.

Beantwoord

Ik heb na de laatste Android update, geen internet meer, hoe los ik dit op?

  • 22 November 2014
  • 8 reacties
  • 3935 Bekeken

Dag, ik heb twee dagen geleden op mijn Nexus 5 de update van Android uitgevoerd, en sindsdien kan ik slechts via wifi gebruik maken van het internet. Als ik geen wifi heb kan ik helemaal niks. Erg vervelend, kan het zijn dat simyo niet meer ondersteund wordt of iets dergelijks? Wat zou ik kunnen doen? (Uit en aan zetten uiteraard al geprobeerd). Dank!
icon

Beste antwoord door Tiury 24 November 2014, 15:57

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Misschien dat een moderator een reset kan geven, zou het zo ook niet weten.
Heb je al gegoogled op dit probleem, er zullen misschien meer mensen last van hebben.
Heb je ook al je instellingen gechecked?
Reputatie 7
Badge +9
Een nexus 5 met Android 5 kan prima via in ieder geval 4G internetten. Mobiel internet deed het bij mij nog gewoon na het updaten.
Ja al gegoogled, lijkt vaker voor te komen, maar staat niks bij wat ik zelf zou kunnen doen op mijn telefoon. Lees een aantal mensen van telfort die het hadden, vandaar dat ik dacht dat het misschien aan simyo kan liggen.
En hij pakte sowieso al geen 4g bij mij. Misschien dat dat het ook is?
Reputatie 4
Badge +8
jann321 je hebt tocht wel een abonnement op 4G genomen?
Want anders schiet het natuurlijk niet op.
Letterlijk en figuurlijk dan.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jann321, welkom op het Simyo forum :)

Wat vreemd dat je na de 5.0 Android update niet meer op internet kunt! Ze te lezen hebben er al forumleden met je meegedacht, maar ik zie nog niet zo snel een oplossing! Je telefoon is gewoon bruikbaar op het Simyo/KPN netwerk, dus maak je daar maar niet druk over 😉!

Het lijkt mij verstandig om je internetinstellingen eens opnieuw in te stellen. Bij zo'n systeemverandering, kan het zijn dat de instellingen 'scheef' in je telefoon terecht komen.

Dit doe je als volgt:

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Laat je ons horen of het je is gelukt? 😃
Ik heb het zelfde probleem op mijn OnePlus One telefoon. Sinds een software update geen internet meer buiten wifi gebieden. Alleen als ik de telefoon dan opnieuw op startte dan pakte hij het weer.
Heb bovenstaande uitgevoerd, maar doet het nog steeds niet. Ook niet meer naar een herstart van de telefoon. Wellicht gelde bovenstaande alleen voor een Nexus?
Heb je nog een oplossing voor mij? Ik heb Cyanogen OS erop staan (versie 13.0-ZNHOEAS2JK) en Android versie 6.0.1.
Theeslot
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Theeslot,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te zien dat je geen connectie meer kunt maken met het internet nadat jij een update hebt uitgevoerd.

Je kunt via onze toestelhulp de instellingen van je telefoon vinden. De OnePlus One staat hier niet tussen. Je kunt in dat geval kiezen voor de telefoon die hier het meest op lijkt. De instellingen zijn in dat geval hetzelfde. Wil je dit eens proberen?

Daarnaast heb ik de internetinstellingen van jouw simkaart een reset gegeven. Om dit af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Laat je weten of dit helpt?

Groetjes,
Angela

Reageer