Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Data limiet, hoe kan ik dat instellen?


Badge

Hoi ,

Ik vraag me af waarom blokkert Simyo het verbruik niet als men zijn databundel op heeft ?

Er zijn nl providers die voor 50 cent per maand deze dienst leveren . Hoe fijn is het als men onbezorgd kan internetten zonder dat er opeens geconfronteerd wordt met 540€ extra op de rekening voor een paar extra mb’s die vaak onbewust worden gebruikt.

Het lijkt me iig niet fijn om de laatste dagen van de maand met veel stress te blijven internetten vanwege zulke mega hoge extra bedragen ( wat ik hier van andere mensen lees 😢)

Grt Marianna

icon

Beste antwoord door Daisy 8 juni 2021, 13:21

Hoi Marianna,

 

Welkom op het Simyo forum, ik kan me voorstellen dat je deze vraag hebt.

 

Zoals Friesian al aangaf krijgen we het verbruik met vertraging binnen. Wanneer je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten de bundel verbruikt (bij bellen en/of internet), dan behoudt Simyo zich het recht om de aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren. Echter kan het voorkomen dat dit meer is dan de genoemde bedragen, dit komt omdat we het verbruik met vertraging binnen krijgen. Er zijn wel apps en instellingen die je kan downloaden en aanpassen om het verbruik te verminderen. Wellicht vind je hier nog wat handige tips: https://forum.simyo.nl/internet-4g-62/faq-hoogverbruik-veel-internet-in-een-korte-tijd-hebben-verbruikt-44348.

 

Bedankt Friesian, Ray en RicoK voor jullie hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Bekijk originele reactie

13 reacties

Morgen @Marianna 

Laat ik even vooropstellen dat ik het wel met je eens ben. Probleem is dat Simyo de gegevens met vertraging ontvangt en dus door de spelregels ook gebonden is aan gemaakte afspraken.

Edit.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/laatst-gemeten-verbruik-hoe-zit-dit-precies-2561

Reputatie 7

@Marianna 

Wat voor toestel heb je? Bij een Android toestel kun je een limiet instellen. 

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#android

Badge

Ik heb op dit moment een iphone 8

Reputatie 7

@Marianna In iOS kun je geen data-limiter instellen. Wellicht zijn er apps voor te krijgen in de app-store, maar die zijn sowieso aanzienlijk dunner gezaaid dan bij Anroid. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Marianna,

 

Welkom op het Simyo forum, ik kan me voorstellen dat je deze vraag hebt.

 

Zoals Friesian al aangaf krijgen we het verbruik met vertraging binnen. Wanneer je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten de bundel verbruikt (bij bellen en/of internet), dan behoudt Simyo zich het recht om de aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren. Echter kan het voorkomen dat dit meer is dan de genoemde bedragen, dit komt omdat we het verbruik met vertraging binnen krijgen. Er zijn wel apps en instellingen die je kan downloaden en aanpassen om het verbruik te verminderen. Wellicht vind je hier nog wat handige tips: https://forum.simyo.nl/internet-4g-62/faq-hoogverbruik-veel-internet-in-een-korte-tijd-hebben-verbruikt-44348.

 

Bedankt Friesian, Ray en RicoK voor jullie hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Dank voor al jullie reacties!!

Zoals jullie het ook al zien ben ik hier nieuw en ook nieuw bij simyo ( binnenkort dan nadat eea overgezet is 🙂 ).

Bij mijn vorige provider kon je voor 50 cent per maand een dataplafond instellen en daarna kon je er achterover leunen , internetten zonder zorgen , hoe fijn is dat ?

Als ik lees dat Simyo weer als de beste provider uit de bus is gekomen bij Consumentenbond dan denk ik wat houdt simyo tegen om de klant ook deze dienst aan te gaan bieden . Ik zou iig niet blij zijn als ik opeens 250€ extra moet betalen … daar wordt geen klant van blij denk ik 😓😓😓.

Als ik de laatste dagen met zoveel stress moet internetten dan weet ik niet of ik dit fijn zal vinden en wel langer klant zou willen blijven bij simyo ondanks het goede ontvangst enz ( als dat wel zo is geen idee moet ik dus nog ervaren ). Ik schrik echter van verhalen van andere mensen die opeens  500€ extra aan moeten betalen voor een paar extra mbs die ze per ongeluk gebruikt hebben , het zijn geen bedragen waarmee je blij van wordt en je zo in je achterzak hebt 😢😢😢

Reputatie 7

Edit: Vraag komt te vervallen.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hi Marianna, 

 

Het is al erg verstandig dat je hier over nadenkt en zo te zien zijn er een boel goede suggesties en tips gegeven hierboven!

 

Heb je deze al kunnen doornemen? :blush:

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

Dank voor je reactie Tesaanne!

Natuurlijk heb ik al die tips goed gelezen en ook  de tips op jullie site ! Echter ik had liever dat simyo mij kon ontzorgen voor die 50 cent extra per maand dan al die bespaarapps enz … ik ben ook geen 18 meer 😂 en het was fijn als de beste provider van Nederland mij kon faciliteren en ontzorgen maar het is helaas niet mogelijk begrijp ik 😢😢😢

Reputatie 6
Badge +6

Ach ja zo vaak voorbij gekomen dit ze zullen wel zo hun reden hebben denk je niet😉

Badge

Denk het ook ja Ron 😂😂😂

Snap dan dan ook niet hoe Simyo de beste simonly provider gekozen wordt . Als je er eens 500€ bij moet betalen voor een paar extra mbs die je per ongeluk hebt gebruikt, is de schik van de goede dekking er ook af, lijkt me toch ? Dan weet je ook niet hoe snel je naar een andere provider moet overstappen ,die deze ( in mijn ogen ) simpele dienst wel aanbiedt ...

Marianna schreef: 

Bij mijn vorige provider kon je voor 50 cent per maand een dataplafond instellen en daarna kon je er achterover leunen , internetten zonder zorgen , hoe fijn is dat ?

Welke provider had je voor Simyo @Marianna ?

Elke provider heeft voor-en en nadelen. Het is een persoonlijke afweging wat de doorslag geeft. Ook toen je voor Simyo koos. 

Badge

Ik had Youfone @Friesian , of beter gezegd mijn zoon . Hij had daar het max aangeboden mb pakket van 20gb/ maand . Om zo ook je volgende vraag te beantwoorden 😂 .. daarom de keuze voor Simyo , hier kan je max 30 gb / maand krijgen, een soort extra luxe zeg maar...

Maar achteraf gezien als hij de laatste dagen toch met schrik moet internetten,vind ik dit toch  niet de goede beslissing 😓😓😓… je zal toch nooit het max 30gb kunnen gebruiken , bang zijn er overheen te gaan ,en daardoor 500€ extra te moeten betalen 😢😢...

Reageer