.

Beantwoord

Veilige marge datalimiet/gegevensbeperking Android

  • 10 September 2023
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een vraag.

Ik ben een nieuwe Simyo-klant, en wil voorkomen dat ik over mijn 10GB datalimiet heen ga. Ik vind het overigens schandalig dat klanten gigantisch op kosten worden gejaagd wanneer zij over de datalimiet gaan, zonder dat er een mogelijkheid van een dataplafond bestaat. Andere budgetproviders bieden zo'n dataplafond wél aan, dus het is onbegrijpelijk dat Simyo nog steeds geen plafond heeft. Dat terzijde.

Wanneer ik op Android een gegevensbeperking instel, dan krijg ik de waarschuwing dat mijn provider mogelijk een andere meetmethode van MB’s hanteert, waardoor de ingestelde gegevensbeperking niet accuraat kan zijn.

Ik vraag mij dan ook af wat een veilige marge is om aan te houden bij het instellen van de gegevensbeperking. Een aftrek van 100 MB? 500 MB? 1 GB?

Ik ben benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan zodat je nooit buiten je bundel gaat, en hoor dit dan ook graag.

Met vriendelijke groet,

JoeyVG

icon

Beste antwoord door Seren 16 May 2024, 13:55

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Sinds 14 mei 2024 biedt Simyo een dataplafond aan. Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internetgebruik in Nederland en zone 1 (EU).

Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand, dat automatisch aan je maandelijkse factuur wordt toegevoegd. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Lees hier onze aankondiging van het dataplafond [link]. Vragen en opmerkingen zien wij graag terug in het aankondigingstopic! 

Hierbij sluit ik deze topic. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JoeyVG,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je vraag is beantwoord door @abj, @Kaas Berrie en @Groentjuh. Super bedankt voor jullie hulp, toppers! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Op 6 GB heb ik waarschuwing op 5,8 GB en afsluiten op 5,9 GB. Ik zelf heb zo'n 0.07% afwijking gezien op mijn mobiel, dus dan zit ik er op 6 GB zo'n 5 MB naast.

Je kunt uiteraard misschien eerst voorzichtig beginnen met bijvoorbeeld afsluiten op 9 GB en dan aan het einde van de maand kijken hoe groot de meetverschillen daadwerkelijk zijn. Als ze klein zijn, dan kun je altijd nog iets bijstellen naar boven.

Je kunt het ook laag houden en dan in principe een reserve achter de hand houden.

Reputatie 4
Badge +2

Nooit buiten mijn bundel van 4Gb. Waarschuwing bij 3,5. stop bij 3,9 Mb.