.

Beantwoord

Kan mijn verbruik geblokkeerd worden als mijn data op is?

  • 23 August 2019
  • 7 reacties
  • 594 Bekeken

Badge
Hallo,
Als mijn bundel verbruikt is zou ik graag direct mijn data willen laten blokkeren, kan dat?
Hoor het graag

Mvg.
Marie- Luise
icon

Beste antwoord door Seren 16 May 2024, 16:47

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Helaas is dat niet mogelijk bij Simyo. Mogelijk kun je wel een datalimiet instellen op je mobiel. Tips hiervoor vind je in dit blog.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marie-Luise,

Zoals Groentjuh al aangeeft is dit niet mogelijk bij Simyo. Op de meeste toestellen kan dit echter wel. Daarnaast sturen we je een bericht als je internetbundel voor 80% en 100% verbruikt is. Je kan het verbruik ook in de gaten houden via Mijn Simyo en de Simyo app. Als je bundel op is, heb je de mogelijkheid om extra MB's bij te kopen.

Verder nog vragen? Ik hoor het graag :)

Bedankt voor je antwoord, Groentjuh!

Groetjes,
Niels
Badge
Dank voor jullie reacties. Wat al e en enkele keer is gebeurd dat er updates gedaan werden zodra ik uit het wifinetweek was. Een keer is dit tot 500 euro opgelopen. Toen werdt er iets urenlang geupload wat ik al lang niet gedaan had. Waarschijnlijk is er iets per ongeluk aangezet. Dan weet ik het niet en krijg het bericht veel te laat. Gisteren heeft google ook weer iets geupdate BINNEN het wifinetwerk, koste mij ook weer evem 50 euro. Heel vervelend en onbegrijpelijk dat dit binnen een wifigebied gebeurd door google.
Mvg. Marie-Luise
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marie-Luise,

In het eerder door mij en Groentjuh gedeelde blog staan tips om het soort updates waar jij het over hebt uit te zetten. Die gebeuren dan niet meer via het mobiele netwerk. Mobiel dataverbruik heeft altijd plaatsgevonden, het kan dus niet zijn dat deze update via het wifi-netwerk is geweest. Lees het gestuurde blog nogmaals door en pas je toestel aan zodat de kosten niet meer zomaar op blijven lopen.

Ik zie inderdaad dat je internetbundel inmiddels weer op is. Mijn advies voor deze maand is om een extra internetbundel aan te schaffen, om nog meer kosten te voorkomen. Daarnaast kan je je bundels ophogen onder het kopje 'Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen' op Mijn Simyo.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +7
En voor zover het niet al in de blog genoemd staat: Zet slimme netwerkwissel of welke fraaie naam er ook aan gegeven is uit. Dan voorkom je dat hij onverwachts van Wifi toch naar je databundel gaat,
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Marie-Luise,

Wat Wimj12 aangeeft is inderdaad ook een goeie tip, mocht je er zelf niet helemaal uitkomen adviseer ik je langs een toestelwinkel te gaan zodat ze je hierbij kunnen helpen. Mocht je trouwens een Iphone hebben dan kan je het beste onder de instellingen > mobiel netwerk en dan helemaal onderaan de optie "wifi assistentie" uitzetten.

Groetjes,
Daisy
Reputatie 7
Badge +6

Sinds 14 mei 2024 biedt Simyo een dataplafond aan. Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internetgebruik in Nederland en zone 1 (EU).

Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand, dat automatisch aan je maandelijkse factuur wordt toegevoegd. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Lees hier onze aankondiging van het dataplafond [link]. Vragen en opmerkingen zien wij graag terug in het aankondigingstopic! 

Hierbij sluit ik deze topic