.

Beantwoord

WiFi Internetverbinding in de NS trein

  • 30 May 2013
  • 6 reacties
  • 1990 Bekeken

Badge
Hallo beste mensen

Bij mijn reis in de Intercity van Weert naar Utrecht, probeerde ik via Wi-Fi een Internet verbinding te krijgen met mijn Samsung Smartphone. Dat lukte ook via T-Mobile, maar wanneer ik verder probeer te surfen, door een zoekterm in het venster op te geven, eindigt de zoekopdracht  steeds op de NS Info pagina, waarin info wordt gegeven over de reis, die ik op dat moment maak, dus de stations en de tijdstippen, die de trein deze reis moet aandoen. Nuttige info dat wel, maar ik vraag mij af, waarom ik via uw internetverbinding niet verder kom, dan die bewuste Info Site. Hopelijk ben ik duidelijk geweest om dit probleem  uit te leggen en weet iemand een oplossing voor mijn probleem. Overigens: De NS en T-Mobile kunnen mijn probleem niet oplossen. Zij vermoeden, dat er iets op mijn Smartphone niet goed staat ingesteld. Ik hoop dat iemand op dit forum mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,


Cor Jansen
Weert
icon

Beste antwoord door Charlene 31 May 2013, 16:59

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Probeer de site van T-Mobile te laten staan en met een ander tabblad te gaan browsen.
Het lijkt of een browser issue of een cookie issue.
Probeer ook eens na het inloggen een andere browser ernaast.
Badge
Dank je wel Martijn,

Helaas weet ik niet precies wat jij bedoelt met: "Het lijkt of een browser issue of een cookie issue". Ik ben niet zo ervaren. Bovendien kan ik dat natuurlijk ook alleen maar proberen, wanneer ik in de trein zit, dat is het lastige, wanneer ik dat wil testen/proberen. Volgende week ga ik weer met de trein en zal zien of ik kan testen.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +9
Ik reis zelf niet vaak met de trein, maar moet je op deze pagina van t-mobile niet de voorwaarden eerst accepteren voordat je kan browsen?

Verder loopt Wifi helemaal buiten Simyo om. Simyo heeft hier in dit geval niets mee te maken.
Badge +8
Hallo beste mensen

Bij mijn reis in de Intercity van Weert naar Utrecht, probeerde ik via Wi-Fi een Internet verbinding te krijgen met mijn Samsung Smartphone. Dat lukte ook via T-Mobile, maar wanneer ik verder probeer te surfen, door een zoekterm in het venster op te geven, eindigt de zoekopdracht  steeds op de NS Info pagina, waarin info wordt gegeven over de reis, die ik op dat moment maak, dus de stations en de tijdstippen, die de trein deze reis moet aandoen. Nuttige info dat wel, maar ik vraag mij af, waarom ik via uw internetverbinding niet verder kom, dan die bewuste Info Site. Hopelijk ben ik duidelijk geweest om dit probleem  uit te leggen en weet iemand een oplossing voor mijn probleem. Overigens: De NS en T-Mobile kunnen mijn probleem niet oplossen. Zij vermoeden, dat er iets op mijn Smartphone niet goed staat ingesteld. Ik hoop dat iemand op dit forum mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,


Cor Jansen
Weert

Ik reis zelf niet vaak met de trein, maar moet je op deze pagina van t-mobile niet de voorwaarden eerst accepteren voordat je kan browsen?

Verder loopt Wifi helemaal buiten Simyo om. Simyo heeft hier in dit geval niets mee te maken.


Hoi Chmjansen,

Ik denk dat wat Groentjuh zegt aan de hand is. Ik gebruik ook wel eens de wifi in de trein en dan moet ik eerst de voorwaarden accepteren op zo'n ns-pagina. Daar staat dan de reisinformatie van de trein waar ik in zit. Bedoel je die pagina?
Kijk of je iets kunt aanvinken en 'accepteren' daar. Dat zou zomaar de oplossing kunnen zijn.

Verder heeft Groentjuh ook gelijk als hij zegt dat Wifi eigenlijk helemaal buiten Simyo om gaat. Je hebt internet via Wifi, of via het netwerk (3g). Voor het netwerk zijn wij verantwoordelijk.
Je toestel kan meestal beide gebruiken, en switchen tussen de twee.

Beetje jammer van de NS en Tmobile dat ze je niet verder willen helpen. Tip van mij: zit je weer in de trein en zie je iemand heel enthousiast internetten, vraag of diegene even met je meekijkt. Als iemand dat aan mij zou vragen, zou ik dat helemaal niet erg vinden.

Laat je nog even weten of je verder komt hiermee?

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Als je verbinding maakt wordt je inderdaad naar een pagina doorgelink waarna je de gebruikersvoorwaarden moet accepteren. Daarna werkt het internet. Je zie na het accepteren de tijd dat je verbonden bent. Van de week nog meegemaakt. 🙂
Badge +8
Als je verbinding maakt wordt je inderdaad naar een pagina doorgelink waarna je de gebruikersvoorwaarden moet accepteren. Daarna werkt het internet. Je zie na het accepteren de tijd dat je verbonden bent. Van de week nog meegemaakt. :)

Hoi HDFreak,

Ik word vaak van die pagina met gebruikersvoorwaarden af gegooid. Heeft me ook wat zoeken gekost, welke pagina ik dan moest hebben om in te loggen. Die heb ik dus opgeslagen nu: www.nstrein.ns.nl is de link.

Groetjes,
Charlene

Reageer