.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten?


Krijg het internet niet werkend op huawei y 300
instellingen als volgt alles staat aan op site en op telefoon ,geeft 3 g aan als verbinding
nu al een halve maand geprobeerd ,in het verleden wel gelukt ,waarom nu dan weer niet blehhh

instellingen nieuwe apn aangemaakt Mobiel Internet apn; portalmmm.nl mcc;204 mnc; 08
verificatietype ;geen apn type;default,supl rest staat niet ingesteld.

Ook al de instellingen geprobeerd volgens toestelhulp!
Misschien heeft iemandvan jullie nog een gouden tip ,zodat ik nu eindelijk eens een keertje weer het journaal kan
volgen in mijn pauze, alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Jihane 20 May 2017, 13:59

Bekijk originele reactie

29 reacties

Badge +7
Hoi Mikon,

Super! Ik ga morgen ervoor zorgen dat er 1000 MB aan je account toegevoegd wordt. Als je vrijdag inlogt op Mijn Simyo, zie je daar een cadeautje staan. In de maand dat je deze uitpakt, zijn deze 1000 MB helemaal van jou.

Ik zie in je verbruik dat je internet gelukkig ook weer werkt 🙂 Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Samantha
Hallo,Angela graag zou van je
aanbod gebruik willen maken.Gelukkig lag het niet aan ons,zo zie je maar weer .Hoop voor de toekomst beterschap
Groet Michael
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mikon,

Wij hebben achter de schermen niet stilgezeten natuurlijk 😉 Vanwege de drukte op het forum, zijn we helaas wat later met reageren. Sorry hiervoor! Er bleken langzaam steeds wat meer klanten een melding te maken van ditzelfde probleem. Er was alleen niet echt een touw aan vast te knopen. Er is geen algehele storing maar een aantal aansluitingen missen ineens de optie om gebruik te maken van het internet. Mijn collega heeft dat op 26 mei voor je rechtgezet. Het spijt me dat we hier niet eerder achter zijn gekomen.

Ter compensatie wil ik je graag nogmaals 1000 gratis MB geven voor juni. Dan kun je toch nog genieten van de maand gratis MB's. Laat je weten of je dit wilt? Dan kan ik het klaarzetten voor je.

Groetjes,
Angela
Hallo allemaal, sinds gisteravond zomaar ineens mobiel internet ,vinden jullie dit
niet vreemd ?. Ik heb namelijk helemaal niets veranderd.Ik denk dat de doorschakeling niet goed was gelukt.
Jammer dat ik hier dan zo lang op moest wachten.Tja de wondere wereld van de techniek.Toch wil ik
jullie van harte bedanken voor alle hulp.Misschien is er nog iemand met hetzelfde probleem.
Het heeft bij mij zo'n 3 week met elkaar geduurd.
Groetjes Michael
mikon, je hebt 2 telefoons, je kunt bijvoorbeeld met een prepaid sim van een supermarkt, drogist met de K, al de kruistest doen. Een bundel is niet nodig..
Nee,de andere telefoons hebben geen internet abonnement,dus valt er ook niet te testen met
een andere sim in mijn telefoon,bellen lukt gewoon alleen de mobiele internet doet het niet op zowel
de 2e huawei en de samsung s5 frapant toch?
Jouw sim ander toestel.. andere sim jouw toestel. Om instellingen hoef je geen zorgen te maken, bij plaatsen van andere sim verdwijnen oude APN. Ander netwerk geeft een beter beeld. Nu heb je eigenlijk 2 x simyo getest. KPN heeft dezelfde APN dus qua instellingen geen verschil.
Dus instellingen gebruiken van een andere provider? Nee de nieuwe sim had ik gekregen om bepaalde problemen uit te sluiten zoals boven vermeld,kun je nog een keer aangeven wat je bedoeld met kruistest volgens jouw
Een nieuwe simyo kaart is geen kruistest zoals ik het bedoel. Dus KPN /Vodafone/T-Mobile bijvoorbeeld.
Tja,wel in de provincie Groningen,maar op de telefoon staat als verbinding simyo.
Voor de rest ook kpn geprobeerd ,maar wordt er niet anders van.Misschien een kpn instelling
gebruiken die wel zou kunnen werken?.Geen idee wat ik dan zou moeten invoeren bij de instellingen.
Toch bedankt voor je reactie .Kijk bellen is geen probleem,ook wordt er nooit met een duitse provider een verbinding gemaakt ,dus dat is dus in dit geval niet aan de orde.Tevens staat mobiel bellen in het buitenland aan.Misschien mis ik nog de optie internetten vanaf een andere planeet.:?

Groet Michael
Reputatie 7
Badge +7
Woon je in het grensgebied en pakt je telefoon een buitenlandse mast? Als je dan prepaid hebt of internet in het buitenland uit hebt staan gaat het niet werken
(moet zowel in toestel als mysimyo aanstaan).
Handmatig het KPN netwerk selecteren is dan de magische truc.
Hallo,vandaag een kruistest gedaan met de nieuwe simkaart in een samsung
galaxy s5 , same shit .Dus eerst met de instellingen volgens de site en daarna met de instellingen
volgens Friesian . Ik heb zelfs de 1000 mb geactiveerd om te zien of er inderdaad iets van mb's opstaan.
En inderdaad nu 2000 mb,s waar ik helemaal niets mee kan doen.Schiet mij maar lek. blehhhh Wat klopt er hier nu niet ??????????????????????????? Bermuda driehoek?
Of is mijn abonnement te oud?
Ik zal het morgen nog even probere .Ben nu alweer een paar uur bezig en ben nu in staat om mijn telefoon te vermoorden,eerst maar even ertussenuit. Bedankt voor je reactie,tot horens.
groet Michael
Is het mogelijk om nog een andere telefoon te proberen? Beter, een kruistest.
Al eens eerder geprobeerd,springt dan telkens weer terug naar kpn apn,ondanks opnieuw
opstarten van de telefoon, dus toen kpn verwijderd ,kan de instelling inmiddels wel dromen.
Nog maar een keer geprobeerd,met de nieuwe sim maar doet precies hetzelfde springt dus telkens
terug,dus kpn ( keuzes verwijderd).Weer proberen maar nee,helaas helpt niet.

Al draagt de aap een gouden ring
      zo is het toch een lelijk ding

    Al heeft de sim een gulden rok,
      Zo is ‘et toch maar enkel jok;
      Want schoon zij met een grote pracht,
      Wordt deftig in het spel gebracht,
      En dat ze voor de eerste maal
      Komt prachtig treden op de zaal,
      Komt wonder moedig aan de dag:
      Zij is een aap, gelijk ze plach’;
      Want eer men nog de rolle sluit,
      Zo kijken hare grillen uit,
      Want zijde, goud, fluweel, satijn,
      En geven niet als enkel schijn.
      De vors die huppelt naar de poel,
Al zat hij op een gouden stoel.
( Jacob Cats)

groet Michael
Probeer dit eens
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54
Hallo Angela vandaag de oude sim in een andere huawei y 300 geprobeerd.Geeeen internet.
Oke ,dan de nieuwe kaart geactiveerd ,trouwens supersnel binnengekomen .Maaaar helaas
geeeeen internet .Ik heb mobiel bellen in het buitenland ook maar aangezet voor het geval,dus ik
vind dit heel bijzonder niet te verklaren,ik kan me niet anders bedenken dat het toch te maken heeft met
een of andere instelling voor de huawei y 300.Ik zal de mogelijkheden hier nog even onder vermelden ,misschien
komen er nog tips ,het huilen staat me nader.Ik zie wel een H als verbinding ,maar er gebeurt helemaal nada.

Instellingen mobiele netwerken en mogelijk in te vullen gegevens
Naam
Apn
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Server
MMSC
MMS -proxy
MMS-poort
MCC staat altijd op 204
MNC staat altijd standaard op 08
Verificatietype (keus uit PAP CHAP PAP of CHAP)
APN-type
APN-protocol (keus uit ipv4 ipv6 of beide)
Roamingprotocol voor APN (keuze uit ipv4 ipv6 ipv/ipv6)
Drager ( keuze uit Lte ehrpd of niet opgeven)
MVNO-type (keuze uit geen spn imsi gid)
MVNO-waarde

groetjes een huilende Michael:(
Jazeker houd ik jullie op de hoogte.Alvast mijn dank voor de nieuwe sim.
groetjes Michael
Reputatie 7
Badge +10
Geen probleem, Michael 🙂 Bij deze heb ik de simkaart direct voor je opgestuurd zonder kosten. Binnen 3 werkdagen zal hij bij je op de mat vallen. Je kunt hem activeren via bijgeleverde instructies. Ik hoop dat dit het probleem gaat oplossen of duidelijker gaat maken. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hallo,Angela dit zou ik zeer op prijs stellen . En ik vind het echt een goed idee, zo kan ik in elk geval iets meer
proberen.Alvast bedankt hoor :8.
Groetjes Michael
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mikon,

Jeetje, het duurt ondertussen lang zo. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als het voor jou lastig is om jouw simkaart in een andere telefoon te testen, kunnen wij ook voor deze keer een nieuwe simkaart opsturen. Vanwege al het ongemak, doen we dit dan kosteloos 🙂 Zo kun je deze simkaart testen in jouw telefoon en kunnen we een defecte simkaart direct uitsluiten. Vind je dit wat? Dan gaan we het zo snel mogelijk in orde maken. Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Angela
Hallo ,allen bedankt voor de snelle hulp ,was helaas door omstandigheden even afwezig.
Ik heb geprobeerd om een andere telefoon te regelen, ben nog bezig met iets anders, maar
tot op heden nog niet gelukt met de verbinding , moest anders mijn simkaart uitbreken ( andere was microsim telefoon)
en andere hadden geen simlockvrije.( probeer ik nog om simlock vrij te maken ).
Misschien kan iemand mij nog wat apn codes kunnen geven om te proberen, die van de site gaven volgens mij toen ook problemen.Mis ik een bestand op mijn telefoon,die ik misschien
nog toe kan voegen in de android map?

En wat betreft apps of verbinding ,er is geen enkele app die verbinding maakt met internet.
Ik hou jullie op de hoogte
bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mikon,

Wat lastig dat je geen internetverbinding hebt 😞 Ik zie inderdaad dat je al een poosje geen internet hebt verbruikt via 3G. Ook zie ik dat je internetoptie gewoon netjes aan staat (je kunt hierin schakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen). Je hebt gisteren gebeld en mijn collega heeft een reset voor je uitgevoerd op je internetoptie. Ook heeft ze je aangeraden om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en andersom. Heb je dit al geprobeerd? Met deze test kun je erachter komen of de kern van het probleem zich bevindt bij je simkaart of bij je toestel.

Laat je me weten of je dat hebt geprobeerd?

Ik haal uit je berichtje dat je 3G bovenin je scherm hebt staan? Kan ik daaruit halen dat je je mobiele data/gegevens netjes aan hebt staan op je mobiel? Wat lukt er precies niet? Kun je bijvoorbeeld niet bij één specifieke app, of kun je ook niet via je browser naar bijvoorbeeld www.simyo.nl?

Hou je me op de hoogte?

@ Friesian, dankjewel voor je antwoorden!

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor je terugkoppeling. Fijn weekend nog.:)
Gebeld naar 1200 klantenservice,ze zullen een reset doen ,dus maar even afwachten dan , plaats dan nog wel even
een bericht over de voortgang

Reageer