.

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn iPhone4 in?

  • 2 January 2012
  • 64 reacties
  • 29532 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

64 reacties

Dit is 'm. Gedownload via de computer en het is gelukt.
http://support.apple.com/kb/DL1465
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Thijsvanb,

Ik zie dat je inmiddels gebruik hebt kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk sinds 5 november. Klopt het dat het nu werkt?

Groetjes,

Alex
Ik zit met 'n probleem..

Ik heb sinds dinsdag een aonnement van Simyo met 500MB internet.
Nu deed ie het niet dus heb even op internet gezocht, daarstond dat je je APN moest veranderen, ik gedaan nog steeds geen internet.
Ik heb de Iphone 4 met iOS 6.0.1. Heb hiervoor een Vodafone Blackberry prepaid bundel gehad, waar ik nog 100 MB op had staan, deze 100MB heb ik gewoon opgemaakt op deze telefoon.

Ik heb dus al geprobeert de APN te veranderen in

APN; internet
Gebruikersnaam; KPN
wachtwoord; gprs

Ook heb ik al 2x herstel netwerk instellingen gedaan, heeft ook geen zin. Heb ook al Simyo gebelt, heb toen een mailtje gekregen met de instellingen en een link naar de KPN site hoe ik de instellingen moet veranderen, heb ik allemaal gedaan, maar nog steeds geen internet.

Ik kan alleen de site www.google.nl openen, maar als ik dan iets wil opzoeken doet hij het niet meer en naar andere site's lukt ook niet. Whatsapp doet het ook niet. Ik heb als ik mijn wifi aanzet wel gewoon internet.

Wat moet ik nou doen?

Hoop dat iemand mij kan helpen,

Met vriendelijke groet

Thijs.
Badge +2
Beste graafdaav,

Raar dat dit niet werk. Toevallig heb ik vorige week van een klant te horen gekregen dat er nog een andere manier is om het internet in te stellen.

Beste Arie,

Ik heb inmiddels de oplossing en bovenstaande instellingen (b)lijken niet eens nodig te zijn.

Wat er aan de hand was is het volgende:
Ik ben overgestapt van Vodafone naar Simyo. Mijn theorie is dat er een stukje van de APN instellingen achterblijft.
Ik was klaar om het hele toestel te resetten maar kwam de instelling tegen: Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen
Hierna werkte het internet meteen, ondanks dat ik op m'n iPhone nu de standaard APN iphonekpn.nl is (zonder usernaam en wachtwoord).

Let wel even op: je moet hierna je eigen WiFi netwerk wel even opnieuw instellen.


Wij adviseren je het op deze manier te proberen. Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste,

Ik ben ook al een aantal dagen aan het pielen om internet aan de praat te krijgen en het wil niet lukken. Ik heb een iPhone 4s met de nieuwste iOS en heb een aantal dagen geleden internet aangevraagd bij Simyo. Volgens de website zou dat per direct in moeten gaan, maar welke instellingen ik ook probeer, ik krijg geen internet. 

Voordat ik mijn internet-instellingen begon te veranderen wond er dit:

Algemeen -> Netwerk > Mobiel datanetwerk ->

Mobiele data (dit staat er bij mij ingevuld)

APN iphonekpn.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord

MMS

APN portalmmm.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord
MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte 307200
MMS UA Prof Url

Internet-tethering

APN iphonekpn.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord


Wat ik geprobeerd heb om internet te laten werken:

1.
Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

2.
Voor deze manier van instellen dien je wel over WIFI te beschikken op uw iPhone.

Ga naar help.benm.at.

Dit is een Duitse site, waar geen hulp geboden wordt voor internet-instellingen.

3.
Een andere optie is het downloaden van software via de Apple website:
Windows: http://support.apple.com/kb/DL926
Mac: http://support.apple.com/kb/DL851


Hoe zorg ik ervoor dat internet wél werkt?


Vriendelijke groeten,


David
Badge +2
Beste iristessa,

Fijn om te horen dat alles naar behoren werkt. Als je verder nog vragen hebt horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Alles doet het! Thanks.
Bedankt voor het antwoord. Ik neem aan dat we een mail krijgen als de storing is opgelost?

Liefs iris
Badge +6
Beste Iristessa,

Door een storing zijn na het activeren van de simkaart de bundels niet geactiveerd. Wij zijn hier aan het werk om dit op te lossen.
Wanneer de bundels zijn geactiveerd zullen de kosten die onterecht buiten de bundel zijn gevallen aan je worden gecrediteerd.
Ik heb ook 3G, maar internet kost nog steeds geld. Ik snap niet hoe dit kan en vraag het al een week lang, maar simyo antwoord niet. Please please help me

Liefs iris
Ik heb alleen die instellingen veranderd en vervolgens had ik 3G (ik heb een iPhone 4 IOS 6)
En als jij een sms stuurt naar 1300 met ja, kan jij dan wel configureren? Want bij mij lukt dat nog steeds niet...

Liefs iris
Bij mij werkte 3G nadat ik een paar instellingen had veranderd:

APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

En daarna iPhone even uit zetten.
1 min. Later werkte 3G
Ik heb inmiddels mijn instellingen nog een keer ingesteld en mijn simkaart eruit en erin gedaan. Toen heb ik mijn telefoon (iphone 4s met iOS 6) opnieuw opgestart. Ik heb 3G, maar als ik een sms stuur naar 1300 met ja, dan krijg ik een sms terug met het is niet mogelijk om te configureren. Inmiddels heb ik ook al een rekening van 15,- voor internet buiten me bundel. Kan iemand me hier mee helpen?

Liefs iris
Beste team Simyo

Een goede start!
Na portering met nummerbehoud d.d. 9 oktober jl. werkt Internet niet op mijn Iphone 4s.
Voorheen met andere provider geen problemen gehad.
Ik heb alle instellingen die hier op het forum vermeld staan al geprobeerd zelfs met aan- en uitzettten
echter zonder resultaat. 
Gaarne een oplossing hiervoor.
M.vr. groet
A. Poels 
bij mij doet het internet het ook niet!
ik gebruik een iphone 4s. en heb sindskort een abbonement bij simyo.
heb nu nog een tijdelijk nummer omdat ik nummerbehoud aangevraagd heb, maar op die simkaart doet het internet dus niet.
gister deed het het wel nog, alleen vandaag niet meer. ik heb ook al de intstellingen opnieuw ingesteld.

wat kan ik nu doen?
Ik heb net een abonnement van simyo en mijn 3G doet het ook niet. Ik heb een iPhone 4S. Ik heb al de instellingen veranderd voor mobiel datanetwerk. Ik heb hem toen opnieuw opgestart en daarna vroeg mijn iPhone om het te activeren. Dit heb ik gedaan, maar nu doet hij het nog steeds niet. Kan iemand mij hiermee helpen?

liefs Iris
Badge +2
Beste Coco3,

Het is niet mogelijk om de internetinstellingen voor de iPhone automatisch te ontvangen. Klik hier voor instructies om het internet op je iPhone in te stellen. Het sms'je dat is verstuurd is een activatiebericht die je toestel automatisch stuurt naar een Apple server. Dit is voor Apple applicaties als Facetime/iMessage. Klik hier voor meer informatie over deze sms'jes.

Groetjes,

Arie
Badge
Mijn simyo abbonement is vandaag ingegaan en ik kreeg een mail dat ik de internetinstelling kon opvragen via een sms naar 1300 "JA" te smsen, als ik dit doe krijg ik een sms terug dat het niet mogelijk is mijn toestel te configureren?

Daarbij zag ik op mijn factuur een sms uitgaan naar het buitenland voor 0,25 cent, ik heb een Imessage bericht verzonden naar een NL nummer in het buitenland over mijn Wifi dus ik begrijp de kosten niet, is imessage niet gratis bij simyo?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi rvo,

Mijn vermoeden is het uit/aan zetten van het toestel. Als er iets op netwerk gebied wordt gewijzigd, dien je vaak het toestel uit/aan te zetten om de veranderingen in te regelen. Ik zie 3 zaken terug welke op netwerk niveau zijn gewijzigd.

Allereerst heb je de optie 'internet op je mobiel/mms' aan gezet. Ten tweede heb je de instellingen op je mobiel gewijzigd. En als laatste zie ik dat een collega je aansluiting heeft hersteld op het netwerk. Al deze handelingen worden geactiveerd als het toestel uit/aan wordt gezet. Wat er in een eerder stadium niet correct stond kan ik helaas niet zien. In ieder geval goed om te horen dat het nu werkt.

Groetjes,

Alex
Goedenavond

Ik wil dit moment even gebruiken om mijn verhaal af te ronden want ik kan intussen internet ontvangen op mijn iphone 4 

Vanmorgen nog maar eens het forum doorzocht naar mogelijke oplossingen die ik nog niet had toegepast.
Daarbij viel mijn oog op een link naar een kpn site waar alle instellingen staan voor een enorm aantal telefoons, ook de iphone 4 ios 5

Daar ontdekte ik dat bij mobiele data de APN moest staan op portalmmm.nl (daar stond bij mij ihonekpn.nl) Dat maar weer even veranderd en ik zag dat mijn maximale mms-grootte een hoger getal aangaf dan de 300000 die op de KPN site werd voorgeschreven.

Vervolgens de telefoon weer helemaal uit gezet en weer aangezet (is bijna een instinctmatige beweging geworden) Hoopvol naar het plekje naast KPN.NL gekeken of G3 te voorschijn wilde komen, maar helaas...... niets van dat alles.

Totdat ik wat verder op de dag een bericht kreeg van een van de symio teamleden.

Daarin werd mij het volgende verteld:

"Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.  


Deze optie had ik al tig keer geprobeerd en die werkte dus niet, ook deze keer natuurlijk niet.

Rond dezelfde tijd kreeg  van een ander symio teamlid een bericht met de melding "Ik heb je aansluiting nagekeken in het systeem. Ik zie dat er een micro simkaart is gekoppeld aan je aansluiting. Kan je dit nakijken of je een micro simkaart hebt van Simyo."

Ik dacht nog, dat zal toch niet waar zijn dat er een ander microsim kaartje inzit. Dus snel het kaartje uit mijn telefoon gehaald het nummer gemailed en het kaartje weer terug gedaan in de telefoon, en wat denk je? Ik zie naast KPN.NL ineens G3 verschijnen!!

Ik schrijf nog een mail met een bedankje voor de goede zorgen, krijg ik een mail terug met het bericht: "fijn dat het werkt maar ik heb er niets aan gedaan"

Terugdenkend heb ik vandaag drie dingen gedaan Het APN bij mobiele data gewijzigd in portalmmm.nl bij MMS de maximale grootte teruggebracht naar 300000 en het microsim kaartje eruit gehaald en er weer in gedaan.

Ik ben blij dat het allemaal weer goed werkt en ik dank het Symio team voor hun aandacht maar de vraag blijft toch een beetje knagen welke handeling ervoor heeft gezorgd dat ik weer internet heb op mijn iphone.
Badge +6
Goedemorgen
Ik nu even wat meer tijd om het complete verhaal te vertellen.

Zoals u weet had ik mijn iphone 4 normaal werkend met de grote simkaart die ik kleiner heb gemaakt met de schaar.
Behalve dat de telefoon af en toe de opmerking te zien gaf dat er geen simkaart aanwezig was, werkte alles naar behoren, inclusief internet, G3, enz.

Nadat ik het originele simkaartje in de telefoon had gedaan werkte de telefoon onmiddelijk. Prima, dacht ik.
Ik zat op dat moment thuis binnen mijn wifi omgeving en dacht er niet aan ook even G3 te testen.

Daar kwam ik later buitenshuis achter toen ik onderweg even wat via mijn telefoon wilde opzoeken op internet.
Geen Internet dus.

Thuis gekomen enige uren bezig geweest om de via het symio forum aangegeven " oplossingen" een voor een uit te proberen. Telefoon telkens aan en uit gezet, handmatig allerlei aanpassing gemaakt aan de installingen, enz.
Iedere keer weer hoopvol naar de ruimte naast de aanduiding KPN.nl gekeken of het bolletje zou verschijnen of de aanduiding G3.

Maar helaas niets.......

Mijn zoon heeft ook een iphone met een microsim van t-mobile. Die er even ingedaan. En wie schertst mijn verbazing. Alles werkt in een keer, telefoon, internet, G3.

Dus samengevat, alles werkte met de verknipte simkaart (behalve af en toe de bovengenoemde melding)
De originele microsim kaart er in en dat betekende het einde van internet op de telefoon, van alles en nog wat geprobeerd, echter zonder resultaat.
Ik doe de t-mobile micro sim van mijn zoon erin en alles werkt meteen naar behoren.

Dus mijn vraag aan u is wilt umij alstublieft een werkende microsim kaart sturen?

Ik lees u graag terug

Vriendelijke groeten


Beste Rvo,

Ik heb je een privé bericht verstuurd.
Goedemorgen
Ik nu even wat meer tijd om het complete verhaal te vertellen.

Zoals u weet had ik mijn iphone 4 normaal werkend met de grote simkaart die ik kleiner heb gemaakt met de schaar.
Behalve dat de telefoon af en toe de opmerking te zien gaf dat er geen simkaart aanwezig was, werkte alles naar behoren, inclusief internet, G3, enz.

Nadat ik het originele simkaartje in de telefoon had gedaan werkte de telefoon onmiddelijk. Prima, dacht ik.
Ik zat op dat moment thuis binnen mijn wifi omgeving en dacht er niet aan ook even G3 te testen.

Daar kwam ik later buitenshuis achter toen ik onderweg even wat via mijn telefoon wilde opzoeken op internet.
Geen Internet dus.

Thuis gekomen enige uren bezig geweest om de via het symio forum aangegeven " oplossingen" een voor een uit te proberen. Telefoon telkens aan en uit gezet, handmatig allerlei aanpassing gemaakt aan de installingen, enz.
Iedere keer weer hoopvol naar de ruimte naast de aanduiding KPN.nl gekeken of het bolletje zou verschijnen of de aanduiding G3.

Maar helaas niets.......

Mijn zoon heeft ook een iphone met een microsim van t-mobile. Die er even ingedaan. En wie schertst mijn verbazing. Alles werkt in een keer, telefoon, internet, G3.

Dus samengevat, alles werkte met de verknipte simkaart (behalve af en toe de bovengenoemde melding)
De originele microsim kaart er in en dat betekende het einde van internet op de telefoon, van alles en nog wat geprobeerd, echter zonder resultaat.
Ik doe de t-mobile micro sim van mijn zoon erin en alles werkt meteen naar behoren.

Dus mijn vraag aan u is wilt umij alstublieft een werkende microsim kaart sturen?

Ik lees u graag terug

Vriendelijke groeten
Vandaag heb ik een ander toestel geprobeert ook een iphone 4s van een kennis.
Hij heeft ook een simyo abonnement met internet. Met zijn simkaart doet alles het.

Ik stop mijn simkaart erin en meteen viel het bereik weg. Daarna toestel opnieuw opgestart. Toen kwam er kort singnaal maar dat viel kort daarna weer weg.
Ook kregen we geen 3g internet op mijn simkaart.
We hebben verschillende dingen geprobeert in te stellen maar het helpt niet.

Zouden jullie een nieuwe microsim kaart willen sturen?
Ik hoop dat dan wel alles goed werkt.


Hallo

Ik heb recent een microsim gekregen voor mij iphone 4 en van alles geprobeerd om internet aan de gang te krijgen.
Helaas niet gelukt.

Kaartje (t-mobile) van de iphone 4 van mijn zoon in mijn iphone gedaan en wat denk je? ........ internet werkt gewoon!!!

Zou ik een werkend micro sim kaartje kunnen krijgen?

groetjes
Vandaag heb ik een ander toestel geprobeert ook een iphone 4s van een kennis.
Hij heeft ook een simyo abonnement met internet. Met zijn simkaart doet alles het.

Ik stop mijn simkaart erin en meteen viel het bereik weg. Daarna toestel opnieuw opgestart. Toen kwam er kort singnaal maar dat viel kort daarna weer weg.
Ook kregen we geen 3g internet op mijn simkaart.
We hebben verschillende dingen geprobeert in te stellen maar het helpt niet.

Zouden jullie een nieuwe microsim kaart willen sturen?
Ik hoop dat dan wel alles goed werkt.