.

Beantwoord

Geen sms ontvangen bij 100%. Hoe kan dat?


Badge
Goedemorgen,

Ik ben een beetje teleurgesteld in de service.

Ik zit nu al een tijdje bij jullie en deze maand heb ik geen sms ontvangen dat mijn bundel op is, wel bij de 80% dus ik had verwacht dat ik nog op internet kon en dat jullie mij dan zouden smsen as mijn bundel op zou zijn, jammer genoeg niet die sms gekregen! Ik heb een 4000mb bundel dus 20% is dan alsnog 800mb ! Hierbij wil ik laten weten dat ik bang ben voor een hoge rekening want ben al een aantal dagen zonder er van af te weten over mijn bundel heen! Ook geen sms gekregen bij elke 5 MB data dat ik erover heen ga!

Hierbij wil ik laten weten dat ik na deze 2 jarige abbonoment overweeg om over te stappen on verband met de service!

Graag wil ik weten hoe het komt en eventueel een oplossing!

Gr Cas
icon

Beste antwoord door Tiury 31 March 2016, 13:03

Bekijk originele reactie

11 reacties

Beste Cas,

Je zou je verbruik ook kunnen bijhouden met de app of via internet op je Mijn Simyo pagina i.p.v. enkel afhankelijk te zijn van de 80 en 100% berichten. Het is en blijft techniek dus kan er wel eens iets verkeerd gaan maar je blijft natuurlijk wel zelf verantwoordelijk. Als er vanuit Simyo iets verkeerd is gegaan zullen zij dit echt wel oplossen voor je..

Ook heeft Simyo geen 2 jarige abonnementen.

Kortom, even afwachten wat Simyo te zeggen heeft 😉
Badge
Dan vergis ik mij in de abbonement ik zal het voor je checken , ik heb inderdaad ook de app alleen wat daar niet aan klopt en heb hem al 20x opnieuw gedownload, als ik een sms krijg dan mijn bundel voor 80% op is waardoor ik nog 800mb zou hebben, geeft de app aan dat op nog 1200 mb over heb of misschien nog wel meer, hij houd het niet precies goed bij, dat kan inderdaad aan mijn telefoon liggen , maar alsnog is dat heel verwarrend.

Gr Cas
Dat komt omdat de standen op de app en Mijn Simyo met een kleine vertraging worden bijgewerkt. Dat heeft te maken met het feit dat dit bij Simyo aangeleverd moet worden. Die smsjes van 80 en 100% zijn netwerk berichten die rechtstreeks vanuit het netwerk van KPN naar je telefoon verzonden worden.

De meeste recente telefoons hebben ook ingebouwde monitors waar je ook een limiet in kan stellen. Deze is dan wel actueel omdat deze direct meet.
Badge
Hoe kan ik dat instellen? Maar los van de app, de smsjes moeten toch gewoon worden verzonden zodat je op de hoogte word gehouden hoever je bent met je abbonement?

Gr Cas
Die berichten zijn geen onderdeel van je abonnement maar een wettelijke verplichting. Maar zoals ik al eerder schreef, techniek is techniek dus er kan wel iets verkeerd gaan. Is dit bij jou ook het geval dan zal Simyo in deze voor een oplossing zorgen.

Hoe je dat kunt instellen (interne monitor op je telefoon) hangt puur af wat voor telefoon je hebt. Ook zijn er apps voor te vinden. Vaak bij je telefooninstellingen / appbeheer.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Cas_

Wat vind ik het jammer om te lezen dat je niet blij bent met de service. Dat is natuurlijk wel begrijpelijk als je denkt nog MB's over te hebben, maar toch een hoge factuur hebt opgebouwd inmiddels. Je hoort net als de 80% sms, de 100% sms precies op tijd binnen te krijgen, zodat jij meteen MB's kunt bijkopen. Dat je deze niet hebt ontvangen begrijp ik dat je teleurgesteld bent.

Wat me daarom een beetje verbaasde, is dat ik duidelijk kan zien in het systeem dat we je op 28-3-2016 om 10:07:26 een 100% sms hebben gestuurd. Daarbij zien we ook of de sms is aangekomen door middel van een positief afleverrapport. De 5 MB sms'jes waar je het daarna over hebt, die versturen we niet. Zoals Raytje aangeeft kun je hiervoor het beste de Mijn Simyo app gebruiken, want we willen klanten niet 'spammen'.

Dat de Mijn Simyo app niet werkt is daarom wel een vervelend geval. Ik heb je verbruik gezien en ik zie dat je zo af en toe heel veel MB's verbruikt in korte tijd. De app kan dit niet snel genoeg bijwerken, waardoor er verschil is tussen jouw sms'jes en de gegevens in de app. De tip van Raytje is daarom een hele beste; een datameter. Bij bijvoorbeeld Android telefoons kun je zelfs een datalimiet instellen, zodat je niet over je bundel heen kan. Daarnaast heb je een actueel inzicht in hoeveel MB's je nog precies hebt.

Heb ik zo duidelijk antwoord gegeven op al je vragen 🙂?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je uitgebreide hulp Raytje!
Badge
Zeker goed uitgelegt! Jammer voor deze miscommunicatie, ik heb het sms'je niet ontvangen , het zou inderdaad wel aangekomen kunnen zijn maar staat niet in mijn telefoon! Ik heb inderdaad in het verleden hoge kosten gehad maar let daar nu op! Hopelijk is de rekening niet te hoog dan deze maand en kijk goed of er niet overheen ga en wanneer mijn MBs op zijn,

Gr Cas
Cas,

Lees dit topic eens door anders. Word een app in besproken die je kan helpen inzien welke app veel gebruikt etc.

https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/extra-app-om-data-verbruik-monitoren-grendelen-33113
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cas_

Ik hoop inderdaad dat het allemaal mee gaat vallen voor je. Mocht je over je internetbundel heen zijn gegaan, kun je altijd extra MB's bijkopen. Dit doe je via Mijn Simyo of de Mijn Simyo App. Je kunt 500MB bijkopen voor €5. Hier kan je de rest van de maand nog even mee vooruit.

De tip van Raytje is ook zeker verstandig om op te volgen! Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Raytje, heel erg bedankt voor het doorverwijzen.

Groetjes,
Angela
Badge
Goeiemorgen angela, ik heb nog een forum gemaakt onder het onderwerp 'facturen & betalen' ik ben 113 euro kwijt door te hogen MB's! Heel jammer , dank je voor je tip! Gr Cas
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cas_,

Oei, dat is even schrikken geweest! We hebben het op dit moment erg druk op het forum maar reageren zo snel we kunnen! Jouw topic wordt dus zo snel mogelijk door mij of door een collega opgepakt.

Groetjes,
Angela

Reageer