.

Ik heb geen terugkoppeling gehad, voor zover ik mij kan herinneren, van de Wall of Change. Als ik die wel heb gehad, dan ben ik bang dat ik deze over het hoofd heb gezien 😞 Er had echter wel een belletje moeten gaan rinkelen toen ik na 2/3 maanden nog niets had gehoord.

Zojuist heb ik gezeten met de persoon die verantwoordelijk is voor de Wall of Change. Hij heeft mij kunnen vertellen dat het idee niet uit te voeren is. Er moet zo ontzettend veel veranderd worden om dit realiteit te maken, dat het idee afgeketst is. Ook wordt er gekeken in hoeverre dit bij Simyo past. Zoals je zelf al hebt aangegeven, zijn wij een volledig online provider en kan iedereen alles online regelen. Lukt dit niet omdat je geen internet binnen handbereik hebt, dan kun je ons altijd bellen. Wij kunnen en mogen deze opties als uitzondering altijd aanzetten.

Je bericht komt niet bot over, en is in dit geval zeker terecht! We hadden je op de hoogte moeten houden en ik snap dat jouw gevoel dit zegt. Ik zal dit voor mezelf als een verbeterpunt meenemen :)

Groetjes,
Angela
Ach ik had zojuist een topic gestart om mijn ongenoegen kenbaar te maken, heeft elkaar gekruist !😢
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Haha, geen probleem 😉 Kan gebeuren.

Groetjes,
Jihane

Reageer