.

Beantwoord

Kan ik alleen gebruik maken van wifi zonder dat er beltegoed afgaat?

  • 27 September 2015
  • 6 reacties
  • 659 Bekeken

willekeurig wifi gebruik, kost dit beltegoed, zo ja kan dit uit zodat ik de externe wifi toch gratis kan gebruiken. En hoe kan dit eventueel worden uitgezet?
icon

Beste antwoord door Angela 28 September 2015, 15:25

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
WiFi is altijd gratis, maar let op bij een niet stabiele/kwakkelende WiFi. In dat geval kan de telefoon bij een slecht signaal wel degelijk toch de Simyo data aanspreken terwijl je denkt al die tijd op WiFi te hebben gezeten.......
Reputatie 4
Badge +8
Beste leendertse,

Als aanvulling op forumgenoot RicoK, zou je binnen "Mijn Simyo" de optie "internet binnen Nederland" uit kunnen zetten, zodat je zeker bent dat je alleen gebruik kunt maken internet via een WiFi netwerk.
Deze optie vindt je na het inloggen, door te kiezen voor "instellingen" bovenaan het overzicht.
Hierdoor kan jouw smartphone, dus geen gebruik maken van het data-netwerk van KPN/Simyo bij een zwak WiFi singaal, waarmee er niets van je beltegoed wordt afgehaald.

Voor de rest (zoals RicoK al zei) is WiFi helemaal gratis, alleen bij sommige restaurants, campings of hotels moet je daar wel voor betalen, door een inlogcode te kopen bij de receptie.

Hoop dat wij jouw goed geholpen hebben.
Reputatie 7

Voor de rest (zoals RicoK al zei) is WiFi helemaal gratis, alleen bij sommige restaurants, campings of hotels moet je daar wel voor betalen, door een inlogcode te kopen bij de receptie.

Gratis was misschien niet helemaal de juiste bewoording. Wat ik bedoelde was, dat WiFi niet ten koste gaat van de Simyo databundel en in zoverre dus gratis is......:$
Reputatie 7
Badge +10
WiFi is altijd gratis, maar let op bij een niet stabiele/kwakkelende WiFi. In dat geval kan de telefoon bij een slecht signaal wel degelijk toch de Simyo data aanspreken terwijl je denkt al die tijd op WiFi te hebben gezeten.......

Beste leendertse,

Als aanvulling op forumgenoot RicoK, zou je binnen "Mijn Simyo" de optie "internet binnen Nederland" uit kunnen zetten, zodat je zeker bent dat je alleen gebruik kunt maken internet via een WiFi netwerk.
Deze optie vindt je na het inloggen, door te kiezen voor "instellingen" bovenaan het overzicht.
Hierdoor kan jouw smartphone, dus geen gebruik maken van het data-netwerk van KPN/Simyo bij een zwak WiFi singaal, waarmee er niets van je beltegoed wordt afgehaald.

Voor de rest (zoals RicoK al zei) is WiFi helemaal gratis, alleen bij sommige restaurants, campings of hotels moet je daar wel voor betalen, door een inlogcode te kopen bij de receptie.

Hoop dat wij jouw goed geholpen hebben.


Hoi Leendertse,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je jouw vraag hier komt stellen!

Dat je liever alleen gebruik maakt van wifi om jouw beltegoed te sparen, kan ik goed begrijpen. In dit geval is een combinatie van het bericht van RicoK en het bericht van MichD het beste antwoord 🙂 Om deze reden heb ik hun berichten hierboven al 'quote' toegevoegd.

Het is inderdaad erg verstandig om de optie 'Internet op je mobiel' via Mijn Simyo uit te zetten. Zo weet je zeker dat er niet stiekem beltegoed wordt gesnoept als de wifi verbinding niet stabiel is. Laat je weten of het gelukt is?

@RicoK & MichD, wat een mooie combinatie zijn jullie! Super goed en heel erg bedankt voor jullie antwoorden :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Ik moet wel zeggen dat ik de vraagstelling van de TS wel enigszins onduidelijk vond.... Ik hoop dat de vraag is beantwoord.
Reputatie 6
Badge +10
Daar zijn wij ook erg benieuwd naar, RicoK! Laat je het ons even weten, Leendertse?

Groetjes, Tiury

Reageer