.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4G niet?

  • 13 March 2015
  • 21 reacties
  • 1023 Bekeken

Ik heb een iphone 5s, een 4g flex bundel en APN ingesteld op portalmmm.nl. Waarom werkt 4G nu niet?
icon

Beste antwoord door Tiury 13 March 2015, 14:25

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Al geprobeerd als je je toestel aan en uit zet of hij dan werkt?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marloes de Boer,

Wat jammer dat je 4G het niet doet! Daar moeten we gauw een oplossing voor vinden. Ik zie dat je de bundel al sinds 09-02 hebt. Heeft hij het in de tussentijd nooit gedaan?

Ik ben nu bezig om je simkaart te resetten. Dit betekent dat ik 'm opnieuw aanmeld bij het KPN netwerk. Zou je de telefoon voor 15 minuten uit willen zetten en je simkaart eruit halen? Hierna moet je simkaart zich helemaal goed registreren op het 4G netwerk. Laat je me weten of dit ook zo is?

Werkt dit niet, wil ik je vragen om te checken of je wel echt de iPhone 5S hebt. Of om de APN KPN4G.NL te proberen.
Hallo Tiuri,
Ik ga het nu proberen!

Hij heeft het nog nooit gedaan helaas.

Groet Marloes
Hallo Tiuri,

Helaas doet hij het nog niet, ook niet met KPN4G.NL als APN.
Ik heb echt zeker weten een iphone 5s...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Marloes,

Heb de APN instelling van "kpn4g.nl" in kleine letters gebruikt?
Heb je alleen op een locatie problemen met 4G?

Nu ben ik aan de hand van jou verhaal en het toestel eens gaan zoeken op 4G en 5S kpn.
Kom ik uit op een forum waar de tip staat om eens een rondje te gaan wandelen met je 4G instellingen en je toestel in de hand te houden. Bij de klant in kwestie schakelde het systeem na 75 meter over op 4G.

Graag je reactie.
Hallo Maikel,

Zowel knp4g.nl in kleine als in hoofdletters maakt geen verschil.
Wat bedoel je met een rondje lopen met toestel en gegevens in de hand? Ik begrijp je niet goed?

Ik heb nergens 4G, nog niet gehad ook sinds ik de flex bundel heb...

Groet, Marloes
Overigens kreeg ik gister een sms dat ik data verbruik buiten mijn bundel terwijl mijn bundel nog veel mb's over heeft. Hoe zit dit?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Marloes,

Ik bedoel van dat je een rondje moet gaan lopen met je toestel (lees: telefoon) in je hand moet houden om te kijken of hij overschakeld.

Het kan zijn dat je bundel op is. 
Indien je bundel op is ga je tegen het buiten bundel tarief mb's of belminuten verbruiken.
De tarieven zijn te vinden op de tarieven pagina van Simyo.

Ik raad je aan, indien je denkt niet genoeg te hebben aan de bundel, deze voor de 25ste te verhogen. Zo gaat de wijziging de volgende maand in.

Heb ik je zo goed geholpen?
Hoi Maikel,

Dat rondje lopen heeft toch geen zin: ik loop bij wijze van spreken sinds 9 februari al rondjes met de telefoon en hij schakelt nooit over op 4g, niet in Overijssel, niet in Drenthe, niet in Friesland, niet in Utrecht. Dus helaas heb ik daar niets aan.

Op de Simyo app zie ik dat ik 1806 van de 2000 MB over heb vanochtend. En ik kreeg gisteravond dat sms'je. Er lijkt me dus iets niets te kloppen...

Dus nee helaas heb je me nog niet geholpen 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Marloes,

Kwa instellingen kan ik je helaas nog niet verder helpen. Mogelijk dat iemand anders dat kan?

Ik kan je wel de reden vertellen waarom je het SMS'je hebt ontvangen.
Bij mijn weten is het verbruik op mijn Simyo nog niet afgerond. Maar ergens anders in het systeem wel en dat komt erachter dat hij je een sms moet sturen.
Zeg je gebruikt ongeveer 1 kb in een sessie dan wordt dat 1 MB verbruikt bij mijn weten.

Heb ik je zo goed geholpen?
De waarschuwingssmsjes komen rechtstreeks van KPN deze krijg je bij 50 en 100% dataverbruik.
Deze waarschuwingen zijn leidend ,
Houd er rekening mee dat buiten de bundel 0.15 euro kost per MB.
Ik zou voor de zekerheid om geen hoge kosten te krijgen internet uitzetten op mijn simyo.
Doorloop nog eens helemaal de instellingen van de toegangspunten. 
Dus kijk naar hoofdletters, kleine letters, cijfers en . !

Ik mag er vanuit gaan dat je voor 4g betaalt hebt,(?)

Groet,
Friesian
Hallo Maikel en Friesian,

Dat met die sms'jes: ik heb alleen een sms gekregen dat ik internet verbruik buiten mijn bundel (2000 MB, doorgaans heb ik daar ruim voldoende aan) en geen waarschuwings-sms bij 50%. Ik vind het heel vreemd?

Qua instellingen valt er weinig mis te gaan: ik kan alleen portalmmm.nl invullen of kpn4g.nl. Beiden werken niet (ook niet met hoofdletters).

Uiteraard betaal ik voor 4G, al sinds 9/2.

Ik ben heel benieuwd hoe dit te gaan oplossen.

Ik heb niet eerder een sms gehad waarin aangegeven werd dat ik boven mijn bundel zal en heb bij mijn weten afgelopen week ook niet veel verbruikt. Ik heb de indruk dat ik die sms kreeg nadat mijn simkaart instellingen gereset zijn zoals Tiury zei.
Ik hoor graag van Simyo hoe dit te gaan oplossen, volgens mij klopt het niet qua internetverbruik.

Groet Marloes
Hoi Marloes de Boer.

ff voor de zekerheid.

Zou je even op mijn simyo het simkaartnummer willen/kunnen controleren.
Het zou misschien verband kunnen hebben met de leeftijd van de sim.

Groet,
Friesian.


https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-instellingen-voor-g-zijn-goed-maar-toch-140?c=50
Hoi Friesian,

Mijn simkaart begint met een 6 (ik heb hem in februari ook pas ontvangen) dus het lijkt me een nieuwere.

Groet.
Hallo allen,

Mijn excuses: ik was in de heilige overtuiging dat ik een 5s had, wat niet zo blijkt te zijn, schaam schaam :(

Het sms'je over verbruik buiten de bundel heb ik zojuist contact over gehad met Simyo: dit blijkt niet zo te zijn. Mijn internetbundel was uit gezet, dit had ik echter zelf niet gedaan. Mogelijk vrijdag gebeurd tijdens het resetten, dat blijft een vraag.

Maar het is dus in ieder geval opgelost nu.

Dank voor het meedenken en nogmaals excuus.

Groet.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marloes de Boer,

Wat een verwarring allemaal... Kan gebeuren en niemand neemt het je kwalijk.
Om nu tóch te kunnen internetten heb ik je 4G nu uitgezet, dat was nog niet gebeurd zag ik.

Wil je bij je instellingen deze stappen even doorlopen zodat je telefoon straks weer gewoon op 3G kan?


Iedereen bedankt voor de hulp!
Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb (wel) een iphone 5s en 4G afgesloten. portalmmm.nl stond al ingesteld en ook die andere KPN4G.NL die je noemt geprobeerd. Uitzetten heeft ook niet geholpen. Daarbij doet 3G het sinds ik flex 4G heb aangezet ook niet meer, wat heel lastig is. 3G staat nog wel gewoon linksboven in het scherm. Hopelijk kunnen jullie dit snel oplossen!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi LizaL,

Leuk om te zien dat jij jouw vraag hier op ons forum stelt.

Ik heb voor de zekerheid je simkaart even opnieuw aangemeld op het netwerk. Kun jij je toestel eens even helemaal uitzetten en dan opnieuw opstarten?

Voor de juiste instellingen kijk je op deze of deze APN pagina:D

Werkt je 4G verbinding nu?
Hoi Ruud,

Dank voor je reactie! Ik was echt net met de klantenservice aan de telefoon, dus zij gingen volgens mij iets soortgelijks proberen. Ik heb mn telefoon nu voor 10min uitstaan en wordt over een kwartier teruggebeld of het gelukt is. 

Duimen maar...
En het is gelukt! Top service 😃
Reputatie 3
Badge +7
Hoi LizaL,


Goed dat 4G nu werkt. We zagen gisteren al je compliment op Twitter voorbij komen :)

We hebben het meteen opgehangen op onze "Toffe klant wand" :D




Bedankt voor het op de hoogte houden en heel veel plezier met 4G.

Reageer