Voor het laatst aangepast op 25-11-2024.
Waarom heb ik buitenbundelkosten gemaakt terwijl ik mijn mobiele data heb uitgezet?
In Nederland wordt het verbruik normaal tot 4 uur vertraagd bijgewerkt en in het buitenland tot 36 uur. Daarom kunnen we niet garanderen dat je aansluiting precies op het moment van bovengenoemde grenzen (€ 100,- of € 250,-) geblokkeerd wordt. Je bent de gemaakte kosten boven deze grenzen wel verschuldigd aan Simyo.
Waarom zie ik MB’s over in Mijn Simyo na een 100% sms?
De 100% sms wordt vanuit het netwerk verstuurd en is dus altijd leidend. Op Mijn Simyo kun je altijd het laatst gemeten verbruik zien. Dit verbruik wordt niet 'real time' weergeven.
Mijn simkaart is geblokkeerd door hoogverbruik. Wat nu?
Je Simyo simkaart wordt geblokkeerd als ons systeem constateert dat je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundels hebt verbruikt. Dat is om onverwachte hoge kosten te voorkomen. Je kunt je simkaart weer activeren door een tussentijdse betaling te doen.
Waarom heb ik onverwacht veel internet verbruikt?
Onbewust verbruik komt vaak door apps die op de achtergrond gegevens verversen of updates uitvoeren. Een andere onbewuste boosdoener is WiFi-assistentie. WiFi-assistentie is een instelling op je toestel die de verbinding met Wi-Fi verbreekt als het WiFi-signaal zwak is. Bij een zwak signaal heeft je telefoon nog wel verbinding met de WiFi-modem, maar de internetsnelheid is hierdoor laag. WiFi-assistentie verbreekt dan de verbinding zodat je telefoon overschakelt op mobiel internet. Om te voorkomen dat je in de toekomst nog een keer (ongewenst) veel MB’s verbruikt is het aan te raden om de volgende blogs door te lezen:
Kan iemand anders mijn internet hebben gebruikt?
Dit is zeer onwaarschijnlijk. Vaak ligt het aan achtergrondprocessen of instellingen in je toestel. Controleer je verbruik in de instellingen van je telefoon om te achterhalen waar de MB’s aan zijn verbruikt.
Waarom zie ik sessies van 58,59 MB in Mijn Simyo?
Simyo registreert verbruik in pakketen van maximaal 58,59 MB, ongeacht de werkelijke sessie. Een 200 MB-sessie wordt dus weergegeven als meerdere pakketen van 58,59 MB.
Waarom blokkeert Simyo mijn internet niet automatisch?
Simyo informeert je bij 80% en 100% verbruik via sms. Het is jouw verantwoordelijkheid om actie te ondernemen, zoals MB’s bijkopen of internet uitzetten in Mijn Simyo.
Hoe stel ik een dataplafond in?
Sinds mei 2024 is het mogelijk om bij Simyo een dataplafond in te stellen. Hiermee blijf je altijd automatisch binnen je bundel. Hoe het dataplafond precies werkt en meer informatie kun je terugvinden in ndeze topic]