.

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn iPhone4 in?

  • 2 January 2012
  • 64 reacties
  • 29532 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

64 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Ja dat heb ik gedaan. Ik woon in Brabant en heb altijd een goede ontvangst gehad. Pas sinds kort ben ik regelmatig mijn bereik helemaal kwijt. Het wisseld vaak van helemaal vol naar helemaal niks in ca. 30 sec. En 3g heeft hij bij mij op nog geen enkele plaats weergegeven. Tewijl dat eerst wel altijd het geval was.

Wellicht toch even een ander toestel proberen. Dan weet je in ieder geval waar de oorzaak ligt.

Groetjes,

Alex
Ja dat heb ik gedaan. Ik woon in Brabant en heb altijd een goede ontvangst gehad. Pas sinds kort ben ik regelmatig mijn bereik helemaal kwijt. Het wisseld vaak van helemaal vol naar helemaal niks in ca. 30 sec. En 3g heeft hij bij mij op nog geen enkele plaats weergegeven. Tewijl dat eerst wel altijd het geval was.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Maartie, misschien even een domme vraag. Je hebt in je telefoon het schuifje toch wel op 3G gezet? Ik neem aan van wel. Verder betekent dat niet dat je dan overal 3G ontvangst heb. Ik woon in een redelijk grote stad in et randstadgebied, maar ook daar zijn er nog punten waar hij op het 'bolletje' springt.
Dankje voor je bericht!
Ik heb het geprobeerd maar helaas geen resultaat met de gegevens. Hij blijft een "bolletje" aangeven.
Reputatie 7
Badge +9
Zou het je misschien helpen als ik hier neerzet wat ik op mijn iPhone 4s zie staan?
Valt te proberen:

Algemeen -> Netwerk > Mobiel datanetwerk ->

Mobiele data (dit staat er bij mij ingevuld)

APN iphonekpn.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord

MMS

APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord
MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte 307200
MMS UA Prof Url

Internet-tethering

APN iphonekpn.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord


Hopen wat van je te horen 😉
Hoi Alex,

Nee geen bereik waar ik ook ben valt hij regelmatig weg. Tijdens geen service kan ik ook niet bellen en sms-en. Mijn iphone geeft ook vaak het woord "zoeken" aan. Dan gaat hij zoeken naar het goede netwerk en heb ik dus geen bereik.

Op de oude zit inderdaad geen internet op, maar ik moet er wel gewoon mee kunnen bellen.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Hoi maartie,

Heb je helemaal geen bereik dan? Ook niet voor bellen/sms-en? De Samsung E20 is inderdaad geen smartphone. Daar kun je ook niet op internetten.

Groetjes,

Alex
Ik heb dat een aantal keer geprobeerd om de telefoon aan en uit te zetten. Maar dit is zonder resultaat.

Ik heb OS versie 5.1.1

Vandaag heb ik de simkaart geprobeerd in het oude toestel van mij (een Samsung E20 (geen smartphone)). 
Als ik de simkaart erin stop krijg ik vaak te zien "Geen Service".  Ik kan dan ook niet beleen/smsen.

Zou het misschien aan de simkaart liggen?
Badge +6
Beste Maartie,

Welkom op het forum!
Heb je na het instellen van de instellingen je toestel geheel uitgezet en daarna weer aangezet.
Daarnaast wil ik van je weten welke OS je hebt op je iPhone.
Hallo,

Ik probeer ook al een tijdje 3G verbinding op mijn iphone 4s te krijgen.
Het lukt steeds niet. Ik heb alle instellingen goed staan zoals ze hier vermeld staan. Maar geen resultaat.
Ik heb wel internetverbingen maar ik krijg alleen een  "bolletje" in plaats van het 3g netwerk.

Ook heb ik de APN Chnager geprobeerd. Deze installeerd het Simyo profiel op je telefoon.
Na de installatie geeft hij bij mij de melding "Mobiel Datnetwerk activeren niet mogelijk"

Weet iemand raad?
Dat ligt aan de apple software en niet aan simyo ik heb het bij mezelf net verholpen. En als je het googled zou je zien dat je niet de enigste bent met iOS 5... Die hier last van heeft! Heb je hem wel unlocker enz enz?
Badge
Hallo,
Zodra ik alles goed instel krijg ik perfect bereik, 5 streepjes.
Als ik dan 3G aanzet valt de verbinding weg en krijg ik
NO SERVICE
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb een 3GS met de laatste sorftware....
Hartelijke groet,
Eric Lugtigheid
Badge +2
Beste Ladidia,

Wij adviseren je het op de volgende manier te proberen:

Voor deze manier van instellen dien je wel over WIFI te beschikken op uw iPhone.

Ga naar help.benm.at.

Let op: deze site dien je te bezoeken vanuit de iPhone.
Vervolgens zie je onder aan de pagina onder features de optie Tethering, klik hier op.

Nadat de lijst met landen is geopend kies je niet Nederland maar ga je naar de laatste optie in de lijst "Create your own".
Hier stelt u de volgende gegevens in:

Carrier: Simyo
APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

Klik vervolgens op download.

Hierna krijgt u de mogelijkheid om het profiel te installeren.

Een andere optie is het downloaden van software via de Apple website:
Windows: http://support.apple.com/kb/DL926
Mac: http://support.apple.com/kb/DL851


Groetjes,
Arie
Ik heb dit gepobeerd op mijn iPhone 4S en internet werkt niet.



Wat nu?