.

Beantwoord

Waarschuwing Dataverbruik zonder Internetbundel, maar ik heb een Internetbundel?


Omdat per vandaag 04.07.2014 mijn nieuw abonnement ingaat, ben ik e.e.a. gaan testen. Maar kreeg ik meteen tijdens surfen (09:22 uur) een sms-bericht met waarschuwing dat ik op dat moment betaal buiten bundel tarief. En dat terwijl in mijn abonnement wèl een internetbundel zit. Hoe kan dat?

Ik juich dit soort waarschuwingen trouwens erg toe (dank daarvoor!) maar bij voorkeur wanneer dit juist is.
icon

Beste antwoord door Kim 6 July 2014, 20:39

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge
Beste

Even op uw mijn simonly kijken.
Als uw abonn in het midden van de maand begint worden alle bundels gehalveerd.
Het kan dus zijn dat uw bundel precies op de laatste dag zaten en dat u nieuwe bundels morgen ingaan (Nieuwe maand).
Dit kunt u dus zien op mijn Simyo.

Mvg

Alex
Dank voor reactie.
Dit heeft echter volgens mij daar weinig mee van doen. Net als in email beschreven alsook gechecked op Mijn Simyo gaat mijn abonnement per vandaag 04.07.2014 in. Hier heb ik schrijven en meldingen van ontvangen. Ik ben nl. met behoud van nummer overgegaan van vorige provider naar jullie.

Ik denk en hoop dat de waarschuwing een 'overgangs-perikel' betreft want ik  zou het niet juist vinden als er extra kosten in rekening wordt gebracht.

gr.

Beste

Even op uw mijn simonly kijken.
Als uw abonn in het midden van de maand begint worden alle bundels gehalveerd.
Het kan dus zijn dat uw bundel precies op de laatste dag zaten en dat u nieuwe bundels morgen ingaan (Nieuwe maand).
Dit kunt u dus zien op mijn Simyo.

Mvg

Alex
Badge
Beste

U ziet dus op uw (Mijn Simyo) wel dat u nog data heeft?.
Hier word namelijk ook aangegeven wanneer u uw nieuwe bundels krijgt.
Ik probeer een beetje mee te denken..


Als simyo de 5de van elke maand uw bundels ververs en uw contract gaat vandaag in dan krijgt u voor 1dag tegoed namelijk en dan morgen krijgt u gewoon wat uw bundels zijn..


Mvg

Alex
Dag Alex,

Okay, mijn Simyo-bundel is per vandaag 04.07.2014 actief (zoals ook door Simyo gemeld). En op Mijn Simyo staat nu hetvolgende:

Overzicht juli
  • 271 van de 271 min/sms (volldedig oranje balk)
  • 1495 van de 1500 MB (volledig oranje balk)
  • 28 dagen tot je nieuwe tegoed (in licihtblauwe rechthoek)
verder: Laatst gemeten verbruik: 04 jul.2014, 09:56

Dat er al 5 MB verbruikt is kan, maar dus niet 'buiten bundel' zoals sms bericht aangaf:
'Hallo, je hebt data verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu het buiten bundel tarief. Tip: met een internetbundel voorkom je hoge koste. Groet. Simyo'

Het gaat mij niet om die 5 MB maar om de niet juiste afhandeling.


gr.

Beste

U ziet dus op uw (Mijn Simyo) wel dat u nog data heeft?.
Hier word namelijk ook aangegeven wanneer u uw nieuwe bundels krijgt.
Ik probeer een beetje mee te denken..


Als simyo de 5de van elke maand uw bundels ververs en uw contract gaat vandaag in dan krijgt u voor 1dag tegoed namelijk en dan morgen krijgt u gewoon wat uw bundels zijn..


Mvg

Alex

Badge
Beste 

Dit is inderdaad heel raar en een beetje onwaarschijnlijk.
1500mb opkrijgen moet je wel heel veel voor doen.
Waarschijnlijk zit er een fout bij simyo of er moet nog een juiste update komen.

Wat ik u even adviseer om verdere kosten te besparen zodat het hopelijk vandaag nog opgelost kan worden even naar simyo bellen (1200) Gratis.
Tenzei u nog wilt wachten op een Moderator hun kunnen ook direct kijken wat er mis is.

Want zoals ik het berekend gaat uw nieuwe bundels 1 aug weer in als ik het goed heb dus dan zou u nog genoeg moeten hebben.


Mocht u de keuze nemen om even te bellen hoor ik graag of het opgelost is (Feedback) mocht er meerdere mensen dit in de toekomst krijgen




Mvg

Alex
Dag Alex,

Heb inmiddels naar Simyo gebeld en gesproken met Ruda(?). Zij heeft mij verzekerd dat er op dit moment geen (buiten bundel) kosten gemaakt zijn en dat naar alle waarschijnlijkheid de 'overgang' naar jullie hier debet aan is.

Dank voor snelle respons en meedenken!

Goed weekeinde en gr.

Beste 

Dit is inderdaad heel raar en een beetje onwaarschijnlijk.
1500mb opkrijgen moet je wel heel veel voor doen.
Waarschijnlijk zit er een fout bij simyo of er moet nog een juiste update komen.

Wat ik u even adviseer om verdere kosten te besparen zodat het hopelijk vandaag nog opgelost kan worden even naar simyo bellen (1200) Gratis.
Tenzei u nog wilt wachten op een Moderator hun kunnen ook direct kijken wat er mis is.

Want zoals ik het berekend gaat uw nieuwe bundels 1 aug weer in als ik het goed heb dus dan zou u nog genoeg moeten hebben.


Mocht u de keuze nemen om even te bellen hoor ik graag of het opgelost is (Feedback) mocht er meerdere mensen dit in de toekomst krijgen




Mvg

Alex
Badge
Beste

Ben blij dat het nu verhelderd is het leek me al stug dat u nu al buiten de bundel zat.

Ben blij dat het verholpen is veel plezier ermee en mocht u in de toekomst nog vragen hebben dan zie ik graag uw bericht tegemoet en als ik er niet op reageer dan zijn er altijd nog andere mensen die uw bericht kunnen beantwoorden.

Welkom bij de Simyo Club!!!
En prettig weekend.



Mvg

Alex
Badge +6
Hoi Wall-e, ook namens mij welkom op het forum van Simyo en bij Simyo! :)

Wat fijn dat je inmiddels met behulp van alex32 (dankjewel daarvoor! :)) en onze klantenservice in ieder geval bent gerustgesteld

Maar wel erg vreemd dat je deze waarschuwing hebt gekregen, want inderdaad: je hebt een Internetbundel, dus je had deze waarschuwing überhaupt niet moeten ontvangen en zoals ook telefonisch al aangegeven: er zijn absoluut geen verbruikskosten ontstaan.

Ik ga dit door onze technische afdeling laten nakijken hoe het kan dat je deze waarschuwing hebt ontvangen, want het is natuurlijk niet onze bedoeling om onze klanten onterecht te laten schrikken :eek:

Zou je misschien nog kunnen laten weten de precieze datum en het tijdstip waarop je dit smsje hebt ontvangen?
Dag Kim,

Op 04.07.2014 ingngsdatum abonnement heb ik eerst telefonische bereikbaarheid gecheckt van en naar mijn nummer op jullie simkaart (eerder was APN op KPN4G.nl gezet). Toen dit in orde bleek ben ik op 4G netwerk gaan surfen. Meteen na opening van een site/pagina onving ik jullie SMS.
Datum en tijdstip: 04.07.2014 - 09:22 uur

Dikke pluim voor, niet alleen jullie snelle respons, maar ook voor alertheid en adequaat afhandelen! Zeer goede 'After Sales'. Zal mijn feedback t.z.t. ook op jullie aantrekkelijke, doeltreffende (responsive) site plaatsen. In z'n geheel: Chapeu!


gr. Wall-e

Hoi Wall-e, ook namens mij welkom op het forum van Simyo en bij Simyo! :)

Wat fijn dat je inmiddels met behulp van alex32 (dankjewel daarvoor! :)) en onze klantenservice in ieder geval bent gerustgesteld

Maar wel erg vreemd dat je deze waarschuwing hebt gekregen, want inderdaad: je hebt een Internetbundel, dus je had deze waarschuwing überhaupt niet moeten ontvangen en zoals ook telefonisch al aangegeven: er zijn absoluut geen verbruikskosten ontstaan.

Ik ga dit door onze technische afdeling laten nakijken hoe het kan dat je deze waarschuwing hebt ontvangen, want het is natuurlijk niet onze bedoeling om onze klanten onterecht te laten schrikken :eek:

Zou je misschien nog kunnen laten weten de precieze datum en het tijdstip waarop je dit smsje hebt ontvangen?
Reputatie 7
Badge +9
Best Wall-e,

Dit is een publiek forum. Daardoor is het niet handig om telefoonnummer(s) hier te plaatsen. Mocht het telefoonnummer, niet het telefoonnummer zijn dat aan dit forum account gekoppeld is, dan kun je dat per privébericht sturen aan de reagerende moderator (in dit geval -Kim). Ik raad aan om uw reactie aan te passen en het telefoonnummer te verwijderen uit het bericht!

U kunt slechts tot één uur na het plaatsen van uw reacties uw reactie aanpassen
Badge +6
Dag Kim,

Op 04.07.2014 ingngsdatum abonnement heb ik eerst telefonische bereikbaarheid gecheckt van en naar mijn nummer op jullie simkaart (eerder was APN op KPN4G.nl gezet). Toen dit in orde bleek ben ik op 4G netwerk gaan surfen. Meteen na opening van een site/pagina onving ik jullie SMS.
Datum en tijdstip: 04.07.2014 - 09:22 uur

Dikke pluim voor, niet alleen jullie snelle respons, maar ook voor alertheid en adequaat afhandelen! Zeer goede 'After Sales'. Zal mijn feedback t.z.t. ook op jullie aantrekkelijke, doeltreffende (responsive) site plaatsen. In z'n geheel: Chapeu!


gr. Wall-e


Hoi Wall-e,

Dankjewel voor de extra informatie! 🙂

Aan de hand daarvan heb ik het even doorgezet naar onze technische afdeling en kreeg van hen de volgende terugkoppeling: omdat je nummerbehoud nog niet volledig was voltooid, was het op het netwerk nog niet bekend dat je abonnement was ingegaan, maar in ons systeem wel, waardoor je geen kosten hebt gemaakt, maar wel dit waarschuwingssmsje hebt gekregen vanaf het netwerk.

En dankjewel voor de waarschuwing Groentjuh! Ik zie geen 06-nummer meer terug, dus het is gelukt om nog zelf het 06-nummer weg te halen, begrijp ik 🙂

Reageer