Ik moet helaas mededelen, dat ik denk dat er iets totaal mis is gegaan vandaag.
Van vrijdagmiddag 6 mei t/m vrijdagochtend 13 mei was ik op vakantie in Barcelona.
Ik heb geen internet voor het buitenland en dat is dus ook het probleem niet, want in de tussentijd staat ook geen data verbruik gemeld.
Het probleem is dat, sinds ik vanochtend terug ben gekomen , ik zogenaamd 703 MB (laatste update: 13 mei 2016, 12:30) heb gebruikt.
Dit kan niet kloppen, want ik heb sinds een uur of 8:30 pas weer internet aangezet, omdat we toen weer in Nederland waren.
In de tussentijd van 8:30 tot een uur of 13:00 heb ik dan ook alleen maar wat muziek geluisterd (kost geen internet) en wat op Facebook, Snapchat, Instagram en Whatsapp gezeten en dat gebruik was minder dan een normale schooldag zonder WiFi (rond de 30 tot 60 MB per dag).
Toen ik rond een uur of 13:00 thuis was heb ik dan ook direct mijn WiFi weer aangezet en ben ik daarop de rest van de tijd verder gegaan tot ik opeens een SMS kreeg over dat ik op 80% van mijn bundel zat. Nou is mijn totale bundel 1500 MB en heb ik voordat ik op vakantie ging maar 329 MB verbruikt. Lijkt me stug dat ik dus opeens op 80% van mijn bundel zit.
Hierbij wil ik ook even vermelden, dat mijn mobiel (bij mobiel netwerk) zelf aangeeft onder de 100 MB te zitten vanaf 9 mei 2016 geteld.
Ook was erg opvallend dat mijn gebruik van vandaag (13 mei) als volgt wordt weergegeven:
09:33:13, 13/05/2016 59 MB
09:41:17, 13/05/2016 59 MB
09:51:32, 13/05/2016 59 MB
09:58:43, 13/05/2016 59 MB
10:07:07, 13/05/2016 59 MB
10:50:14, 13/05/2016 59 MB
11:24:16, 13/05/2016 59 MB
11:37:32, 13/05/2016 59 MB
11:51:44, 13/05/2016 59 MB
12:05:42, 13/05/2016 59 MB
12:19:20, 13/05/2016 59 MB
12:30:26, 13/05/2016 59 MB
Toevallig elke keer 59 MB gebruikt dus?
Ik zal hierbij dus ook even een lijstje geven van een willekeurige dag waarop er geen probleem was, om het verschil aan te duiden (zondag 1 mei):
09:40:10, 01/05/2016 2.1 MB
15:42:15, 01/05/2016 26 MB
17:58:45, 01/05/2016 0.1 MB
18:54:42, 01/05/2016 2.4 MB
23:22:00, 01/05/2016 0.6 MB
Je kunt hier dus uit opmaken, dat er iets heel vreemds aan de hand is.
Ik heb ook al gegoogeld en ik heb gezien dat er 6 maanden geleden ook een soortgelijk probleem was bij andere klanten.
Simyo, kunnen jullie dit belachelijk getelde gebruik alsjeblieft rechtzetten?
De fout ligt hier niet bij mij of mijn mobiel en ik neem aan dat het dus aan jullie systeem ligt.
Met Vriendelijke Groet,
Madelon Aaldring
Beste antwoord door Ray
Bekijk originele reactie