.

Beantwoord

Kan ik geblokkeerd worden zodra ik buiten bundel kosten maak?

  • 6 October 2015
  • 3 reacties
  • 268 Bekeken

Hallo ! Ik heb sinds een paar maanden een simyo abonnement. Over de app en de internetsite ben ik erg tevreden. Over de hoge buitenbundel internetkosten echter niet. Op mijn werk luister ik altijd muziek via youtube. Op 30 september viel echter de wifi uit en speelde de muziek door. Ik kreeg wel een sms van simyo dat ik buiten de bundel zal maar omdat mijn telefoon op stil stond heb ik dit niet gekregen. Binnen 15 minuten heb ik zo 40 euro kosten gemaakt, terwijl ik vorige maand mijn bundel al verdubbeld heb omdat me dit al eens eerder was overkomen (toen 65 euro). Ik vind het wel erg veel geld voor internet dat (binnen Nederland!) een kwartiertje loopt. Is het mogelijk om internet buiten de bundel uit te zetten? Of om vaker een bericht te krijgen? Of om dit anderszins op te lossen?
icon

Beste antwoord door Angela 7 October 2015, 13:34

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joris88,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat de WiFi op het werk kapot was en je dus internet over het netwerk van Simyo hebt verbruikt.
Over dit soort onderwerpen kan ik als vaste forum gebruiker erg duidelijk zijn. Eigen schuld, dikke buld.
Simyo heeft je gewaarschuwd zoals je zelf aangeeft, maar omdat je telefoon op stil stond niet gehoord.
Iedereen weet dat YouTube of een andere muziek dienst veel internet verbruikt. Een tip is om dit uit te zetten dat je dit niet meer over het netwerk van Simyo kon gebruiken!
Buiten bundel internet is inderdaad duur. Je kan bij Simyo ook MB's bijkomen. Iets voor jou misschien?
Om een lang verhaal kort te maken. Het is een beetje eigen schuld, hoe vervelend ook.
Bij Simyo kan je op het moment alleen internet helemaal uitzetten of aan.
En niet zoals jij vraagt als de bundel op is.
Tevens krijg je al best vaak een bericht dat je bundel verbruikt is.
En als je 100 euro data binnen 24 uur verbruikt krijg je zelfs een blokkade hoogverbruik.
Dus waarschuwingen genoeg in mijn ogen.

Dit was naar alle waarschijnlijkheid niet het antwoord wat je verwachte.
Maar het is wel de waarheid.
Of om dit anderszins op te lossen?
Als minion gebruik ik een bedraad speakertje en de radiofunctie van de telefoon. Dan heb je geen data nodig en kan dus nx misgaan. Kosten voor zo'n speakertje zijn dan maar eenmalig...
Kabeltje is dan de antenne.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joris88,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, wat vervelend dat je extra kosten hebt gemaakt door internetverbruik buiten je bundel. Helemaal omdat je dacht te internetten via een wifi verbinding.

Helaas kan het vaker gebeuren dat een wifi verbinding niet helemaal stabiel is, traag is of helemaal wegvalt. Op het moment dat jij midden in een filmpje of liedje zit, zal je dit niet gelijk merken. Je telefoon is ervoor gemaakt om een verbinding te behouden wanneer dit mogelijk is. Als de mobiele data aanstaat in jouw instellingen, zal jouw telefoon de 'gaten' in het wifi netwerk opvullen met ons netwerk.

Je kunt dit voorkomen door de 'Mobiele data' uit te zetten in de instellingen als je een wifi verbinding hebt. Op deze manier verlies je de verbinding als wifi wegvalt, en kan er geen verbinding gemaakt worden met ons netwerk.

Het gebruik van van Youtube of internetradio kost een hoop MB's. Hoeveel data je verbruikt bij het streamen van een YouTube video is afhankelijk van de kwaliteit waarin het filmpje kan worden afgespeeld. Gemiddeld kost een filmpje afspelen zo'n 10 MB per 5 minuten. Dit is dus ongeveer 2 MB per minuut. Zoals aangegeven is dit een schatting. Daarnaast gaat dit alleen over het afspelen van het filmpje. We kijken dan nog niet naar het opstarten van de app enzovoorts.

MB gebruik buiten je bundel kost je €0,15 per MB. Buiten het gebruik van Youtube, kan jouw telefoon met nog veel meer zaken bezig zijn waar data voor nodig is. Denk hierbij aan het updaten van apps, het binnenhalen van e-mails en berichten of het synchroniseren van gegevens. Dit alles kan een hoop MB's kosten. Wil je jouw verbruik inzien? Bekijk dan dit blog. Hier leggen we uit hoe jij dit in je telefoon kan achterhalen.

Omdat je over je bundel heen bent, is het verstandig om jouw internetoptie uit te zetten via Mijn Simyo. Je kunt dan alleen nog maar gebruik maken van wifi. Wil je dit niet? Dan kun je via Mijn Simyo extra MB's bijkopen. Hierdoor kun je alsnog gebruik maken van het internet via ons netwerk. Via dit blog lees je allemaal handige tips en tricks over hoe je het beste om kunt gaan met jouw datalimiet. Laat je het weten of je nog vragen hebt?

@Maikel.twinnie & A.Hello-to-you, bedankt voor de heldere aanvullingen en tips 🙂 Ga vooral zo door!

Groetjes,
Angela

Reageer