.

Beantwoord

Tegoed / data delen onder gezinsleden, kan dat?

  • 12 July 2018
  • 9 reacties
  • 2275 Bekeken

Badge
Ha die Simyo,

Steeds vaker zie je (de grotere providers die ook vast internet aanbieden) mogelijkheden aanbieden om data (want bellen we eigenlijk nog wel?) te delen.

Ik zie daar wel het voordeel van nu mijn gezinnetje aan het opgroeien is. Het lijkt mij wel meer fair dat de we vanuit 1 bundel kunnen internetten en in plaats van allemaal gemiddeld 1/5e van het abonnement niet gebruiken.

Al die ongebruikte data is maar zonde! We betalen veel liever voor wat we gebruiken!
icon

Beste antwoord door Ashweeta 12 July 2018, 14:48

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Joopio!

Welkom terug op het Forum!

Dat klopt! Grotere providers die ook vast internet aanbieden, bieden de mogelijkheid om MB's met elkaar te delen. Bellen doen we zeker nog, maar niet zoveel als internetten.

Ik snap heel goed dat jullie willen betalen voor wat jullie gebruiken. Ik zou dat ook willen! Zoals je weet kan je mij ons je MB's niet delen met je gezinsleden. Je kan bij ons wel gratis je MB's en belminuten verdubbelen als je een vaste huisaansluiting van KPN hebt. Als je dit hebt, kom je in aanmerking voor Simyo Compleet. Met Simyo Compleet kan je je bundels gratis verdubbelen.

Tot nu toe bieden wij dit aan voor Simyo klanten en hun gezinnen. Misschien dat wij in de toekomst het delen van MB's aan gaan bieden.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag!

Groetjes,
Ashweeta
Reputatie 5
Badge +10
@Ashweeta,

Vind het wel een idee voor de Wall of Change.
Het is op zich een goed idee, want daardoor ben je klanten nog beter van dienst. De persoon in je gezin die altijd over zijn bundel zit kan nu mee delen in de bundel van iemand anders uit het gezin.

Overigens is dit voor zakelijke bundels al langer dat je (kan) delen binnen je bedrijf.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi maikel.twinnie,

Bedankt voor je reactie! Goede ideeën zijn altijd welkom op onze Wall of Change natuurlijk. 🙂

Bij zakelijke abonnementen is dit inderdaad vaak al mogelijk. Bij Simyo hebben we echter alleen particuliere abonnementen die gebonden zijn aan één aansluiting. Het is dan ook niet mogelijk om met één contract meerdere nummers af te sluiten. Om het delen van minuten en MB's mogelijk te maken, zou dit moeten worden gebouwd in onze huidige systemen.

Ik zal het idee op de Wall of Change hangen, zo kunnen de verantwoordelijke afdelingen zich over dit onderwerp buigen. Mocht dit inderdaad worden opgepakt, dan laten we dit natuurlijk weten! :)

Groetjes,
Els
Als je toestellen bij elkaar in de buurt zijn, kan je wel MB's delen door gebruik te maken van bluetooth tethering, wifi hotspot.
Hoi Sansane.

Opzich klopt het wel wat je zegt in dit oudere topic, maar hier gaat het eigenlijk om iets anders.

Een deel van je MB delen/geven aan een gezinslid/gezinsleden.
Beste Frisian,

Inderdaad. Met deze optie kan je alleen als je samen buitenshuis bent bv. (ook op vakantie), of even geen wifi hebt, de internet bundel van het minst MB's gebruikende gezinslid opmaken i.p.v. over je eigen limiet heen te gaan. Het lijkt me een zinvolle toevoeging aangezien bundels delen bij Simyo (nog) niet kan.

Mvg,
Sansane
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sansane,

Ik snap je punt! Het delen van MB's zou helemaal geïmplementeerd moeten worden in het systeem - en voor zover ik weet is dit ook geen gebruikelijke procedure bij andere providers ook. Is het mogelijk om de bundels zo goed mogelijk aan te passen op wat iedereen nodig heeft? Onze internetbundels verschillen van 1000 MB tot 8000 MB, en dat kunnen er zelfs 16 000 worden met Simyo Compleet. Je kunt je bundels maandelijks aanpassen!

Is dat een optie?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Naast het flexibel, maandelijks kunnen aanpassen van je bundels, zou het delen van MB's een mooie, nog flexibelere mogelijkheid bieden. Een goede, klantgerichte aanvulling.
Verder is de 'Simyo compleet optie' met verdubbelen bundel slechts mogelijk als je KPN klant bent of wil worden, niet als je bij je eigen, andere aanbieder wil blijven.

Mvg,
Sansane
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Sansane,

Je hebt helemaal gelijk! Voor nu zit er niks anders op dan één van de hierboven genoemde opties.
Gelukkig kom je daar al een heel eind mee! En wie weet wat de toekomst brengt ;)

Groetjes,
Bas

Reageer