.

Beantwoord

Geen internet op mijn iPhone 5, wat nu?


Badge +2
Ik heb een iphone 5 en heb thuis wifi ..ik zet thuis internet uit om niet voor verassingen te staan.
Wil ik internet aan zetten buiten wifi dan doet hij het niet.
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Tiury 31 July 2014, 09:48

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Charlina, leuk om je terug te zien op het forum 🙂!

Helaas wel voor een vervelend geval. Om je 3G weer aan de praat te krijgen, is het verstandig om je internet instellingen eens na te lopen. Voor een iPhone 5 moet je de volgende stappen volgen: ga naar Instellingen -> kies Mobiel netwerk -> schakel Mobiele data in -> Kies Mobiel datanetwerk. Hier moet je de volgende gegevens invullen:

Apn: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Ik hoor graag of je hiermee bent geholpen 🙂
Badge +2
Oke..heb het gedaan zoals omschreven...zo gauw ik weer buiten wifi kan ik het uitproberen en hoor jullie of het gelukt is.
Verder werkt alles naar behoren alleen internet dan BUITEN de wifi.
Internet MET wifi gaat goed!!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Charlina,

Je kan natuurlijk wifi ook even uitzetten dan weet je het meteen 😉 Als het goed is, zou je nu moeten kunnen internetten. Zou je willen laten weten of dat zo is?
Badge +2
Zoals gezegt......wifi uitgezet...internet aan..maar...GEEN INTERNET!!! Instellingen gedaan zoals de vorige ..tip..gever zei..geen internet....buiten de wifi dus. 😞
Badge +2
Hoi Charlina,

Je kan natuurlijk wifi ook even uitzetten dan weet je het meteen 😉 Als het goed is, zou je nu moeten kunnen internetten. Zou je willen laten weten of dat zo is?


Nog steeds niet...heb wifi eerst uitgezet....internet aan en hij doet het niet!!
Reputatie 7
Badge +9
Wat ik nog niet heb gehoord is of Internet op je mobiel aan staat op Mijn Simyo. Dat is namelijk essentieel.

Je WiFi instellingen hebben trouwens niets te maken met mobiel internet, die dingen staan helemaal los van elkaar.
Badge
Deze probleem heb ik ook
Badge +2
Neen..krijg het nog steeds niet voor elkaar om internet te laten werken op mijn Iphon 5
Nog even weer voor de duidelijkheid.
Internet thuis met wifi oke.
Ik zet hem buiten bereik van wifi pas aan en dan WERKT HIJ NIET!
Badge +6
Zoals gezegt......wifi uitgezet...internet aan..maar...GEEN INTERNET!!! Instellingen gedaan zoals de vorige ..tip..gever zei..geen internet....buiten de wifi dus. :(

Nog steeds niet...heb wifi eerst uitgezet....internet aan en hij doet het niet!!

Neen..krijg het nog steeds niet voor elkaar om internet te laten werken op mijn Iphon 5
Nog even weer voor de duidelijkheid.
Internet thuis met wifi oke.
Ik zet hem buiten bereik van wifi pas aan en dan WERKT HIJ NIET!


Hoi Charlina,

Ik zie dat er vanaf gisteren verbruik is geweest via mobiel internet, daarom denk ik dat je de oplossing hebt gevonden, klopt dat? :)

Zo ja, dan ben ik erg benieuwd wat de oplossing was? :)

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!
Badge +6
Deze probleem heb ik ook

Hoi power2300,

Ik zie dat je ook in dit topic een bericht had geplaatst en dat het inmiddels werkt.

Zoals eerder aangegeven, zou je in het vervolg maar in één topic eenzelfde bericht willen plaatsen, zodat we het forum overzichtelijk kunnen houden? 🙂
Badge +2
Na alles geprobeert te hebben deed hij het nog steeds niet.
Inderdaad  gisteren tijdens een fietsritje en ik knooppuntenroute wilde kijken dacht ik....ik zal mijn Iphone 5  eens helemaal opnieuw opstarten.
Dus helemaal uit...even wachten..........toen weer aan en internet aan gezet deed hij het weer.
Hoop dat het zo blijft en ik niet steeds uit en weer opnieuw op moet starten.
Ik dank iedereen voor de moeite en tips:)
Reputatie 5
Badge +11
Hi Charlina,

Blijft toch bijzonder dat je je telefoon uit en aan moet zetten om weer te kunnen internetten 😕
Ben je er al eens mee naar een Apple store geweest?
Badge +2
Ik heb weer geen internet op mijn telefoon.
Wel wifi maar buiten als ik internet weer aan wil zetten doet hij het weer niet.
Vorige keer het zelfde euvel en nu weer😕
Reputatie 5
Badge +11
Het moet moet niet gekker worden, Charlina 😕

Ik neem aan dat je de instellingen die Tiury je hier gaf nog steeds zo in je telefoon hebt staan?
Dan zou je wat ons betreft gewoon moeten kunnen internetten.
Heb je je telefoon al eens opnieuw opgestart?
Badge +2
Telkens als er veranderingen zijn met bv updats moet ik dan de telefoon opnieuw opstarten?
Badge +8
Hoi Charlina,

Dat is wel aan te raden, bij een wijziging aan de internetinstellingen bijvoorbeeld. Sowieso is het goed om je toestel af en toe eens uit te zetten. Het werkt eigenlijk hetzelfde als bij een computer. Die vraagt je ook opnieuw op te starten als er iets aan de instellingen gewijzigd is.
Maar als je gewoon mobiele data aanzet, zou je niet je toestel uit moeten hoeven zetten. Dat zou gewoon vanzelf aan moeten gaan dan. Vandaar dat we vragen of je er al eens mee naar de Apple store bent geweest.
Gaat het helemaal nooit vanzelf? Of soms weer wel?

Groetjes,
Charlene

Reageer