.

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn iPhone4 in?

  • 2 January 2012
  • 64 reacties
  • 29532 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4 als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4 instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4 via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

64 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Wow, jullie zijn snel.
Laten we hopen dat mensen er wat aan hebben. Een en ander kan soms ook afhangen van andere factoren. 


Dat is waar. De optie 'internet op je mobiel/mms' moet bijvoorbeeld altijd aan staan.
Reputatie 7
Badge +9


Bedoel je deze?:)



Wow, jullie zijn snel.
Laten we hopen dat mensen er wat aan hebben. Een en ander kan soms ook afhangen van andere factoren. 
Badge +8
 Ik heb een tijdje geleden hierover al eens een bericht geplaatst met screenshots, waar mensen blijkbaar iets aan hadden om internet op hun iPhone (4S) aan de praat te krijgen. 

Ik kan dat bericht nergens meer terugvinden. De Leon gaat ook niet meer zoeken. 
Misschien is het handig om ergens een gesloten sticky van te maken?  Deze topic is inmiddels een onleesbare 'draak' geworden. 

Hoi De leon,

Bedoel je deze? 🙂

http://i92.photobucket.com/albums/l28/leoneke2/2ce7ccca3b528dac053aca1bdcfcf49c.jpg
http://i92.photobucket.com/albums/l28/leoneke2/198806bdc67381d62328a0b9cd4e35b1.jpg

Die reactie hadden we natuurlijk al opgeslagen bij de handige verwijzingen. Alex heeft er nu een nieuw topic van gemaakt en dan sluiten we deze.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
http://img97.imageshack.us/img97/8555/f14wa1190sb.gif Ik heb een tijdje geleden hierover al eens een bericht geplaatst met screenshots, waar mensen blijkbaar iets aan hadden om internet op hun iPhone (4S) aan de praat te krijgen. 

http://img115.imageshack.us/img115/4647/smile1466nw.gif Ik kan dat bericht nergens meer terugvinden. De Leon gaat ook niet meer zoeken. 
Misschien is het handig om ergens een gesloten sticky van te maken?  Deze topic is inmiddels een onleesbare 'draak' geworden. 
Badge +8
Ik heb diverse pogingen gedaan om het internet in te stellen op mijn iphone 4s. Gisteren is mijn internet bundel ingegaan. Het werkt niet. HELP!

Hoi Mar2405,

Welkom op het forum :)

Om je goed te kunnen helpen, heb ik iets meer informatie nodig.
Wat voor melding krijg je als je probeert om van internet gebruik te maken? Heb je de simkaart al in een ander toestel geprobeerd en wat voor melding krijg je dan?
Ik kan je aanraden om je iPhone met de simkaart van Simyo er in te synchroniseren met iTunes. Ik ben benieuwd of dat iets oplevert.

Laat je het me even weten hier?

Groetjes,
Charlene
Ik heb diverse pogingen gedaan om het internet in te stellen op mijn iphone 4s. Gisteren is mijn internet bundel ingegaan. Het werkt niet. HELP!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum RonGram,

Hieronder staan de juiste instellingen. Wanneer je deze stappen volgt, zou het moeten werken.

- Startscherm
- Kies Instellingen
- Kies Algemeen
- Kies Netwerk
- Indien dit nog niet gebeurd is, kies Schakel 3G in en schakel deze in
- Kies Mobiele data en schakel deze in
- Kies Mobiel datanetwerk
- Bij APN, voer portalmmm.nl in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Keer terug naar het Startscherm
- Startscherm
- Zet de iPhone 4 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik heb ook (nog steeds) problemen met het verkrijgen van mobiel internet op mijn Iphone 4 met IOS 6.1.
Ook al een aantal maal met de klantenservice aan de telefoon gehangen en er zou van alles gebeurd zijn, maar het werkt nog steeds niet.

Kunnen jullie me helpen met 1 duidelijke handleiding, want ik heb al 3 manieren geprobeerd, maar telkens werkt er iets niet.

Groetjes
Ron
Reputatie 5
Badge +10
Hoi stitch_duck,

Je hebt gelijk. Ik denk dat mijn collega de vraag verkeerd heeft begrepen en ervan uit ging dat Finzz de instellingen graag per email wilde ontvangen. Instellingen op het forum delen is handiger. Dan hebben andere bezoekers er ook wat aan. Excuses.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Waarom de instellingen gemaild en niet gewoon op het forum? 😞
Badge +6
Ik heb een Iphone4 en ben onlangs overgestapt van T-Mobile naar Simyo. Ook ik krijg internet met geen mogelijkheid aan de praat. Help mij alstublieft!

Hoi Finzz,

Welkom op het forum!
Ik heb je een e-mail gestuurd met de juiste instellingen voor het internet.
Ik heb een Iphone4 en ben onlangs overgestapt van T-Mobile naar Simyo. Ook ik krijg internet met geen mogelijkheid aan de praat. Help mij alstublieft!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robben,

Ik je zojuist een email gestuurd met de instellingen.

Groetjes,

Alex
Hallo,

zou je mij de juiste instellingen ook toe kunnen sturen via mail zoals hierboven gebeurd?
Lukt mij nog steeds niet om mobiel internet te krijgen, misschien ook iets met de simkaart? Mobiele data staat natuurlijk aan in de instellingen...

Groet Rob
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex / Wayne,

Ik heb de volgende instellingen nogmaals ingevoerd (had dat al eerder gedaan; toen werkte het niet):

APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Maar helaas... nog steeds geen mobiel internet.

Hebben jullie nog een andere suggestie, waar het aan zou kunnen liggen?
Ik begin nl. een beetje moedeloos te worden, aangezien ik al een paar avonden instellingen aan het invoeren en uitproberen ben....
Moet ik misschien iets veranderen aan de instellingen van Mms (wat onder mobiele data staat)? Of aan de instellingen van Internet-tethering?
Ik heb de sim-kaart ook uitgeprobeerd in mijn vorige smartphone: ook geen mobiel internet.
Tevens instructies op de site van KPN uitgeprobeerd voor de iphone4 (dat zag ik elders op dit forum): ook zonder resultaat....

Alvast bedankt.

Groet,
Jeroen


Hoi Jeroen35,

Volgens onze gegevens heb je sinds gisteren verbinding met internet via ons netwerk. Klopt het dat het werkt?

Hallo,

Ik heb vanmiddag m'n simyo simkaart in mn telefoon geplaatst en conform de handleiding het internet geprobeerd in te stellen op mijn telefoon. Alleen werkte dit tot 5 keer niet. Is het mogelijk om de instellingen per mail te versturen? Ik zag in andere topics dat dit regelmatig gebeurt.

Met vriendelijke groet,

Käy Vriend.


Welkom op het forum Kay.Vriend,

Ik heb de instellingen zojuist per email verstuurd.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik heb vanmiddag m'n simyo simkaart in mn telefoon geplaatst en conform de handleiding het internet geprobeerd in te stellen op mijn telefoon. Alleen werkte dit tot 5 keer niet. Is het mogelijk om de instellingen per mail te versturen? Ik zag in andere topics dat dit regelmatig gebeurt.

Met vriendelijke groet,

Käy Vriend.
Beste Alex / Wayne,

Ik heb de volgende instellingen nogmaals ingevoerd (had dat al eerder gedaan; toen werkte het niet):

APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Maar helaas... nog steeds geen mobiel internet.

Hebben jullie nog een andere suggestie, waar het aan zou kunnen liggen?
Ik begin nl. een beetje moedeloos te worden, aangezien ik al een paar avonden instellingen aan het invoeren en uitproberen ben....
Moet ik misschien iets veranderen aan de instellingen van Mms (wat onder mobiele data staat)? Of aan de instellingen van Internet-tethering?
Ik heb de sim-kaart ook uitgeprobeerd in mijn vorige smartphone: ook geen mobiel internet.
Tevens instructies op de site van KPN uitgeprobeerd voor de iphone4 (dat zag ik elders op dit forum): ook zonder resultaat....

Alvast bedankt.

Groet,
Jeroen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Robben,

De APN moet inderdaad 'internet' zijn. De instellingen hierboven kloppen. Houdt er wel rekening mee dat je de mobiele dataverbinding ook moet aanzetten.

Groetjes,

Alex
Maar wat zijn dan de juiste instellingen? Anders kan ik het ook niet laten controleren... Heb onderstaande namelijke geprobeerd, maar dit werkt niet...

Ik kan ook nergens instellingen vinden die per telefoon gespecificeerd zijn, misschien is dit handig om te doen?

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Ik hoor het graag.

Groet Rob
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Robben,

Volgens onze netwerkgegevens moet je gewoon verbinding met het internet kunnen maken via jouw mobiel, wij adviseren jou om met onze internetinstellingen langs een onafhankelijke telefoonwinkel te gaan zodat de medewerkers dit kunnen controleren.
Hallo.

Ik heb sinds maandag een simyo abonnement. En een iphone4. Met de nieuwste ios (6.0.1). Het lukt mij niet om mobiel internet aan de praat te krijgen. Ik heb al vele opties die op dit forum beschreven staan geprobeerd... Maar nog steeds geen mobiel internet. Wie kan mij helpen?

Groet, jeroen
Hallo,

sinds gister is mijn abbo ingegaan bij Simyo (internet + bellen). Alleen internet werkt niet.
Heb een iphone4 met IOS6.01. Wat zijn de goede instellingen dat het wel werkt? Oplossingen in dit toppic werkt (vooralsnog) niet.

Ik hoor graag van u.

Vriendelijke groet, 
Rob
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Hilger,

Ik heb jou een email toegestuurd met de juiste instellingen.
Ik ben in het bezit van een IPHONE 5. Heb een abonnement  (telefoon en internet) bij Simyo maar het internet werkt niet.
Wat zijn de instellingen dat het wel werkt?

Alvast bedankt & groet, John 
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Jacques Polak,

Bedankt voor jouw terugkoppeling! Goed om te horen dat alles naar behoren werkt.