.

Beantwoord

Internet werkt alleen nog via wifi, hoe kan dit?

  • 19 February 2016
  • 5 reacties
  • 509 Bekeken

Hallo,
Sinds een paar weken heb ik veel problemen met internet op mijn iphone. Via wifi gaat het prima, maar onderweg eerst steeds vaker moeizaam verbinding met netwerk en sinds deze week helemaal niet meer.
Wat kan er aan de hand zijn?
Groet, Anita
icon

Beste antwoord door Angelica 19 February 2016, 15:11

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Anita,

Welkom op het forum van Simyo :)

Dat is een goede vraag, wat er aan is. Als ik naar je aansluiting kijk, zie ik geen rare dingen. Voor de zekerheid ga ik een reset uitvoeren op je simkaart. Dit houdt in dat deze opnieuw op het netwerk wordt geplaatst. Als je voor tien minuten je telefoon uit wil zetten, kan de reset doorgevoerd worden. Ben je in de gelegenheid de simkaart in een andere telefoon te stoppen? En een andere simkaart in jouw telefoon? Zo kunnen we hopelijk uitsluiten of het aan de simkaart of aan de telefoon ligt. :)

Laat je weten of de reset heeft geholpen?

Groetjes, Angelica
Hoi Angelica,
Mijn telefoon is net een poosje uit geweest. Ik zal kijken of het beter gaat.
Wat ik zelf nog geprobeerd had, was de telefoon kort uitzetten en dus opnieuw opstarten. Dat had ik gisteravond gedaan en dat had al wat geholpen, want vandaag ging het iets beter, het werkte wel weer.
Alleen heb ik nog steeds dat er met moeite verbinding gemaakt wordt. En als ik bv. een foto via whatsapp verstuur, dus wat meer data, dan stopt de iphone er soms gewoon mee, gaat uit. Terwijl de batterij nog lang niet leeg is. Ook vreemd, toch?

Groetjes, Anita
Reputatie 5
Badge +8
Hoe Leos12,

Dat is zeker vreemd. Het lijkt er toch op dat de problemen door je telefoon worden veroorzaakt. Als de problemen met je internetverbinding terugkomen wil ik je, net als mijn collega, adviseren een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat je een andere simkaart in jouw telefoon plaatst en je eigen simkaart in een andere telefoon probeert. Zo kun je erachter komen of het aan de telefoon of aan de simkaart ligt.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean
Hoi Sean,
Ik ben er nog niet toe gekomen om een kruistest uit te voeren.
Het werkt nu redelijk, zoals gezegd, maar absoluut niet optimaal. Ik denk eerlijk gezegd ook dat het eerder aan mijn telefoon ligt, die is alweer ruim 3 jaar oud en ik denk zo langzamerhand aan vervanging.
Dank voor de reacties!
Groetjes, Anita
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Leos12,

Goed om te horen dat hij nu wel redelijk werkt. We horen het natuurlijk graag van je als je de mogelijkheid hebt gehad om de simkaart in een andere telefoon te testen 🙂. Dan weet jij natuurlijk ook meteen of je misschien niet aan een nieuwe telefoon toe bent.

Groetjes, Tiury

Reageer