.

Beantwoord

Zonder wifi komen whatappjes en emails niet altijd binnen. Hoe komt dat?

  • 5 August 2015
  • 7 reacties
  • 2498 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Ik heb een Motorola Moto G 4G en de instellingen voor mobiel internet ingesteld conform de aanwijzingen (toestelhulp) van Simyo. Echter, zodra ik mijn huis verlaat en dus buiten bereik van wifi ben ontvang ik meestal geen emails en komen whatsappjes lang niet altijd door. De ene dag is het erger dan een andere dag maar het geeft geen goed gevoel om niet bereikbaar te zijn en daarvoor heb ik geen 500MB bundel aangeschaft natuurlijk.
Hoe los ik dit op en maak ik mobiel internet (dwz email en whatsapp) betrouwbaar?
icon

Beste antwoord door Tiury 6 August 2015, 13:33

Bekijk originele reactie

7 reacties

Kan aan de synchronisatie instellingen liggen. Controleer die eens?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi YGR, leuk om je weer terug te zien op het Simyo forum 🙂.

Dit is een erg onhandige kwestie waar je tegen aanloopt. Het is inderdaad niet fijn om het idee te hebben dat je minder goed bereikbaar bent.

Helaas heb ik dit zelf ook wel eens gehad, omdat de synchronisatie alleen gebeurde als ik het scherm aanzette. Nu ben ik benieuwd of dit ook bij jou het geval is en hoe goed je bereik verder is. Zou je me dit kunnen laten weten?

Ik wil je wel alvast het advies geven om even je telefoon uit te zetten, simkaart voor 15 minuten te verwijderen en vervolgens de boel weer opnieuw op te starten. Dit wil vaak helpen, want de telefoon heeft dan het idee dat er een nieuwe simkaart is geplaatst en zet dan netwerkinstellingen terug naar standaardwaarden. Kijk ook uit voor een accu-spaarstand of andere batterij manager apps. Die sluiten vaak je netwerkverbinding af.

Ik hoor het van je!

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie Raytje 🙂.
Badge
Hallo Tiury,

Dank voor je hulp. Ik heb het volgende al geprobeerd zonder resultaat helaas.

- Gecheckt of ik de accu spaarstand aan had staan maar dat is nooit het geval dus dat kan het niet zijn. Een batterij manager app heb ik niet.
- Een push notification fixer app geinstalleerd maar dat hielp ook niet
- De sim kaart 15 minuten uit toestel gehaald en er weer in gezet, hielp ook niet.
- Synchronisatie instellingen gecheckt voor zover ik weet waar ik dat vinden kan.
- Internetten (browsen) kan ik overigens wel gewoon buiten wifi bereik

Ik kan meestal geen whatsapp berichten verzenden als ik buiten wifi bereik ben en ook niets ontvangen. Het scherm activeren helpt daarbij niet. Tevens is de email ontvangst buiten wifi bereik meestal niet actief waardoor ik niets ontvang.

Heb je nog meer suggesties Tiury?
Badge
Ik las ergens dat het de-installeren van whatsapp mogelijk zou kunnen werken als je het daarna opnieuw installeert via de databundel (met wifi uit). Dat ga ik dus eens proberen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi YGR,

Kun je laten weten of het opnieuw installeren van Whatsapp heeft geholpen?

Als het nu nog niet verholpen is, kun je (als uiterste) ook je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Maak wél eerst een back-up van je gegevens!
Badge
Hoi Ernst,

Tja het werkt nu weer maar waarom weet ik eigenlijk niet goed. Ik heb meermalen wat veranderd aan mijn internetinstellingen en meermalen opnieuw opgestart en whatsapp gedownload en uiteindelijk lijkt het weer te werken maar wat het nu was weet ik niet.

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Groetjes,
YGR
Reputatie 7
Badge +10
Wat apart dat het nu ineens opgelost is YGR. Eerlijk gezegd durf ik zelf ook niet zo goed aan te geven waar dit uiteindelijk aan gelegen heeft. Laten we het maar op een spookinstelling houden 😉 Het probleem is gelukkig opgelost en dat is natuurlijk het doel wat we wilde behalen. Mocht je toch nog weten wat er nu precies aangepast is in jouw telefoon, wil je dit dan laten weten? Hier kunnen wij ook weer van leren. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Groetjes,
Angela

Reageer