Ik heb geen navenant internet gebruik gehad op genoemde datum(anders dan een aantal Whatsappjes)deze extreme kosten zijn mij dan ook geheel onbekend.
Ik heb de medewerker van de klantenservice gevraagd of zij met mijn uitdrukkelijke toestemming inzage wilde geven over de zogenaamde gebruik gedurende dit tijdstip melde zij dat dit niet mogelijk was ook niet met mijn uitdrukkelijke toestemming. Ik zou dit immers zelf het beste moeten weten zo melde zij. Ik heb uitleg gegeven dat ik absoluut niet wist wat hier van de oorzaak zou kunnen zijn en daar graag inzage in wil hebben.Ik kreeg binnen 25 minuten een melding dat mijn data verbruik van 50% in vanuit het niets over de 100% bundel was gestegen dit terwijl ik absoluut niet op het internet zat.
Nu blijft de totstandkoming van deze gepeperde rekening van 287 euro onbekend, ik ken dit soort spookverhalen van o.a. Tros radar en weet daaruit dat de provider in principe altijd de rekening betaald wil zien en de toedracht van minder belang vindt.
Ik wil graag inzage hoe dit tot stand is gekomen waarbij ik u vraag om de specifieke gegevens aan mij ter inzage te verstrekken, en dat ik u voorts vraag om de in rekening gebrachte kosten te crediteren
Wie heeft hier ervaring mee .
Op advies van de Simyo klantenservice ben ik met mijn mobiele telefoon naar een KPN service punt gegaan om het mijn telefoon te laten controleren. Uit deze controle bleek niets ongebruikelijks of afwijkends dat deze hoogverbruik m.b.t. internet gebruik. Ik heb navraag gedaan bij de KPN deze zegt dat KPN klanten wel inzage ontvangen in dit soort bijzondere gevallen.
Ik begrijp dat Simyo zich zo opstelt dat zij (door) dankzij het strikt toepassen van de letter van de wet mij geen inzage gaan verschaffen in deze bijzonder situatie waarbij uitzonderlijk veel data is verbruikt. Waarbij de mogelijke oorzaak van deze absurde totstandkoming van een extreem hoge rekening mij geheel onbekend is en wat betreft Simyo dus ook onbekend blijft. Dit kapstok artikel komt Simyo dan ook niet ongelegen waarbij de Kafka achtige praktijken alleen het belang van Simyo voor op stellen.
Opmerkelijk is dat er recent een uitspraak is gedaan door de wetgever waarbij het CPB duidelijk stelt dat de provider er alles aan moet doen om de klanten te helpen waarbij de wetgeving geen belemmering mag gaan vormen.
Radar heeft het College Bescherming Persoonsgegevens (CPB) om een reactie gevraagd. Het CBP stelt echter dat de privacywet providers niet verbiedt telecomgegevens te slaan om hun klanten inzicht te kunnen geven in hun verbruik. Zij zeggen dat Providers moet kunnen aantonen waar de kosten die zij aan de klant berekenen op zijn gebaseerd.
De providers stellen zich blijkbaar op achter oneigenlijke argumenten, waarbij alleen een juridische procedure uitkomst zal bieden.
Als dit het geval is zal ik onder protest de opgevoerde nota gaan voldoen, het hele technische aspect dat u aanhaalt wat berust op mogelijke automatische instellingen, updates etc. blijft zonder dat u kenbaar maakt d.m.v. inzage van een specifiek dataoverzicht een onbekende factor.
Dit is voor mij een onacceptabele factor om rekening mee te houden en continu om de haverklap mijn telefoon te checken.
In mijn gebruikers geschiedenis die al geruime tijd bij u bekent is kunt u eenvoudig zien dat ik een zeer conservatieve internet gebruiker ben dat het datagebruik zich voornamelijk beperkt tot Whatsapp en email verkeer.
Ik heb dit dan ook nooit eerder meegemaakt en zal dan ook de zoals nu blijkt de enige passende maatregel moeten nemen om dit in de toekomst te voorkomen en dat is om deze vorm geldinning z.s.m. te beëindigen.
Rest mij nog dat ik de zaak bij de Das zal aanmelden op de wettelijke grondslag en juridische mogelijkheden en verder zal kijken wat hier via de diverse instanties en media nog aan te doen valt ,het feit dat ik de nota ga betalen geeft niet aan dat ik het met de gang van zaken m.b.t. de facturatie eens ben.
Ik hoor graag uw graag reactie ,tips en ervaringen .
Met vriendelijke groet,Raybra
Beste antwoord door Naomi
Bekijk originele reactie