.

Beantwoord

Waarom kan ik geen gebruik maken van het Simyo 4G netwerk?

  • 3 January 2016
  • 13 reacties
  • 672 Bekeken

Badge +2
  • Startend Simyaan
  • 14 reacties
Ik heb een ASUS-zenphone 2 toestel. Dit toestel heeft duo-sim, waarin ik 2 simcards gebruik, namelijk T-mobile en Simyo. Simslot 1 is te gebruiken voor 4G. Mijn simcard van T-mobile werkt in dit slot probleemloos en vangt het 4G signaal automatisch op, zonder dat ik iets extra's hoef in te stellen.
Nu wil ik de simcard van Simyo gaan gebruiken voor mobiel internet omdat Simyo voor mij voordeliger is. Hiervoor heb ik een Flex4G bundelaanpassing gedaan, maar ik krijg 4G niet werkend, terwijl de simcard van Simyo in het juiste simslot zit.
Als internetsignaal blijf ik bij Simyo 3G/H+ te zien

Wie kan mij helpen. Ik heb dit hele forum al doorzocht en van alles geprobeerd 😞
icon

Beste antwoord door MichD 3 January 2016, 17:54

Bekijk originele reactie

13 reacties

Kijk eens bij de instellingen van de telefoon of deze ingesteld staat op de hoogte snelheid. Je kan namelijk kiezen voor 2G, 3G en 4G of automatisch.

PS, waar heb je die telefoon vandaan? Was er naar opzoek maar binnen Nederland is deze niet over te krijgen volgens mij. Daarom maar een andere kocht 😃
Badge +2
Voorkeursnetwerktype = 2G/3G/4G
Badge +2
P.S.: Dit zijn de specs van mijn toestel.
Voorkeursnetwerktype = 2G/3G/4G

Ben bang dat je simkaart een reset vanuit Simyo nodig heeft. Even afwachten hierop dus.

Specs had ik al gelezen.. Intel processor. 😃
Badge +2
Ray, hoe en wie kan ik daarvoor aansporen? Wat gaat het snelst?
Gezien het nu zondag is zul je uiterlijk morgen hier bericht krijgen van Simyo. Je kan morgen ook bellen met 1200 maar men heeft liever dat je 1 kanaal gebruikt.
Reputatie 4
Badge +8
Beste SvS,

Ik heb het probleem gevonden.
Jouw toestel ondersteund 4G alleen op de frequenties 2100 en 1800 Mhz, en dus niet op de 800 Mhz. (zie ook op de door jouw bijgevoegde specificatie)
KPN maakt voor het grootste deel gebruik van 4G via de 800 Mhz, wat dus niet ondersteund wordt door je toestel.

T-Mobile maakt daarin tegen wel landelijk gebruik van 4G via de 1800 Mhz, waardoor je dus via T-Mobile wel overal gebruik kunt maken van het 4G internet op jouw toestel.

Dit verklaard dus ook, waarom je 4G niet werkend krijgt met je Simyo simkaart.
Jouw toestel kan niets met 4G via de 800 Mhz, en herkend het dus ook niet.
Weliswaar is KPN wel bezig om 4G via 1800 Mhz aan te beiden, maar dat is nog zeer beperkt en zal ook niet overal beschikbaar gaan komen.

Als je op deze link klikt, zie je een dekkingskaartje van het 4G netwerk van KPN.
Alleen de donkergroen plekken op het kaartje, zijn voorzien van 4G via de 1800 Mhz.
In het lichtgroene gebied is alleen 4G via de 800 Mhz beschikbaar.

Dus wil je overal gebruik kunnen maken van 4G internet, dan zou dat in jouw geval alleen met T-Mobile kunnen.
Een reset van je Simyo simkaart heeft dus geen enkele zin in dit geval.

Vandaar dat het ook belangrijk is bij aankoop van een nieuw toestel, te checken met welke frequenties je toestel overweg kan met 4G, dit in combinatie met de provider alwaar je graag klant wilt worden.

Wens je nog een fijne zondagavond toe!
Badge +2
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik hoop dat Simyo met een aantrekkelijker antwoord komt 😉
Stom van mij zeg, dat ik daar niet aan gedacht hebt. Bedankt MichD..

SvS ik denk niet dat Simyo een ander antwoord zal geven, helaas..
Badge +2
MichD en Raytje, allebei heel erg bedankt. Jullie hebben me enorm geholpen 😉
Reputatie 5
Badge +8
Hoi SvS,

Het antwoord van MichD is juist. Helaas is het enkel in een aantal grote steden en de Randstad mogelijk om met jouw toestel gebruik te maken van ons 4G-netwerk. Het resetten van je simkaart zal het probleem daarom jammer genoeg niet oplossen. Omdat je niet optimaal van deze dienst gebruik kan maken, wil ik voorstellen om de €5,- die je voor 4G hebt betaald te vergoeden. Laat je me weten of je dit een goede oplossing vindt?

Groetjes,
Sean

@Raytje en MichD bedankt voor jullie hulp!
Badge +2
Ha Sean, ik vind dat een goede oplossing. Ik had namelijk per 01/01/2016 een upgrade van mijn abo gedaan omdat ik qua 4G-datagebruik helemaal over wilde gaan op Simyo. Nu blijkt dat dat niet mogelijk is, heb ik mijn abo weer aangepast, maar dat blijkt pas per 01/02/2016 te kunnen. Ook graag bespoediging daarvan ;-)

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi SvS,

Volgens mijn gegevens hoor je nu zelf de Flex 4G bundel nu zelf uit te kunnen zetten via Mijn Simyo. Heb je het dit jaar al geprobeerd 😉. Wij halen de kosten die er voor 4G in rekening zijn gebracht van je factuur af. Je vindt dit terug op je factuur!

Groetjes, Tiury

Reageer