.

Beantwoord

Waarom heb ik weer geen 4G?

  • 14 August 2015
  • 7 reacties
  • 1168 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een probleem gehad met mijn 4G. Bleek dat andere mensen hetzelfde probleem hadden.
Uiteindelijk is het opgelost en heeft Simyo mij (en anderen) een maand gratis 4G gegeven, wat natuurlijk erg leuk was.

Ik heb sinds een paar dagen weer hetzelfde probleem.
Wanneer ik mijn internet aanzet heb ik 3G verbinding, maar als ik een app open die internet nodig heeft of gewoon het internet opstart, gaat mijn telefoon op H+ staan.

Ik vraag me af of er weer een storing is, net als een tijdje terug of dat er iets met mijn telefoon aan de hand is.

Groeten,
MeneerMan
icon

Beste antwoord door Tiury 14 August 2015, 16:11

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi MeneerMan,

Wat vervelend dat je dezelfde problemen lijkt te ervaren als de 4G storing van een aantal maanden terug. Ik kan in elk geval met een gerust hart zeggen dat dit nu niet het geval is 🙂.

Om dit proberen te verhelpen, heb ik zojuist je aansluiting opnieuw voorzien van 4G. Om dit door te voeren op je simkaart, dien je de telefoon uit te zetten voor 15 minuten en je simkaart uit je telefoon te verwijderen. Hierna start je de telefoon met simkaart weer op. Je telefoon hoort nu meteen weer verbinding te maken met 4G.

Mocht dit niet helpen, laat me dan weten of je dit overal ervaart of alleen op één plek.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi,

Helaas heeft dit niet geholpen. Ik ben nog niet op andere plekken geweest, dus ik kan nog niets zeggen of het overal zo is.

Mijn telefoon is laatst gerepareerd omdat er een barst in het scherm zat. Ik heb een Nokia Lumia 930 en de monteur zei dat Nokia geen aparte glaasjes levert, alleen een pakket waar het glas, lcd scherm en frame samen worden geleverd. Hij heeft dus alles vervangen, behalve het moederbord en de back cover. Ik weet zelf niet waar die internet ontvanger (hoe het ook heet) zit maar kan het mogelijk zijn dat omdat het frame is vervangen, de ontvanger losgeschroefd moest worden en daarom ik geen 4G meer kan ontvangen?

Groeten,

MeneerMan
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MeneerMan,

Wat jammer dat de reset niet geholpen heeft! Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Het is voor mij erg lastig in te schatten of dit probleem voortgekomen is uit een reparatie. Ik kan natuurlijk niet in jouw toestel kijken vanuit hier. Zou je de toestelinstellingen eens na willen lopen? Mocht het dan nog niet werken, wil ik je vragen jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we precies zien of het probleem bij de simkaart of bij jouw telefoon ligt. Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi,

Mijn simkaart is een nano simkaart en ik ken geen mensen die een telefoon hebben waar eentje in past. Ik ken dus ook geen mensen die hun simkaart in mijn telefoon kunnen stoppen. Ik zal wel even verder vragen of iemand misschien iets weet.

Verder heb ik de toestelinstellingen gevolgd, maar verificatietype kan ik niet aanklikken. Het staat op dit moment op 'PAP' en ik kan het dus niet veranderen.

Groeten,
MeneerMan
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ManeerMan,

Wat vreemd dat de bovenstaande oplossing niet hebben geholpen. In dit geval ben ik inderdaad geneigd om te zeggen dat er iets hardwarematig niet in orde is. Dit kunnen we eigenlijk alleen uitsluiten door je simkaart in een andere telefoon te testen en een andere sim in jouw telefoon te stoppen.

Misschien willen ze dit in een telefoonwinkeltje met je testen 🙂!

Verificatietype 'PAP' moet werken. Zo staat mijn telefoon ook ingesteld 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Hallo,

Ik heb eindelijk kans gekregen om mijn simkaart in een 2 andere telefoons te plaatsen. In een iPhone 5S en een iPhone 6.
Op de 5S was er geen 4g te ontvangen, terwijl de 6 het wel kon. De man die mij hielp zei dat de iPhone 6 meer frequenties heeft waarop 4g ontvangen kan worden.

Mijn telefoon is dus een tijdje geleden gerepareerd en ik vraag me af of jullie weten waar de 'internet ontvanger' zit in mijn lumia 930?
Er is namelijk een nieuw frame, lcd scherm en glaasje op mijn telefoon gezet. Kan het zijn dat die ontvanger in het frame zit en bijvoorbeeld niet goed vast is gemaakt?
Voor de reparatie was allen in orde en kon ik 4g ontvangen. Wat ik trouwens vreemd vind is dat ik laatst in de stad was en wel 4g verbinding had, maar geen pagina kon laden. Een paar minuten later had ik alleen 3g en minder.

Ik vind dit lastig
1. mijn internet snelheid is verminderd. Soms kan ik helemaal geen pagina laden, tenzij ik met het draadloos internet in mijn huis verbinding maak.
2. Ik betaal natuurlijk meer voor 4g, maar nu ik geen 4g meer kan ontvangen betaal ik voor niks.
3. Soms (zelfs via draadloos internet) duurt het heel lang voordat mijn whatsapp berichten ontvangen worden.

Groeten,

MeneerMan
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MeneerMan,

Wat goed om te horen dat je eindelijk de tijd had om de simkaart in een andere telefoon te testen. Hierdoor wordt ons ook duidelijk wat er aan de hand is.

In dit geval kunnen we echt zeggen dat er niets is met je simkaart. De iPhone 6 is inderdaad 4G ready voor het KPN netwerk en deed het daarom gewoon. Ik denk dat er een iPhone 5 is getest (niet de 5s), want die mist inderdaad frequenties.

Op dit moment lijkt het me verstandig dat je langs de reparateur gaat die aan je telefoon heeft gesleuteld. Zoals je het vertelt lijkt me hier het probleem te zijn ontstaan en kunnen wij in elk geval niet vanaf afstand voor je oplossen.

Je kunt overigens de 4G optie uitzetten op Mijn Simyo. Dan is je abonnement een stuk voordeliger, totdat je telefoon weer werkt.

Groetjes, Tiury

Reageer