.

Beantwoord

Simyo Dataverbinding en FTP problemen

  • 3 September 2014
  • 7 reacties
  • 337 Bekeken

Badge
Hi,

Kan het zijn dat er sinds kort een aantal data poorten (poort21?) dichtstaan op het simyo netwerk?? Tot voor kort werkte FTP vanaf mn telefoon prima via 3/4G maar sinds een week of wat werkt het niet meer... Via wifi heb ik nergens last van, dus ik begin te vermoeden dat het aan de dataverbinding van Simyo ligt..

F
icon

Beste antwoord door Tiury 4 September 2014, 16:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Prosperot, leuk om afgelopen dag weer wat reacties van je te lezen op het forum 🙂

Omdat ik hier weinig verstand van heb, moest ik dit navragen bij onze IT-afdeling. Het volgende kreeg ik door:

Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk, dus aanpassingen en poorten die dichtgegooid worden of het terugdraaien hiervan, hebben wij helaas geen invloed op. In dit geval was het waarschijnlijk niet eens de bedoeling dat er gebruik gemaakt werd van FTP via poort 21, dus dat ze dit opgespoord hebben en dichtgegooid.


Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb 🙂.
Badge
euhhh, beste Simyo, ik begrijp dat jullie aangeven dat jullie poorten hebben dichtgezet?

Dat is wettelijk sinds 2012 verboden en kan reden zijn voor een klacht bij Consuwijzer / ACM... (wetgeving netneutraliteit)

Weten jullie zeker dat dit de oorzaak is?
Reputatie 7
Badge +9
Voor wat meer achtergrond lees https://www.simyo.nl/netneutraliteit

Kennelijk worden er normaliter geen poorten dichtgegooid door KPN.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Prosperot,

Ik moet je eerlijk toegeven dat ik er op dit moment te weinig vanaf weet om je goed hierover te informeren. Ik ga het navragen bij onze technische afdeling en kom er z.s.m. op terug! Excuses voor de vertraging.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Prosperot,

Ik heb het voor je nagevraagd :)

KPN beschermt een poort op zijn mobiele netwerk, waardoor bepaalde pakketten worden tegengehouden. Maar dit betekent niet dat de netneutraliteit wordt geschonden. Simyo, dat gebruik maakt van het netwerk van KPN, blokkeert geen diensten of applicaties en opereert volledig in lijn met de wet.

Meer informatie over dit onderwerp vind je in dit artikel.

Als je nog meer vragen hierover hebt, help ik je graag verder 🙂
Badge
Hi Dries,

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem in mn eigen router zit en niet bij Simyo.

Ik werd even op het verkeerde been gezet door een eerder antwoord in deze draad die vanuit jullie technische afdeling leek te komen ?!? Kpn en simyo blokkeren idd niet deze poort..

Probleem opgelost wat mij betreft en mss goed om dit ook terug te koppelen aan jullie technische afdeling (om toekomstige verwarring te voorkomen ) ,
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Prosperot,

Dat lijkt me een heel goed idee 🙂 Ik heb het meteen doorgezet naar de betreffende afdeling die hier nog eens iets van kan opsteken!

Reageer