.

Beantwoord

Ik kom met mijn internet bundel niet op internet. Waar komt het door?

  • 16 September 2015
  • 20 reacties
  • 367 Bekeken

Badge
Paar dagen op de camping, dacht handig weer een internet bundel. Want WIFI bereik hier alleen bij toilet gebouw.
Maar krijg geen internet met de bundel. Internet op mobiel staat aan via mijnsimyo.
Gegevens ring staat ook aan.
Zag dat bij Namen toegangspunten niets ingevuld is. Denk dat het daar aan ligt. Maar wat moet ik daar invullen. Heb een Motorola G.
Sms Ja naar 1300 gestuurd, mededeling dat het niet mogelijk is mijn gegevens te configureren.
Ik heb nog een paar dagen hier, wie kan mij snel helpen!
Anders is dit denk ik de laatste keer zo'n bundel, altijd gedoe mee met instellen.
icon

Beste antwoord door Tiury 17 September 2015, 11:56

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ernestina, welkom op het Simyo forum 🙂.

Goed dat je aangeeft dat je al hebt gecontroleerd of er bij Namen toegangspunten niets staat. Dit is dan inderdaad de reden dat je niet op internet kunt komen. Met behulp van deze toestelhulp, stel je de telefoon eenvoudig in voor mobiele internet. Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury
Badge
Ik had niet goed gekeken. Er staat daar wel iets: KPN portalmmm.nl
Badge
Dacht trouwens dat dit bericht plaatsen gisteren niet gelukt was. Wel dus 🙂
Badge
Probeer later, wil nog wat doen, het is tenslotte vakantie! Museumpje doen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ernestina,

Gelijk heb je! Ga lekker genieten van je vakantie 😉 Laat je ons even weten wanneer je de instellingen hebt doorlopen en of dit geholpen heeft?

Groetjes,
Angela
Badge
Het heeft niet geholpen. Kreeg reactie dat het aan mijn toestel zou liggen. Motorola G heb ik. Terwijl ik mei dit jaar op dezelfde plek wel mijn internet bundel kon gebruiken. Misschien door een update van Android? Ik beschouwd de 4,- als verloren. Van af en toe naar het toilet gebouw om mail rnbuienradar te checken. Het is wel goed zo. Ergernis is zonde van je vakantie. Ik zoek het ook niet meer uit thuis. Gebruik voortaan wel alleen WIFI punten. Maar dacht dat ze op deze cping geen WIFI hadden vandaar dat ik het toch maar een keer nam gezien de vuiligheid. Dan weet hè of het een wa del- of museum dag wordt...
Badge
Haha buiigheid. Heb eigenlijk een leesbril maar ligt nog in de tent. Vandaar alle fouten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ernestina,

Het is mogelijk dat je vanwege je telefoon geen internet kan ontvangen. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld je simkaart of het netwerk. Als al je internetinstellingen goed staan, dan ligt het daar in ieder geval niet aan. Als het kan, zou je je simkaart ook kunnen testen in een andere telefoon. Zo kunnen we het één en ander uitsluiten. Mocht je het nog willen uitzoeken, dan horen we het graag.

Verstandig om goed van je vakantie te genieten 😃 Nog een hele fijne tijd 🙂
Badge
Hallo Naomi,

Dat had ik graag gewild maar was lastig communiceren en informatie verwerken vanaf een mobieltje tijdens de vakantie. Ik heb dus in mei dit jaar zonder problemen wel gewoon op internet gekund met een bundel van Simyo, met dezelfde SIMkaart, dezelfde telefoon (Motorola G) en hetzelfde netwerk vanaf dezelfde camping. Hoefde helermaal nergens iets in te vullen (was alleen vergeten op internet op mijnsimyo internet op mobiel aanzetten te activeren maar daarna was het dus geen probleem)

Ik heb gekeken bij toestelhulp voor namen toegangspunten. De instructies in deze toestelhulp komen niet overeen met de gegevens die ik in moet vullen. Zo blijf ik hangen bij APN-type invullen. In de instructies staat wel APN inschakelen maar niet wat voor APN type je moet invullen. Verderop staat wel APN inschakelen/uitschakelen (op mijn smarphone) maar blijft grijs. ik neem aan doordat het APNtype niet ingevuld is. Ik heb dit al de 18e of 19e september per mail laten weten aan een medewerker van Simyo (Yavuz) en die mailde toen terug dat het dan wel aan mijn toestel zou liggen. Dat vond ik iets te kort door de bocht. Ik heb nergens in toestelhulp kunnen vinden wat voor APNtype ik moet invullen. Alleen dat ik deze moet inschakelen.
Dacht later wel er is een Android update geweest tussen mei en september, misschien dat de toestelhulp instructies niet meer up-to-date zijn voor de Motorola? Anders zou ik het ook niet weten.
Ik zou graag internet op mobiel af en toe willen gebruiken, maar als het zo´n gedoe wordt denk ik laat maar. Is het niet eenvoudiger te maken denk ik dan...
Badge
Zit nog even bij toestelhulp te kijken: volgens mij is dit inderdaad nog het oude scherm bij de instructies van toestelhulp van de Motorola G van vóór de Android-update. Het ziet er nu echt anders uit, maar herken de vorige dus nog. Dus met deze instructies in toestelhulp lukt het nu niet om namen toegangspunten handmatig in te vullen. Wat ik al eerder aangaf.
Badge
En ik heb het dus wel geprobeerd met onder APNtype default invullen. Doet ie het ook nog niet mee.
Badge
De update was naar Android 5.1
Badge
Ik heb het antwoord gevonden en het werkt (op jullie eigen forum trouwens)
Door ndenhartog 1961:

10 dagen geleden
Hoi Tiury,

We zijn er achter gekomen. Bij Android 5 moet je via de instellingen naar 'Mobiele gegevens' en vervolgens de schakelaar 'Mobiele gegevens' aanzetten (die stond dus uit).
Deze optie heeft Android 4 overigens ook maar die bereik je indirect via de optie 'Datagebruik'.
Overigens zijn (vrijwel) alle Chinese telefoons geschikt voor de EU.

Wel jammer dat het voor mij te laat is. Zit nu voornamelijk thuis en daar heb ik gewoon WIFI...
Erna
Badge
Zou zeggen pas het even aan in jullie toestelhulp voor de Motorola G! is nog niet gedaan zag ik.
Groetjes,
Erna
Badge
Maar Tiury:

Had je dat de 18e ook niet even aan mij kunnen doorgeven toen ik mij zat te frustreren op het toilet van de camping 😉 dat was de dag vóór ndenhartog 1961 met de oplossing kwam...

Groetjes,
Erna
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ernestina,

Wat goed dat je de oplossing zelf al hebt kunnen vinden! Het was makkelijk geweest als deze wat eerder bekend was geweest inderdaad. Dan had je rustig je momentje kunnen pakken op het camping-toilet 😉 Al met al, kun je nu gelukkig gebruik maken van het internet.

Het lijkt er inderdaad op dat de instellingen niet juist op onze website staan. Dit hebben we neergelegd bij de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn. Zij kunnen ervoor zorgen dat dit in de toekomst aangepast gaat worden. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Ik hoop dat de vakantie verder rustig is verlopen en dat je hebt genoten van de musea-bezoekjes en de wandelingen :)

Groetjes,
Angela
Badge
Dank je voor je reactie Angela.
Jammer dat ik mijn bundel niet kan bewaren voor een volgende vakantie. Want zal er nu geen gebruik van hoeven te maken met WIFI thuis.
Groetjes Erna
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ernestina,

Wij vinden dat zelf eigenlijk ook best jammer, zeker omdat je 'm bijna niet hebt kunnen gebruiken. Weet je wat we doen? Ik heb net het geld van de Prepaid internetbundel 100 (€4,-) teruggestort op je beltegoed. Dan kun je de volgende vakantie in elk geval een nieuwe bestellen 😉.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,
Nou, da´s hardstikke fijn en aardig van jullie.
Bedankt hoor!
Groetjes,
Erna
Reputatie 6
Badge +10
Graag gedaan Ernestina 🙂.

We hopen je weer op het forum terug te zien mocht je een vraag voor ons krijgen.

Groetjes! Tiury

Reageer