.

Beantwoord

Hoe stel ik Internet in op Android 5.1?

  • 17 September 2015
  • 16 reacties
  • 1214 Bekeken

Badge
Ik koop regelmatig smartphones uit China. Onlangs mijn eerste aangeschaft met Android 5.1.
Het lukt me echter niet om internet aan de praat te krijgen.
Als ik op een ander toestel met Android 4.4 via de instellingen naar 'Mobiele netwerken' ga, zie ik als gegevens verbinding 'NL KPN'.
Dat zie ik echter niet bij het Android 5.1 toestel. Ik zie uberhaupt geen gegevensverbinding. De SIM-kaart zat eerst in een Android 4.4 toestel en daar werkte internet probleemloos. Het lijkt dus niet aan de provider instellingen te liggen.
Iemand ervaring met internet instellen op Android 5.1?
icon

Beste antwoord door Tiury 18 September 2015, 15:09

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi ndenhartog1961,

Wat jammer dat je internet het helemaal niet doet op je telefoon. Internet instellen op een Android 5.1 telefoon gaat nagenoeg hetzelfde als op een 4.4, maar voor de duidelijkheid kun je deze toestelhulp er bij houden. Het kan helaas ook zo zijn dat de telefoon niet geschikt is EU netwerken. Maar dat oordeel wachten we even af als je de toestelhulp doorlopen hebt 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,

We zijn er achter gekomen. Bij Android 5 moet je via de instellingen naar 'Mobiele gegevens' en vervolgens de schakelaar 'Mobiele gegevens' aanzetten (die stond dus uit).
Deze optie heeft Android 4 overigens ook maar die bereik je indirect via de optie 'Datagebruik'.
Overigens zijn (vrijwel) alle Chinese telefoons geschikt voor de EU.
Reputatie 5
Badge +11
Ahaa! Dat scheelt een hoop, ndenhartog1961. Fijn dat het nu werkt.
Heb je het gevonden met behulp van de toestelhulp, of ben je er op een andere manier achter gekomen? En zo ja, welke manier was dat?
Badge
Ik koop de Chinese mobieltjes voor mijn dochter. Zij is er achter gekomen. Ze herinnerde zich dat ze in het buitenland internet had uitgezet. De toestelhulp gaf de settings aan voor de 'Namen toegangspunten' en die stonden al goed.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ndenhartog1961,

Goed dat je aangeeft hoe je erachter bent gekomen. Ik kijk er wel van op dat dit niet mee is genomen in de toestelhulp. We gaan eens zien of we deze kunnen verbeteren door jouw reactie 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Misschien inderdaad een goed idee om te laten checken of internet wel aan staat. Dat is bij Android een beetje verborgen. Het staat meestal wel aan maar niet altijd zoals dit geval aantoonde.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ndenhartog1961,

Dit is precies de reden dat we het zo fijn vinden dat je de oplossing aan ons doorgeeft 🙂 Zo kunnen wij informatie wat misschien mist op onze website proberen aan te vullen. Daarnaast kunnen andere forumleden ook geholpen zijn met deze oplossing. Bij deze nogmaals bedankt voor het doorgeven! We gaan kijken of we dit kunnen aanpassen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Badge
Jee, dat werkt bij mij ook!! beetje te laat voor het gebruik tijdens mijn vakantie rond de 18e september. Moet ik nog maar een keer op stap gaan voor mijn bundel is verlopen ;-)
Dank je voor het plaatsen van de info ndenhartog 1961
En graag die verbetering van toestelhulp, ik heb mij toch wel wat lopen frustreren tijdens mijn vakantie... het zou zo makkelijk moeten zijn, een internetbundel voor een paar dagen op de camping zonder WIFI (nouja, bleken het wel bij het toiletgebouw te hebben).

Erna
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ernestina,

In jouw eigen topic heb ik het ook aangegeven: Super fijn dat dit de oplossing bleek te zijn voor je. Zoals Tiury heeft aangegeven gaan we ons best doen om onze toestelhulp te verbeteren 🙂 Ik vind het top van je dat je Ndenhartog1961 nog bedankt voor de oplossing! Op deze manier helpen we elkaar goed hier op het forum!

Groetjes,
Angela
Beste ndenhartog1961

Bij mij werkt het nog niet ik koop ook regelmatig chinese telefoons maar heb sinds dat het android 5.1 alleen maar problemen.
Ik krijg internet niet aan de praat.
Het schakelaartje waar jij over praat zie ik hier ook niet staan.
Alleen via Instellingen -> Simkaarten zie ik wel staan mobiele gegevens en die staat ingevuld NL KPN. maar dat werkt niet.
Misschien heeft iemand nog een tip.

Hoi Tiury,

We zijn er achter gekomen. Bij Android 5 moet je via de instellingen naar 'Mobiele gegevens' en vervolgens de schakelaar 'Mobiele gegevens' aanzetten (die stond dus uit).
Deze optie heeft Android 4 overigens ook maar die bereik je indirect via de optie 'Datagebruik'.
Overigens zijn (vrijwel) alle Chinese telefoons geschikt voor de EU.
Badge
Je moet het volgende doen:
Ga naar Instellingen->Datagebruik. Dan optie rechtsboven (ter rechterzijde van 'Overzicht' ) klikken. Vervolgens de schakelaar 'Mobiele gegevens' naar rechts schuiven.
Yess bedankt daar had ik niet gekeken. Een rare plek overigens om zo'n belangrijke switch te plaatsen.
Maar het gelukt.

Nogmaals bedankt voor je hulp.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi janitjoe,

Zo te zien heeft ndanhartog1961 je al hartstikke goed geholpen 🙂. Wat voor telefoon heb jij aangeschaft? Daar ben ik wel erg benieuwd naar 🙂.

Ohja; ik heb een stock Android versie (5.1.1) op mijn telefoon en ik kan gewoon in het instellingen menu de schakelaar 'Mobiele netwerken' uit/aanzetten. Hebben jullie die niet?

Groetjes, Tiury
@Tiury,

Ik had een Doogee Y100 Pro en een THL 2015a gekocht voor mijn familie.
Nu werken ze beide op 4g getest met simyo.
Het schakelaartje zit verstopt zoals ndanhartog1961 al zei bij datagebruik. Dat had ik nooit gezien.
Badge
Het is inderdaad, zoals Janitjoe al zei, een rare plek.
Reputatie 6
Badge +10
Inderdaad! Nou heren, eind goed al goed!

Voor verdere hulp, gezelligheid of weetjes zie ik jullie graag weer terug op het Simyo forum 🙂!

Reageer