.

Beantwoord

Internetsnelheid is lager dan verwacht?

  • 8 September 2013
  • 38 reacties
  • 13125 Bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bovendien heb ik de ervaring dat het ook héél sterk toestelafhankelijk is en de plaats waar je je bevindt. Soms kan 90 graden draaien van het toestel al een veel hogere snelheid geven.
Voor Android en iPhone is OpenSignal beschikbaar. In deze app wijst een kompasnaald naar de mast waarmee je verbonden bent. Heel handig!

Mijn Samsung S3 GT-I9305 scoort onder identieke omstandigheden veel beter dan de Samsung Ace 5830i van mijn vrouw (daarin zat voor de test ook een Simyo simkaart).

Ik ben uitermate tevreden met de snelheden die Simyo biedt.
Reputatie 5
Badge +11
Dan denk ik dat er op de plekken waar je je bevind, geen snellere verbinding met ons netwerk en jouw toestel mogelijk is.

Je gaf eerder al aan:
Nee, geen van deze zaken zijn van toepassing en volgens de coveragechecker zou de dekking op alle plekken die ik getest heb ten minste 7,2 Mbit mogelijk moeten maken.


Op de coveragechecker wordt de maximale snelheid aangegeven: max. 7.2 Mb/s
Dit betekent niet dat dat de snelheid is, maar wat je in het meest optimale geval kunt behalen 😞
Hoi Guillaume,

Ik heb Ă©Ă©n van onze IT'ers je verbinding laten nakijken, hij heeft wat dingen gereset. Zou je je toestel nog 1 keer uit- en weer aan kunnen zetten en me laten weten of je internet weer werkt?


Hoi Ernst,

De dataverbinding werkt weer, hartelijk dank. De snelheid komt echter nog steeds niet boven de 1.25Mbps down en 1Mbps up.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Guillaume,

Ik heb Ă©Ă©n van onze IT'ers je verbinding laten nakijken, hij heeft wat dingen gereset. Zou je je toestel nog 1 keer uit- en weer aan kunnen zetten en me laten weten of je internet weer werkt?
Nee, geen van deze zaken zijn van toepassing en volgens de coveragechecker zou de dekking op alle plekken die ik getest heb ten minste 7,2 Mbit mogelijk moeten maken.

Hoi Guillaume,

Heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen? Wat de resultaten dan zijn? Ik ga je internetoptie sowieso even opnieuw aan je aansluiting koppelen. Als jij je toestel dan even een tijdje kunt uitschakelen, en dan na een minuut of tien weer aan kunt zetten? Dan kunnen we merken of dat geholpen heeft.

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene,

Ik heb mijn telefoon zo'n 20 minuten uit gehad en zojuist weer aangezet. Ik heb op het moment helemaal geen dataverbinding meer.
Badge +8
Nee, geen van deze zaken zijn van toepassing en volgens de coveragechecker zou de dekking op alle plekken die ik getest heb ten minste 7,2 Mbit mogelijk moeten maken.

Hoi Guillaume,

Heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen? Wat de resultaten dan zijn? Ik ga je internetoptie sowieso even opnieuw aan je aansluiting koppelen. Als jij je toestel dan even een tijdje kunt uitschakelen, en dan na een minuut of tien weer aan kunt zetten? Dan kunnen we merken of dat geholpen heeft.

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene
Hoi Guillaume, welkom op het Simyo forum!

In geval van FlashArtist lag de oorzaak in het feit dat hij met dezelfde simkaart van prepaid naar Sim only is overgestapt.
Hier lijkt bij jou geen sprake van te zijn. Hier vind je wat meer info over welke factoren van invloed kunnen zijn op je internetsnelheid. Kunnen er factoren op jouw aansluiting van toepassing zijn?


Nee, geen van deze zaken zijn van toepassing en volgens de coveragechecker zou de dekking op alle plekken die ik getest heb ten minste 7,2 Mbit mogelijk moeten maken.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Guillaume, welkom op het Simyo forum!

In geval van FlashArtist lag de oorzaak in het feit dat hij met dezelfde simkaart van prepaid naar Sim only is overgestapt.
Hier lijkt bij jou geen sprake van te zijn. Hier vind je wat meer info over welke factoren van invloed kunnen zijn op je internetsnelheid. Kunnen er factoren op jouw aansluiting van toepassing zijn?
L.S.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Op verscheidene plekken getest kom ik tot maximaal 1.25Mbps, terwijl ik met hetzelfde toestel bij twee andere providers zeker 3,5-4 Mbps down kon halen. Upstream is zo'n 1 Mbps.
Badge +6
Hoi FlashArtist,

Fijn om te horen dat je internetsnelheid is verbeterd! 🙂
Badge +1
Ja, het is gefixt.
Bedankt!
Badge +8
Hallo Simyo'ers!

Ik heb sinds vandaag een abbo (100 bm/sms & 200mb), maar nu haal maar maximaal 1mbps down / 0,3 up (h+). Hoe kan dit?? Ik dacht dat je maximaal 14,4 mbps kon halen.

Groet,
Mitch


Hoi FlashArtist,

Het is gefixt, hoor 🙂 Als je je toestel even uit en weer aan kunt zetten, heb je een snellere verbinding.
Laat je het weten of je het merkt?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hallo Simyo'ers!

Ik heb sinds vandaag een abbo (100 bm/sms & 200mb), maar nu haal maar maximaal 1mbps down / 0,3 up (h+). Hoe kan dit?? Ik dacht dat je maximaal 14,4 mbps kon halen.

Groet,
Mitch


Hoi FlashArtist,

Ik ben het aan het navragen bij de IT-afdeling. Het kan namelijk met je overstap van prepaid naar sim only te maken hebben, dat je nu nog de prepaid snelheid hebt. Dat kunnen ze dan zo voor je aanpassen 🆒. Ik laat het even weten als ik antwoord van ze heb.
Let wel op 14,4 is echt het maximum. Dan moet je wel de ideale omstandigheden hebben. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer