.

Beantwoord

Geen internet. Hoe kan dit?


Badge
Hallo,

Ik heb sinds vorige week problemen met mijn internet. Wanneer ik een webpagina probeer te bereiken of bijvoorbeeld iemand probeer te whatsappen, lukt dit niet. Dit gebeurt best vaak op een dag en deze 'storing' duurt dan van enkele seconden tot enkele minuten. Het is niet afhankelijk van de locatie, want dit gebeurd op meerder plaatsen.

Safari geeft aan de pagina niet te kunnen laden en whatsapp blijft aangeven 'verbinden...' of er staat een klokje voor het bericht.
Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd helaas zonder succes.

Ik heb een ihpone 5s en maak al meer dan een jaar gebruik van simyo. Tot nu toe eigenlijk nooit problemen gehad.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tiury 18 May 2016, 14:31

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge
Hoi!

Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds een week heb ik af en toe geen internet, terwijl mijn 3G wel aanstaat. Whatsappjes worden laat verzonden, internetpagina's laden niet en andere apps zoals Mijn Simyo werken gewoonweg niet (vaak net op momenten dat ik ze nodig heb). Ik heb zelf een Samsung S3 die ondertussen niet meer de snelste is, maar daar moet het niet aan liggen toch? Het ligt in ieder geval niet aan Android of iOS.

Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden! Ik heb normaal nooit problemen met mijn 3G internet.
Badge
Hier ook het zelfde. Duurt heel lang om pagina's te laden, en ook whatsapp blijft vaak op verbinden staan. Dit sinds enkele dagen.

Heb geen instellingen veranderd en normaal geen problemen gehad.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi niels194, Jeanic Smits en Dirkkoef10,

Wat vervelend om te lezen dat jullie allemaal geen 3G ontvangen. Er zijn al wat alarmbelletjes afgegaan hier, omdat er plotseling veel vragen over binnenkomen. We zijn er achter dat dit alleen op 3G is en niet op H+. Dit verklaart ook waarom het soms wel werkt en soms niet. Helaas hebben we de oorzaak nog niet weten te achterhalen. Daarom heb ik jullie 06-nummers doorgegeven aan onze technische afdeling en aan de netwerkspecialisten van KPN.

Toch wil ik nog wel een paar dingen weten, zodat we er verder onderzoek naar kunnen doen:

- Welke telefoons gebruiken jullie precies?
- Heb je dit overal?
- Welke APN hebben jullie nu ingesteld?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes, Tiury
Badge
Ik heb die iPhone 6s
Dit heb ik overal, behalve op WiFi uiteraard.
Apn is portalmmmm.nl
Badge
Hoi Tiury,

Ik gebruik de Samsung Galaxy S3 i9300. Ik merk het voornamelijk wanneer ik aan het eind van de dag reis met de trein, ik gebruik overdag meestal WiFi. Normaal heb ik nooit problemen gehad met mijn internet tijdens het reizen, dus de locatie maakt niet veel uit. Ook mijn APN staat ingesteld op KPN Internet: portalmmm.nl.

Alvast bedankt!
Ook hier problemen met whatsapp, tapatalk, internet in zijn geheel wanneer ik via het mobiele netwerk internet. Via de browser krijg ik DNS PROBE errors.
Het kan zoals hierboven wordt aangegeven met een seconde weer verholpen zijn maar het kan ook met een aantal minuten zijn. Ook in mijn geval betreft het op meerdere locaties.

- Welke telefoons gebruiken jullie precies? Samsung S3 Neo
- Heb je dit overal? Heb dit overal (iig tussen vroomshoop en enschede in)
- Welke APN hebben jullie nu ingesteld? APN zoals aangegeven op jullie site (portalmmm.nl)
herkenbaar! Sinds ik terug ben uit Italië hier ook last van! Heb een samsung S3 en had er overal wel last van (rotterdam - Hoogkarspel). Vooral met reizen is het erg vervelend, thuis en op bestemming toch wel WiFi.
Verdere instellingen zijn zelfde als de rest dus portalmmm.nl
Badge
Het begint nu gewoon echt vervelend te worden!!!
Badge
Ik heb het vandaag getest, maar als ik geen WiFi gebruik gebeurt het constant. En inderdaad, wanneer 3G zichtbaar is gebeurt er niks, H+ zorgt wel voor een internetverbinding. Deze twee wisselen elkaar steeds af, wat door een flinke vertraging zorgt. Het tijdstip en de locatie maakt voor mij dus geen verschil. (Samsung Galaxy S3 i9300, APN: portalmmm.nl)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie snelle reacties! Hierdoor heeft de KPN netwerkspecialist het probleem snel kunnen onderzoeken. Uiteindelijk is er gisteren aan het einde van de dag een oplossing gevonden. Dit is doorgevoerd op het netwerk van KPN. Als jullie je telefoon uit- en aanzetten, zou 3G gewoon netjes moeten werken.

Willen jullie dit proberen en ons laten weten of het weer werkt zoals het zou moeten?

Groetjes,
Angela
Ga het testen ! bedankt alvast.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Knarfz,

Heel goed! Kun je nog laten weten of het ondertussen weer werkt zoals het hoort? Mocht dit namelijk niet het geval zijn, kan ik hier nog wat trucjes uithalen om het toch te fiksen voor je.

Groetjes,
Angela
Bij mij lijkt het erop dat het probleem verholpen is.

Thnx !
Badge
Bij mij tot nu toe ook stuk beter!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi knarfz en Dirkkoef10,

Dat is heel goed om te horen :D

Groetjes,
Caspar

Reageer