.

Beantwoord

Vol bereik toch geen internet


Hallo

Ik heb nu sindskort het probleem met mijn iphone 5 dat ik gewoon vol bereik heb alleen dan kan ik toch geen gebruik maken van mijn internet. Zodra ik op wifi zit geen probleem maar als ik dan weer terug ga op 3g kan ik het weer niet meer gebruiken.

Ik heb mijn internetinstellingen al gereset dan heb ik het een tijdje niet maar dan komt het weer gewoon terug. Wat kan dit zijn en nog belangrijker hoe los ik het op

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Dries 24 June 2014, 17:16

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Ik heb ook een iPhone 5 (en deze problemen niet....), maar heb je links boven in je scherm naast de bolletjes en KPN NL een data symbool als 3G staan?
ja, maar niet altijd
Reputatie 7
Is daarmee dan ook direct niet je vraag benatwoord? Waarschijnlijk bevind je je in een gebied met een klapperende 3G verbinding. Op momenten dat er geen 3G voor handen is, zul je natuurlijk ook niet via 3G kunnen internetten....:p
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Jmookhoek,

Welkom op het forum :)

Wat RicoK zegt zou heel goed kunnen. Als je niet een 3G symbool zit, heb je geen 3G. Je hebt dan of helemaal geen internet of een tragere variant. Je zou hier je internetinstellingen even kunnen controleren. Op deze pagina kun je onderzoeken of je een goede 3G bedekking hebt :)

Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?

@RicoK, bedankt voor je antwoorden! 🙂
maar het gekke is dat als er geen 3g staat en ik reset mijn internetinstellingen ik ineens wel 3g verbinding heb
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jmookhoek,

Zou je eens willen kijken of je APN instellingen wel goed staan? Dit doe je op de volgende manier:

Ga naar Instellingen -> (Algemeen) -> (Mobiel) Netwerk -> Mobiel Datanetwerk. Hier moeten de volgende gegevens staan:

- APN: internet
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS

Zet je iPhone hierna uit en start hem opnieuw op om de instellingen te activeren.

Check ook voor de zekerheid even of je netwerkselectie wel op automatisch selecteren staat. Die doe je bij opties -> aanbieders.

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn! 😃
nou het ging een tijdje goed maar vandaag weer hetzelfde geen 3g en ik reset internetinstellingen en ik heb ineens weer internet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jmookhoek,

Wat vreemd dat het probleem ineens weer terug is. Voor zover staan alle instellingen gewoon goed... dus ik snap niet wat je iPhone doet waardoor hij zijn verbinding verliest. :(

Is hij wel helemaal geĂĽpdatet naar de laatste ios versie? Als dit zo is, is het misschien nog een idee dat je even een goede back-up maakt en dan je iPhone eens terugzet naar zijn fabrieksinstellingen.

Wil je me laten weten wat je doet?
helpt ook niet ik zou graag een oplossing willen want ik betaal voor internet wat ik eigenlijk helemaal niet kan gebruiken
Badge +6
Hoi Jmookhoek,

Wat ik je wil aanraden om te doen is om je simkaart in een andere telefoon te stoppen en uit te proberen of je hierin hetzelfde probleem ervaart, dit om uit te zoeken of het aan de simkaart ligt of aan je telefoon.

Ik hoor het graag van je!

Reageer