.

Beantwoord

Hoe kan het dat er 250 MB door Google play is verbruikt?

  • 28 March 2016
  • 3 reacties
  • 4555 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Vorige week werd ik geattendeerd dat ik op 80% van mijn (500mb) limiet zit en vandaag was mijn tegoed op. Dank voor Simyo dat ik daar op gewezen wordt. Alleen de afgelopen 3 jaar ben ik nog nooit over mijn limiet gegaan (meestal rond of onder de 400 mb)

Het verbruik op mijn telefoon geeft aan dat ik afgelopen maand 250 mb heb verbruikt aan google play terwijl ik automatisch updaten uit heb staan en niks gedownload heb afgelopen maand. Iemand idee waar het aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door Sean 29 March 2016, 15:58

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Erik_ ,

Wat jammer dat je voor het einde van de maand door je internetbundel heen bent.

Het komt helaas vaker voor dat Google Play uit het niets meer MB's dan normaal verbruikt.

Je kunt de achtergronddata van de Google Play store beperken door aan te passen hoe de winkel apps updatet. Hiervoor ga je in de Google Play store naar Settings > Auto-update apps, en vink Do not auto-update apps of Auto-update apps over Wi-Fi only aan.

Laat je me weten of je dit hebt gevonden?

Groetjes,
Sean
Badge
Hoi Sean,

Vandaag is mijn nieuwe bundel ingegaan. Heb auto-update nu op wifi only staan en onder intellingen- gebruik en dan google play heb ik het vinkje achtergrondgegevens beperken aangezet en wifi weer uitgezet.

tot op heden nauwelijks verbruik dus ziet er voorlopig weer beter uit

Gr Erik
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Erik,

Dat ziet er beter uit! Fijn dat het nu weer goed lijkt te gaan 🙂 Soms kan net die ene instelling het verschil maken. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer