.

Beantwoord

Waarom betaal je bij Simyo extra kosten voor 4G?

  • 22 April 2015
  • 7 reacties
  • 477 Bekeken

Waarom kost 4G 5euro extra terwijl bij andere dit niet het geval is?
icon

Beste antwoord door Tiury 23 April 2015, 16:34

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi miempje, welkom op het Simyo forum 🙂.

Bij Simyo betaal je sinds we 4G hebben gepresenteerd al €5,-. Hiermee laten we de keuze open voor klanten om het te gebruiken. Zouden we dit standaard aanbieden, dan worden de abonnementen automatisch een stuk duurder. Dit willen we onze huidige klanten niet voorschotelen 🙂. Misschien komt dit nog in de toekomst, maar voor nu is het nog €5,-.

Groetjes, Tiury
Badge +1
Zou het niet eens een idee zijn om een soort poll of enquête te houden voor wijziging hiervan. 4G inclusief en verlaging kosten data bundels is de start van de prijzenoorlog, en dat levert wel extra klanten op. Jullie zijn toch niet voor niets de prijsvechter van KPN?
Reputatie 4
Badge +8
Beste Miempje,

Toch wil ik nog even wat toevoegen bij je gestelde vraag, aangezien deze niet helemaal klopt.
Want buiten het feit dat je bij Simyo € 5,- per maand betaald voor gebruik van 4G, geldt dit ook bij de providers Telfort en Youfone, want ook bij deze twee providers betaal je € 5,- per maand voor gebruik van 4G.
Dus het is niet alleen Simyo, waar je voor 4G moet betalen!

@dcs88 het zou inderdaad een goed idee zijn, om een enquéte te houden onder klanten van Simyo.
om te zien of zien hoeveel procent 4G inclusief wilt hebben, zonder verdere kosten.
Badge +1
Ik heb zelf ook het gevoel dat KPN de grote van de bundels bepaald en vind dat wij 5 euro extra neertellen voor 4G. Vroegah hadden jullie exact dezelfde tarieven als Ben van T-Mobile. Nu heeft Ben 4G standaard in zijn 1500 mb bundel. En uit eigen ervaring 4G van Ben werkt best goed. Het verhaal van landelijke dekking kan nu nog gevoerd worden maar eind van het jaar hebben ze allemaal 4G dekking. Het zou erg jammer zijn als Simyo niet voorop liep in deze trend. Voor de rest ben ik tevreden over de service en dekking van simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi dcs88 en MichD,

Als je een enquête gaat houden onder je klanten of ze iets extra's willen zonder daar voor te betalen, dan kan ik al wel een voorschotje nemen op de uitslag ;)
Het blijft voorlopig alleen wel zo dat omdát we een Sim Only provider zijn, een relatief groot deel van onze klanten een telefoon hebben waar zij al iets langer mee doen.
Die dus voor een groot deel niet 4G ready zijn.

Gratis 4G aanbieden zit er sowieso niet in, maar 4G inclusief aanbieden zou betekenen dat ook déze klanten mee gaan betalen aan 4G.

Ik zeg niet dat er nooit iets zal veranderen, maar op dit moment is er niets bekend hierover.
Hoi Simyo,

Over 4G: ik vind het -voorlopig- goed te volgen dat je gezien de oudere toestellen zelf kiest voor 4G of niet. Uiteindelijk verwacht ik dat het standaard zal zijn, over niet al te lange tijd voor alle providers voor alle bundels.
Wat ik echter niet begrijp ik dat ik bij Ben voor 2euro per maand 4G kan kiezen in de voordeligere bundels. En bij Simyo voor de optie 4G maar liefst 5euro moet betalen??
Ik sta nu op het punt om van maandelijks opzegbaar naar een jaarcontract te gaan, maar zie bij concurrentie dus wel degelijk interessantere tarieven, zoals zojuist genoemd. Daarnaast bij Hollandse Nieuwe 16euro voor 2000 MB/SMS/MIN. Jammer!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Hanne_

Welkom op het Simyo forum.

Jammer dat je niet helemaal tevreden bent met ons aanbod.

We zijn ons natuurlijk bewust van de lage prijzen van andere providers, maar wij bieden sinds kort ook nieuwe bundels aan tegen zeer scherpe tarieven.

Als je besluit om bij ons met een jaar te verlengen ben je absoluut niet duurder uit dan bij Hollands Nieuwe. Voor €16,- kun je bij ons kiezen voor 1000 MB en 1250 belminuten.

Wij hebben geen combinatiebundels, maar qua hoeveelheid is het minimaal gelijk. Daarnaast kun je maandelijks je bundels aanpassen en gaan de abonnementskosten na een jaar niet met €10,- omhoog.

Of 4G op korte termijn goedkoper (of helemaal gratis) wordt, kan ik helaas niet toezeggen. Het is op dit moment een optie die we aanbieden en voorlopig kost deze €5,-

Als je hierover nog vragen hebt, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Sean

Reageer