.

Beantwoord

Waarom verbruik ik 's nachts internet?

  • 4 July 2016
  • 5 reacties
  • 412 Bekeken

Badge
Hoi op mijn factuur staat dat ik s'nachts op het internet ben geweest maar dat kan niet want ik lig dan te slapen en ik heb thuis WiFi dus heel raar hoe kan dit? Gr tamara
icon

Beste antwoord door Ray 4 July 2016, 15:27

Bekijk originele reactie

5 reacties

Ook als je telefoon op bijvoorbeeld je nachtkastje ligt kan er gebruik gemaakt worden van internet. Wifi is een instabiele verbinding tegenover je data verbinding die wel stabiel is. Mocht wifi om wat voor reden dan ook wegvallen of een zwak signaal heeft, schakelt je telefoon over op je data verbinding omdat je die ook aan had staan. Dat laatste raad ik dus altijd af. Ik raad het sowieso af om het internet aan te laten want de meeste updates worden in de nachtelijke uren geleverd is mijn persoonlijke ervaring.

Dus hoe dat kan is heel simpel te verklaren.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Tamara07,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je ongemerkt MB's hebt verbruikt.

Zoals Raytje aangeeft, is het helaas goed mogelijk dat je mobiele data verbruikt ondanks dat je verbonden bent met Wi-Fi. Een Wi-Fi verbinding is niet altijd betrouwbaar en wanneer het signaal verzwakt kan je telefoon overschakelen op mobiel internet. Als er op dat moment net een automatische update plaatsvindt, verbruik je ongemerkt MB's.

's Nachts je internet uitzetten is een manier om dit te voorkomen. Het is ook aan te raden de instellingen van je telefoon na te lopen. In dit artikel lees je hoe een Android-telefoon en een iPhone zo in te stellen zijn, dat onnodig dataverbruik wordt voorkomen.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@Raytje, bedankt voor je antwoord!
Badge
@Raytje en Sean bedankt! Ik ga is even kijken om me tel anders in te stellen
Beste Tamara07.

Zet voordat de koekoeksklok roept, heey Tamara07 truste, je telefoon op vliegtuigstand daarna enkel en alleen Wi-Fi aan dan is de sim geblokkeerd voor verkeersstromen.
Dus geen bel/sms/data via de provider Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tamara07,

Fijn om te zien dat je iets hebt aan het advies van Raytje en Sean 🙂 Daar doen we het natuurlijk voor. De tip van Friesian kun je eventueel ook gebruiken. Let er wel op dat je dan ook niet gebeld kunt worden!

@Friesian, dit is een goede tip! Persoonlijk wil ik voor noodgevallen graag bereikbaar blijven waardoor de vliegtuigstand niet direct ideaal is. Mocht dit niet van toepassing zijn of niet nodig zijn, dan is dit de beste optie! Bedankt :)

Groetjes,
Angela

Reageer