.

Beantwoord

Mail en Java

  • 17 June 2014
  • 9 reacties
  • 395 Bekeken

Badge
Sinds kort heb ik op mijn Nokia E72 een Simyo sim only abonnent met internet. Ik kijk regelmatig in het logboek om mijn dataverbruik te controleren. Daarbij stuit ik regelmatig op enige kB uitgaande data onder de noemer Mail en Java. Kan iemand mij vertellen door welke toepassingen dat gebruikt wordt?
icon

Beste antwoord door Ernst 18 June 2014, 13:33

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hey mariah,

Het dataverbruik dat staat onder Mail lijkt me over e-mail te gaan. Misschien heb je een mailadres geïnstalleerd en komen er weleens mailtjes binnen of stuur je die met je telefoon?
Het Java dat je ziet heeft denk ik te maken met je Simyo simkaart. Wij leveren standaard U-simkaarten die werken op Java.
Je oude simkaart, van je vorige provider, was misschien een ouder model simkaart die geen Java gebruikte.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?


Ps: Je hebt dus een goed werkende datamonitor gevonden?
Reputatie 7
Badge +9
Op een Nokia E72 draaien de apps ook op Java. Het zal waarschijnlijk een java app zijn en niet je simkaart!

pffff Ernst, waarom zou de simkaart zelf het internet op gaan!
Reputatie 5
Badge +11
pffff Ernst, waarom zou de simkaart zelf het internet op gaan!

Ja, daar heb je gelijk in, natuurlijk.
Weet ook niet waarom ik dat dacht 😕
Badge
Hallo Ernst,

Ja, ik heb inderdaad Datamonitor geïnstalleerd. Ik dacht eerst dat hij uitgebreider zou zijn maar is in feite wel voldoende. Geeft het totaal van verzonden en ontvangen data aan, gesplitst in WLAN en GPRS. Je moet hem wel elke maand zelf resetten. Achteraf kan ik het ook nakijken in het logboek van mijn telefoon. Wordt daar zelfs gespecificeerd per activiteit. Heb ik via Nokia forum ontdekt.

Wat betreft die Mail en Java: Ik heb geen emailadres aangemaakt op mijn mobiel. Daarom vind ik het zo vreemd. Dat kan het toch niet zijn?
Zou het dan te maken kunnen hebben met mijn Teletekst app, de Datamonitor app of Whatsapp?

Gr.
mariah
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mariah,

Wat goed dat je zelf al een manier hebt gevonden om je dataverbruik beter in te zien. Ik ben er even ingedoken voor je en ik zie dat Java toegepast wordt in bijna elke App uit de ovi-store. Het is een manier om eenvoudige Apps te maken en daarom zal me niet verbazen dat Teletekst of Datamonitor daar onder vallen 🙂 Heb je er misschien nog meer op staan? Of heb je misschien nog spelletjes o.i.d geïnstalleerd?
Badge
Hoi Tiury,

Bedankt voor je reactie. Nee, verder heb ik niets geïnstalleerd, want voor dit model is er niet veel bijzonders voorhanden en anders gebruiken ze weer te veel geheugen.

Gr.
mariah
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mariah,

Dan weet ik bijna zeker dat het Teletekst of Datamonitor is. Je zou ze misschien één voor één even van het toestel kunnen verwijderen en dan het logboek in de gaten houden. Zo kun je achterhalen wat de bron is 🙂

Ik ben er heel erg benieuwd naar. Voor ons is dit natuurlijk ook een leermomentje 😉!
Badge
Hoi Tiury,

Ik heb Teletekst en Datamonitor allebei een voor een verwijderd maar blijf dataverbruik hebben via Mail en Java, wel iets minder. Intussen heb ik ze allebei verwijderd en zie ik nog steeds ca. 1x per dag dataverbruik via Mail en Java op willekeurige tijden. De enige app die ik  nu nog gebruik is Whatsapp. Ook de automatische tijdaanpassing  van de klok staat uit.Vorige week ben ik in het buitenland geweest en alleen via wifi op internet geweest. Toen geen dataverbruik via Mail en Java. Na terugkomst wel weer, ca. 2-5 kB ontvangen en verstuurd per keer.

Gr
mariah
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mariah,

Wat tof dat je even een update geeft! Weet je zeker dat je dataverbruik App ook je WiFi verbruik weergeeft? In dat geval is het vreemd dat de Mail en Java Apps alleen op het mobiele netwerk synchroniseren. Ik ben zelf eigenlijk een beetje door mijn ideeën heen wat het nou kan zijn 😞 Heb je zelf al eens gekeken bij Nokia forums? Daar zit toch iets meer kennis over de telefoons dan hier vrees ik.

Reageer