.

Beantwoord

Ik heb een hoge rekening door internet gebruik buiten mijn bundel. Wat kan ik hieraan doen?


Reputatie 1
Beste,

Ik ben nu twee jaar klant bij Simyo en ben altijd bijzonder tevreden geweest over de geboden dienstverlening. Ik heb Simyo dan ook meerdere keren aangeraden aan familie-leden en vrienden. Afgelopen nacht heb ik binnen een uur echter een rekening van 142,77 euro opgebouwd aan internetkosten buiten mijn bundel.

Dit was volledig mijn eigen schuld, omdat ik ervan uit ging dat mijn internetverbinding automatisch geblokkeerd zou worden wanneer mijn MB's op zouden gaan. SimYo staat dan ook volledig in haar recht om mij dit bedrag extra te factureren.

Ik probeer mijn extra internetgebruik zoveel mogelijk te beperken, omdat ik rond moet komen van een beneden modaal inkomen. Ik heb nu een abonnement van 30 euro per maand en dat is voor mij al veel geld, nu ik er achter kom dat ik daarbij nog eens 142,77 euro extra moet betalen aan internetkosten komt deze klap voor mij dan ook bijzonder hard aan.

Op het internet lees ik dat dit vaker gebeurt bij SimYo. Ik vroeg mij dan ook af:

  1. Hebben jullie een coulantie-regeling? Ik zou het bijzonder waarderen als jullie éénmalig de extra gemaakte kosten zouden kunnen kwijtschelden. In mijn historie is duidelijk te zien dat ik nooit zo ver buiten mijn bundel ga en dat dit duidelijk een eenmalige, domme fout was. Het is natuurlijk mijn eigen schuld, maar ik zou graag mijn prettige indruk van SimYo behouden en jullie willen blijven aanraden aan mijn familie en vrienden.
  2. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit vaker gebeurt bij andere mensen ben ik benieuwd of Simyo plannen heeft om klanten hier ook voor te behoeden. Bijvoorbeeld dat je handmatig moet bevestigen dat je internet wil blijven gebruiken buiten je bundel, voordat je al deze extra kosten maakt.
Alvast heel erg bedankt,

Roderik
icon

Beste antwoord door Thomas 15 May 2018, 10:29

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hoi Roderick
Wat betreft vraag één daar gaat een moderator zich over buigen.😉
En vraag twee simyo heeft hier een blog over geschreven, lees dit eens rustig door.

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Reputatie 1
Beste Ron,

Ik wacht de reactie van de moderators in spanning af. In de tussentijd wil ik je graag bedanken voor het doorsturen van de link; ik zal hem direct doorlezen!

Met hartelijke groet,

Roderik
Reputatie 7
Badge +9
Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten, die heel actief zijn op het forum, zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

  1. Wat doet Simyo eraan om te voorkomen dat ik volgende maand niet weer per ongeluk buiten mijn bundel ga? Ik ga natuurlijk zelf beter opletten, maar gezien het feit dat dit vaker gebeurt bij andere mensen ben ik benieuwd of Simyo plannen heeft om klanten hier ook voor te behoeden. Bijvoorbeeld dat je handmatig moet bevestigen dat je internet wil blijven gebruiken buiten je bundel, voordat je al deze extra kosten maakt.


Ik zou eigenlijk willen weten wat jij zou willen dat Simyo doet om te voorkomen dat jij niet weer per ongeluk ver buiten je bundel gaat en weer een hoge rekening krijgt. In jouw post noem je al blokkeren als de MBs op zijn en pas na akkoord weer verder kunnen. Ik weet niet of dat idee technisch uitvoerbaar is voor Simyo, maar dat is natuurlijk Simyo's probleem. Is dat volgens jou wat Simyo zou moeten doen, of heb jij andere ideeën? Mocht dat technisch niet kunnen, heb je dan nog andere ideeën?

Hoe kom je overigens op een abonnement van 30 euro uit? Simyo onbeperkt (maand) en Simyo 8000MB (maand) is samen 29 euro en dat is het hoogste wat je kunt hebben. Na 9 maanden kun je die bundels voor 24 euro krijgen, maar dan zit je wel één keer één jaar bij Simyo.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Roderik,

Welkom op het Simyo forum! :)

Oei dat is een flink hoge rekening! Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink van baalt. Goed dat je even contact met ons opneemt hierover.

Ik heb je gegevens erbij gepakt. Hier zie ik staan dat je gistermiddag contact hebt gehad met mijn collega Lu hierover. Hij heeft je verteld dat het helaas niet mogelijk is om je in dit geval tegemoet te komen in de kosten. Hierna heb je geprobeerd om een aanbetaling te doen, zodat je simkaart weer zou worden gedeblokkeerd. Deze betaling is niet gelukt, waardoor je nu nog geen gebruik kan maken van je simkaart. Ik raad je aan om opnieuw via Mijn Simyo > Facturen een aanbetaling te doen. Zodra dat gelukt is wordt je simkaart weer gedeblokkeerd en hoef je alleen nog je telefoon te herstarten voordat je weer kunt bellen en internetten.

Hou er wel rekening mee dat je MB's voor deze maand op zijn. Het is dus verstandig om je internet uit te zetten via Mijn Simyo>Instellingen>Netwerkinstellingen of om MB's bij te kopen via Mijn Simyo > Overzicht > MB's bijkopen. Wij werken niet met een dataplafond of iets in die richting, het is dus belangrijk om zelf op te letten hoe je jouw mobiel instelt en gebruikt. Zoals Ron H al aangaf hebben we een blog geschreven waarin je tips vindt om je verbruik en kosten in de hand te houden.

Heb je hier nog vragen over?

Ron H en Groentjuh bedankt voor het meedenken ;)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +6
Die € 30 is wel een dingetje zoals Groentiuh Al opmerkt...... en dan te bedenken dat je voor minder geld onbeperkt kan krijgen☹️
Reputatie 1
Hoi Roderik,

Welkom op het Simyo forum! :)

Oei dat is een flink hoge rekening! Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink van baalt. Goed dat je even contact met ons opneemt hierover.

Ik heb je gegevens erbij gepakt. Hier zie ik staan dat je gistermiddag contact hebt gehad met mijn collega Lu hierover. Hij heeft je verteld dat het helaas niet mogelijk is om je in dit geval tegemoet te komen in de kosten. Hierna heb je geprobeerd om een aanbetaling te doen, zodat je simkaart weer zou worden gedeblokkeerd. Deze betaling is niet gelukt, waardoor je nu nog geen gebruik kan maken van je simkaart. Ik raad je aan om opnieuw via Mijn Simyo > Facturen een aanbetaling te doen. Zodra dat gelukt is wordt je simkaart weer gedeblokkeerd en hoef je alleen nog je telefoon te herstarten voordat je weer kunt bellen en internetten.

Hou er wel rekening mee dat je MB's voor deze maand op zijn. Het is dus verstandig om je internet uit te zetten via Mijn Simyo>Instellingen>Netwerkinstellingen of om MB's bij te kopen via Mijn Simyo > Overzicht > MB's bijkopen. Wij werken niet met een dataplafond of iets in die richting, het is dus belangrijk om zelf op te letten hoe je jouw mobiel instelt en gebruikt. Zoals Ron H al aangaf hebben we een blog geschreven waarin je tips vindt om je verbruik en kosten in de hand te houden.

Heb je hier nog vragen over?

Ron H en Groentjuh bedankt voor het meedenken ;)

Groetjes,
Thomas


Beste Thomas,

Bedankt voor je reactie en voor de tips.

Voor de goede orde zou ik graag willen vermelden dat SimYo in haar communicatie richting mij niet heeft verteld dat het niet mogelijk is om mij tegemoet te komen in de kosten. SimYo heeft mij verteld dat zij mij niet tegemoet wil komen in de kosten, en heeft daarbij expliciet als reden genoemd dat ik binnenkort overstap op een andere provider die mij onbeperkt internet aanbiedt.

Hoewel ik zelf verantwoordelijk ben voor de gemaakte kosten vind ik het jammer om te zien dat SimYo er in deze voor kiest om mij niet tegemoet te komen in de kosten, terwijl zij dit bij andere klanten wel doet. Ikzelf ben sinds 2014 meerdere malen klant geweest bij SimYo en ben tot dusver altijd tevreden geweest over de geboden klantenservice en de geboden prijzen en heb SimYo ook succesvol bij meerdere familieleden en vrienden aangeraden. De enige reden dat ik er voor heb gekozen om over te stappen op een andere provider is, omdat ik in de veronderstelling was dat SimYo zelf nog geen onbeperkte databundel aanbood.

Ik had het dan ook prettig gevonden als SimYo er in deze voor had gekozen om mij wel tegemoet te komen en daarbij te investeren in een mogelijke voortzetting van onze klantrelatie in de toekomst. Het is SimYo's goed recht om ervoor te kiezen dit niet te doen, echter zal ik dit zelf ook meenemen in mijn eigen oordeel over SimYo en in mijn communicatie over SimYo naar buiten toe.

Graag zou ik SimYo daarnaast aanraden in de toekomst wel te gaan werken met een dataplafond, waarbij expliciet toestemming moet worden gegeven om kosten te maken die buiten de bundel vallen. Technisch gezien is dit mogelijk en ik kan dan ook niet anders dan kritisch zijn over het feit dat SimYo het beleid voert dit niet in te bouwen om zo grof extra geld te blijven verdienen over de rug van onoplettende gebruikers.

Dat terzijde wil ik dit bericht positief afsluiten. Hoewel ik teleurgesteld ben over het feit dat mij geen oplossing geboden is, ben ik tevreden over de professionele manier waarop Lu en jij met mij contact hebben gehad. Ik heb van jullie persoonlijk het gevoel gekregen dat er naar mij geluisterd werd, ook al kreeg ik dit van de organisatie als geheel niet. Toch mijn complimenten daarvoor.

Met vriendelijke groet,

Roderik
Reputatie 1
Die € 30 is wel een dingetje zoals Groentiuh Al opmerkt...... en dan te bedenken dat je voor minder geld onbeperkt kan krijgen☹️

Beste Ron,

Hier kan ik helaas weinig anders van maken. Mijn factuur is tot nu toe doorgaans iedere maand 30 euro geweest. Zijn de prijzen van de bundels verlaagd? Ik ga er namelijk vanuit dat deze prijswijziging dan wel automatisch in mijn maandelijkse kosten zouden zijn meegenomen. Of ben ik hier naïef in?

Met hartelijke groet,

Roderik
Reputatie 7
Badge +6
Beste Roderick

Ik kan je vertellen dat dit bij simyo niet het geval is.
Mocht je nog interesse hebben, lees dit topic dan eens door
https://forum.simyo.nl/abonnementen-69/waarom-betaal-ik-nog-12-euro-voor-mijn-onbeperkt-bellen-bundel-41367

Groetjes Ron
Reputatie 7
Badge +9
Welke bundels heb je nu (hoeveel minuten, sms en MB + prijzen en of je een maandabonnement of jaarabonnement hebt), dan kunnen wij als mede-klant je best adviseren in eventuele opties. Op dit moment geeft 29 euro je onbeperkt minuten/SMSjes en 8000MB data en is die bundel maandelijks opzegbaar.

Zoals Ron H al zegt, Simyo verhoogt niet, maar VERLAAGD ook niet de prijzen van je bundels.
Reputatie 1
Welke bundels heb je nu (hoeveel minuten, sms en MB + prijzen en of je een maandabonnement of jaarabonnement hebt), dan kunnen wij als mede-klant je best adviseren in eventuele opties. Op dit moment geeft 29 euro je onbeperkt minuten/SMSjes en 8000MB data en is die bundel maandelijks opzegbaar.

Zoals Ron H al zegt, Simyo verhoogt niet, maar VERLAAGD ook niet de prijzen van je bundels.


Ik heb nu een bundel met onbeperkt bellen / sms'en en 8000 GB per maand, als maandabonnement. Ik zie inderdaad dat ik deze bundels nu zelf aan kan passen aan de nieuwe tarieven en dat mijn maandelijkse kosten daardoor dalen. Bedankt Ron en Groentjuh voor de tips!

Met hartelijke groet,

Roderik
Reputatie 6
Badge +5
Hi Roderik,

Wij nemen suggesties van klanten erg serieus. Ik ga jouw advies voor een zelf in te stellen dataplafond daarom ook zeker meenemen. Het is echter niet zo dat wij klanten zomaar extra laten betalen om hier meer aan te verdienen. Wij geven onze gebruikers de mogelijkheid om te blijven internetten op volle snelheid, zelfs als hun internetbundel op is. Daarnaast waarschuwen we als de klant buiten de bundel dreigt te internetten. Om kosten te drukken kunnen er dan extra bundels gekocht worden. Ik zal in ieder geval je compliment voor Thomas en Lu aan hun doorgeven :)

Overigens zie ik dat de 1000 MB extra waar je nu gebruik van maakt, aardig snel op gaat. Mijn advies is dan ook om de waarschuwingssms'jes goed in de gaten te houden. Koop een internetbundel als dit nodig is. Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

Wij kunnen als Simyo niet zomaar bundelprijswijzigingen voor de klant in werking zetten. Dit zorgt ervoor dat bundels niet automatisch in prijs worden verlaagd, maar dus ook niet verhoogd. Fijn om te lezen dat het inmiddels is gelukt om de aanpassing te doen. Ook namens mij bedankt voor de tips, Ron H en Groentjuh :)

Groetjes,
Niels

Reageer