.

Beantwoord

Geen push meldingen op Simyo netwerk maar wel op wifi, hoe kan dit?

  • 3 March 2015
  • 8 reacties
  • 780 Bekeken

Beste Simyo,

Als ik op het Simyo netwerk gebruik maak van internet komen mijn (push)meldingen niet of nauwelijks binnen. Mijn e-mails, whatsappjes en facebookmeldingen verschijnen pas als ik de betreffende app enige tijd geopend heb. Op wifi heb ik hiermee geen problemen en krijg ik een melding van deze berichten kort nadat ze zijn binnen gekomen. Ik ga er dus vanuit dat de instellingen van deze apps wel goed ingesteld zijn voor pushmeldingen. Kunnen jullie mij helpen dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat dank!

Mvg,

Anouk
icon

Beste antwoord door Naomi 4 March 2015, 14:42

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Haloo Anouk,

Alereerst welkom op het Simyo forum.

Helaas heb je weinig gegevens gegeven waar ik iets mee kan.
Je geeft aan dat de verbinding traag is. Van welk netwerk maak je gebruik? 2g, 3g of 4g?
Je kan nakijken of je ook goed in de verbinding zit met de locatie.
http://www.coveragechecker.nl
Je kan het op bovenstaande website bekijken met je postcode.

Omdat we je postcode niet hebben kunnen we niet meekijken.
Indien je meer informatie geeft kunnen we je beter helpen.
Ik maak voornamelijk gebruik van 3G. Het probleem is onafhankelijk van postcode en doet zich overal voor ( ik heb het gemerkt in o.a. Den Haag, Leiden en Rotterdam).
Reputatie 4
Badge +10
Hoi anouk87, welkom op het Simyo forum!

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet. Het forum blijft zo voor iedereen overzichtelijk :)

Leuk om te zien dat maikel.martens al heeft gereageerd. Het is inderdaad belangrijk om te weten of je dit op bepaalde plekken hebt. Ik begrijp dat dit overal voorkomt.

Zelf heb ik dit ook een keer gehad met mijn whatsappjes. Toen ik mijn simkaart opnieuw plaatste in mijn telefoon was dit over.
Wil je je telefoon eens uit- en aanzetten? En wil je je simkaart ook opnieuw plaatsen? 😮 Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd. Hierdoor wordt je simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld. Als je je telefoon weer aanzet, gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden.

Ook kun je in je telefoon aangeven wat bijgewerkt mag worden via mobiel internet en wat via Wifi. Ik raad je aan om even de instellingen door te nemen. Van welk type telefoon maak je gebruik?

Laat je het weten?

@maikel.martens; Bedankt voor je hulp en je goede vragen 🙂
Beste Naomi,

Het aan- en uitzetten van mijn telefoon en opnieuw plaatsen van mijn simkaart zorgt niet voor verbetering. Het probleem blijft bestaan en geldt dus niet alleen voor whatsapp, maar ook voor o.a. mail (zowel voor de G-mail app als de standaard samsung E-mail app) en facebook.
Ik heb een Samsung Galaxy S4 mini. Ik heb al een heleboel instellingen langsgelopen en o.a. de APN opnieuw ingesteld. Nog steeds blijft het probleem aanwezig.

Ik hoor graag hoe ik het probleem verder kan oplossen.
Reputatie 5
Badge +10
Heb je ook de check gedaan via de website die ik aangaf? Wat was het resultaat?
Zoals ik al zei heb ik overal last van het probleem, ook in de centra van grote steden. Het ligt echt niet aan de dekking.
Reputatie 5
Badge +10
Mogelijk even testen in een andere telefoon?
Daar kan het namelijk ook aan liggen
Reputatie 6
Badge +10
Hoi anouk87,

De tip van maikel.martens lijkt mij nu ook wel heel handig. Je simkaart staat namelijk goed aangemeld op het netwerk en zo te horen staan je instellingen goed. Mocht het zo zijn dat je simkaart het wel goed doet in een andere telefoon, adviseer ik je om de telefoon eens helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen of kijken of er nog eventuele updates beschikbaar zijn. :)

Hou je ons op de hoogte van de voortgang?

Reageer