Tot mijn grote schrik heb ik vanochtend per abuis zitten internetten zonder mijn WiFi aan te zetten. Omdat ik video aan het streamen was heb ik binnen +/- een uur meer dan een gigabyte aan data verbruikt. Dit was tussen 8:00 en 9:00. Ik kreeg om 11:45 een SMSje dat 50% van mijn bundel was verbruikt en 2 minuten later een SMS je dat mijn bundel voor 100% was verbruikt. Dat betekent dat er tussen de waarschuwing en het daadwerkelijke verbruik dus een vertraging van minimaal 3 uur zit!
Inmiddels heb ik voor meer dan 50 euro buitenbundel data verbruikt.
Ik vind dit bijzonder onfair en het had nog veel erger voor mijn kunnen uitpakken als ik tussen 9:00 en 11:45 door was gegaan met het streamen video beelden, dan was de schade waarschijnlijk opgelopen tot honderden euro's.
Mijn vraag is:
-Waarom komen deze waarschuwings berichten pas zo laat?
-Waarom is het niet gewoon mogelijk om een limiet te stellen aan buiten bundel verbruik (bijvoorbeeld, automatisch 3g internet uitschakelen totdat deze via de web account weer is aangezet.)
Beste antwoord door tinuz74
Bekijk originele reactie