.

Beantwoord

Ik kan geen mail ophalen via 3g. Probleem ligt niet aan ziggo. Waar aan wel?

  • 30 August 2015
  • 20 reacties
  • 1040 Bekeken

Badge
Sinds enkele weken kan ik op mijn iPhone geen mail meer ophalen via het 3G mobiele netwerk. Ik krijg onmiddelllijk het foutbericht 'imap.ziggo.nl reageert niet' zodra ik probeer mijn mail op te halen. Via wifi werkt alles probleemloos. Let wel, dit probleem treedt pas sinds enkele weken op. Hiervoor heb ik nooit problemen gehad.

Ik heb alle instellingen van mijn e-mailprovider Ziggo absoluut zeker correct ingesteld. Als ik met deze instellingen een mailaccount maak op de Windows phone van mijn partner werkt het ophalen van mail via 3G wél. Het ligt dus niet aan de instellingen van Ziggo. Er gaat iets fout met 3G. Graag jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Tiury 1 September 2015, 12:15

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Chrisholst,

Wat vreemd dat je e-mail server niet lijkt te laden via het 3G netwerk. Je kunt nu het beste de instellingen in je telefoon nakijken. Lees hier hoe deze instellingen ingesteld dienen te worden. Werkt dit niet, hoor ik het graag van je, dan zoek ik verder uit hoe het komt.

Groetjes, Tiury
Badge
Dank je wel Tiury voor je reactie. De instellingen staan allemaal goed, dat is niet het probleem. Ik zou het zeer op prijs stellen als je hier dieper wilt induiken en hoor graag van je!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Chrisholst,

Tot mijn schrik zie ik dat er in de link die Tiury je stuurde niet de juiste poorten vermeld staan.
Wil je ze eens hier mee vergelijken?
Badge
Hallo Ernst, de instellingen op de toestelhulp-pagina van Simyo komen idd niet overeen met die op de pagina van Ziggo. Dit was mij al eerder opgevallen.
Echter in mijn geval is dit niet relevant want ik heb de instellingen gebruikt die Ziggo zelf opgeeft. Ik heb deze instellingen onlangs met een een Ziggo-medewerker nog helemaal nagelopen en zoals gezegd werken deze op de Windows Phone van mijn partner wel. Zou het kunnen dat het feit dat Simyo zelf niet weet wat de juiste instellingen van Ziggo zijn, er iets mee te maken heeft?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Chrisholst,

Wij weten inderdaad niet veel over je e-mail instellingen. Dit komt ten eerste omdat we geen support voor de telefoons hebben, zelf geen webmail aanbieden. Ziggo zou deze support eigenlijk wel moeten hebben, omdat zij dit wél leveren 🙂.

Je geeft aan dat je dit hebt geprobeerd in de telefoon van je vrouw. Van welke provider is haar simkaart?

Groetjes, Tiury
Badge
De simkaartprovider van mijn partner is KPN.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Chrisholst,

Staan bij jou en bij je partner exact dezelfde gegevens ingevuld als het gaat om de smtp server en poorten? Met andere woorden, zij kan met de Ziggo gegevens wel mailen?
KPN heeft namelijk zelf ook mailservers. En ze gebruiken zelf ook poort 587.

Simyo heeft, zoals gezegd, geen eigen mailservers en inloggegevens voor beveiligde poorten.
Badge
Voor de duidelijkheid, mijn probleem is dat ik geen mail kan óphalen. De smtp-server heeft hier dus niet direct mee te maken want die is voor het verzenden van mail.
Ik heb op de telefoon van mijn partner een account gemaakt met exact dezelfde gegevens als op mijn eigen telefoon en daar werkt het ophalen van mail via 3G wel. De poort voor inkomende mail is trouwens 993.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Chrisholst,

Het enige dat ik me dan nog kan voorstellen is dat in de instellingen van de telefoon van je partner is aangegeven dat de mail verwijderd mag worden nadat het is opgehaald/gezien nar een korte periode of direct. Dan kun je de mail niet ophalen via een andere telefoon.
993 is de standaard poort voor binnenkomende mail.

Als dit het niet is, zijn onze tips wel uitgeput. Nogmaals: Simyo levert je internet, geen mail. Als er problemen zijn met je mail, mailprogramma's of telefoons willen we je graag helpen, maar verder dan meedenken komen we helaas niet.
Badge
Ernst, vergeet de telefoon van mijn partner alsjeblieft. Ik heb nergens geschreven dt ik momenteel een account heb op haar telefoon. Die heb ik niet en ook nooit gehad, ik heb alleen een testaccount gemaakt op haar telefoon om uit te sluiten dat het aan de instellingen van Ziggo lag. En inderdaad, met de instellingen van Ziggo lukt het op haar telefoon wél om mijn mail op te halen via 3G terwijl het met dezelfde instellingen op mijn telefoon niet lukt. Dat is toch vreemd? Het ligt dus aan Simyo of aan mijn eigen toestel.

Ik hoop dat je nog een keer kunt meedenken op basis van de juiste gegevens want al jullie tips zijn tot nu toe gegeven op basis van foute aannames.
Heb je misschien, onbedoeld, je synchronisatie instellingen aangepast?

Probeer het eens met deze link als je wilt?

En Ziggo heeft ook een probleem oplosser, daar voor klik je hier
Badge
Raytje, je eerste link ken ik al zo'n beetje uit mijn hoofd 🙂. De probleemoplosser heb ik gevolgd. Dit levert niets op voor de feitelijke oplossing van het probleem, maar gaf wel een idee voor een workaround

Ik heb nu Ziggo Mail (= webmailversie van mijn Ziggo mailaccount) als appje op mijn beginscherm gezet. Zolang ik permanent ingelogd blijf, kan ik hier via 3G de mail van mijn Ziggo mailaccount ophalen. Dit is een bruikbare oplossing voor als ik niet op een wifi-netwerk zit.

Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic, want ik verwacht niet dat er nog een andere oplossing komt vanuit Simyo of Ziggo. Dank jullie wel allemaal voor het meedenken.
Heb je misschien, onbedoeld, je synchronisatie instellingen aangepast?



Ik zie geen antwoord op deze vraag dus bij deze nogmaals. Als jouw instellingen op alleen wifi staan dan werkt het dus niet op 3G. Simyo is niet verantwoordelijk voor je mail zoals reeds eerder is gezegd. Dat je hier hulp krijgt is omdat we (klanten en moderators) graag helpen waar kan. Het probleem ligt dus of aan je instellingen of aan Ziggo want hier zijn de juiste instellingen zoals die horen te zijn reeds doorgegeven. Die laatste wil graag mensen het bos in sturen, ligt namelijk nooit aan hun. Helemaal bij als zij vermoeden dat de klant er niet zoveel kaas van heeft gegeten.

Omdat je samen met een medewerker van Ziggo de instellingen hebt doorgelopen (ook op een ander toestel heb ik begrepen) kan ik enkel concluderen dat het aan je toestel (de instellingen) ligt, ook omdat je schreef dat het bij Wifi wel werkt op jouw toestel.

Kortom: controleer je instellingen op het binnenhalen van mail eens op je iPhone. Ik vermoed sterk dat deze op alleen Wifi staat. 🙂
Badge
Uiteraard staat de optie Mobiele data gewoon aan op mijn telefoon, dat lijkt me nogal een no-brainer 🙂
Helaas heb ik het daar niet over. Ik heb het over de synchronisatie instellingen niet of je mobiele data wel of niet aan staat :?
Badge
De synchronisatie-instellingen in IOS8 zijn bij mij als volgt: Push staat aan en voor alles wat Push niet ondersteunt, wordt elke 15 minuten Fetch gebruikt. Ik dacht dat pushtechnologie werd ondersteund door IMAP, maar weet dit niet zeker. In deze instellingen heb ik niets gewijzigd. Ik zie nergens een optie dat deze instellingen afzonderlijk voor wifi of 3G kunnen worden aangepast.

Maar misschien bedoel jij iets heel anders? Waar zou ik de synchronisatie-instellingen verder ongemerkt hebben kunnen veranderd?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chrisholst,

Helaas is onze pot met tips & tricks ook leeg 😞 We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk ondersteuning te beiden. Het is natuurlijk super vervelend dat ik je verder niet kan helpen hiermee. Wellicht kan Raytje nog een toelichting geven over de synchronisatie instellingen. Sorry dat ik je niet kan helpen.

Groetjes,
Angela
Ik ken de iPhone niet heel goed aangezien ik die nooit heb gehad. Maar volgens mij heeft elke OS de mogelijkheid. Vaak kan dit via de app waarover gesproken wordt. En ik heb het zojuist gevraagd aan iemand op mijn werk en die beaamt het. Die zegt dat je in de mail kan bepalen hoe vaak en hoe dit moet.
Badge
Ik ken IOS vrij goed, ik werk er al heel lang mee. Voor zover ik kan zien zijn alleen de synchronisatie-instellingen beschikbaar die ik hierboven heb beschreven.

Maar zoals gezegd heb ik een voor mij werkbare oplossing gevonden in het installeren van Ziggo Mail. iedereen bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +10
Fijn dat je in ieder geval een werkbare oplossing hebt gevonden Chrisholst 🙂 Ik denk dat ik namens iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen kan zeggen: graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten. We doen dan uiteraard opnieuw ons best om je te helpen.

Groetjes,
Angela

Reageer